• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 13 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
4

“همه جا کربلاست” شعار امسال پیاده‌روی جاماندگان اربعین اصفهانی‌ها

  • کد خبر : 21933
  • ۰۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۶
“همه جا کربلاست” شعار امسال پیاده‌روی جاماندگان اربعین اصفهانی‌ها
دبیر ستاد جبهه فرهنگی استان اصفهان گفت: شعار امسال انتخاب شده «همه جا کربلاست»، چرا که اگر ما از ظلم تاریخی یزید اعلام برائت کرده‌ایم، حالا هم از ظلمی که امروزه شکل گرفته اعلام برائت و دشمنی خواهیم کرد.

به گزارش ریاح نیوز، حجت الاسلام والمسلمین محسن کریمی دبیر ستاد جبهه فرهنگی استان اصفهان در نشست خبری پیاده روی جاماندگان اربعین اظهار کرد: مسیرهای پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در اصفهان از چهار راه نورباران به سمت گلستان شهدا و از میدان آزادی به سمت گلستان شهدا است.

وی افزود: در طول این دو مسیر مواکب مردمی برپا خواهد شد، تا به حال حدود ۱۸۰موکب ثبت نام کرده‌اند که شامل مواکب پذیرایی (شربت و آب خنک و..)، مواکب اطعام (صبحانه، میان وعده و ناهار) و مواکب خدماتی (پزشکی، فرهنگی، کودک و نوجوان و..) می‌باشند.

کریمی عنوان داشت: برای کسب اطلاعات بیشتر از این برنامه، ثبت نام برای خدمت و برپایی موکب مردمی می‌توانید به تارنمای https://jamandehisf.ir مراجعه نمایید.

دبیر ستاد جبهه فرهنگی استان اصفهان اظهار داشت: میعادگاه مردم در برنامه جاماندگان اربعین گلستان شهدا است و تجمع نهایی نیز همان جا شکل خواهد گرفت و حدود ۵۰ موکب در گلستان شهدا برپا خواهد شد و با فاصله‌های یک ساعته، زیارت اربعین، مداحی و سخنرانی خواهیم داشت.

وی گفت: غروب اربعین نیز اجتماعی در گلستان شهدا برگزار خواهد شد که تجدید عهدی با شهدا و وداعی با امام حسین (علیه‌السلام) است، محتوای این ویژه برنامه سخنرانی، عزاداری و اقامه نماز جماعت مغرب و عشا می‌باشد.

کریمی در ادامه اضافه کرد: امسال که ما شاهد دست ظلم استکبار جهانی بر فلسطین و غزه هستیم، امید داریم این مراسم واکنشی عظیم به جنایت وحشیانه‌ی جنایتکاران صهیونیست باشد و اقتدار امت اسلامی را به رخ دشمن بکشد.

دبیر ستاد جبهه فرهنگی استان اصفهان افزود: شعار امسال انتخاب شده «همه جا کربلاست»، چرا که اگر ما از ظلم تاریخی یزید اعلام برائت کرده‌ایم، حالا هم از ظلمی که امروزه شکل گرفته اعلام برائت و دشمنی خواهیم کرد.

وی با اشاره به برنامه‌های تدارک دیده شده گفت: توزیع پرچم فلسطین، پویش چفیه فلسطینی برای نوجوانان و جوانان، پویش لقمه‌های اربعینی که مردم می‌توانند لقمه‌ها و خوراکی‌های مختلف تهیه نمایند و در روز اربعین در راهپیمایی توزیع کنند، برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی نوجوانان و جوانان که شامل سرود، توزیع رزق‌های معنوی، مداحی، معرفی موسسه‌های فرهنگی نوجوان پسند به نوجوانان علاقه مند و.. از جمله برنامه‌های جاماندگان اربعین می‌باشد.

حجت الاسلام کریمی گفت: سال گذشته حدودا ۵ میلیون نفر از ایران مشرف به کربلای معلی شده بودند و در راهپیمایی اربعین حسینی حضور داشتند، درصورتی که هشتاد میلیون نفر از جمعیت کشور، این توفیق را نداشته اند. این رویداد بزرگ در چند سال اخیر به این منظور اتفاق می‌افتد که جمعیتی که توفیق حضور در پیاده روی اربعین را ندارند بتوانند از این پیاده‌روی استفاده کنند و با این حرکت نمادین، عرض ارادتی از راه دور به سیدالشهدا (علیه‌السلام) داشته باشند.

پایان خبر/۱۱

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=21933

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.