• امروز : جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
4

موتور سواری بانوان قانونی یا غیر قانونی؟

  • کد خبر : 22308
  • ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۱
موتور سواری بانوان قانونی یا غیر قانونی؟
فعال سیاسی اجتماعی در یادداشتی نوشت: اگر موتور سواری بانوان قانونی است چرا اعلام نمی کنید و اگر غیر قانونی است چرا هیچ برخوردی با آنان نمی شود؟

به گزارش ریاح نیوز، حجت الاسلام میثم ریاحی فعال سیاسی و اجتماعی در یادداشتی نوشت:

باید به سبزپوشان فراجا خداقوت گفت که همواره برای امنیت مردم و نظام به صورت شبانه روزی تلاش می کنند. آرامش و امنیتی هم که در شهر وجود دارد مدیون این عزیزان و همه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است اما همه تقدیر و تشکرها دلیل نمی شود که از فراجا مطالبه‌ای نشود و یا سوالی پرسیده نشود.

این روزها خیلی زیاد شاهد موتورسواری بانوان با وسیله نقلیه موتورسیکلت در شهرها هستیم در حالی که نه قانون را رعایت می‌کنند و نه شرع را چون نه کلاه ایمنی دارند، نه گواهینامه و نه پوشش درست و درخور شأن یک زن مسلمان.

اگر دقت کرده باشید حتی بسیاری از این بانوان موتورسوار در رانندگی موتورسیکلت خلاف هم می‌کنند و خیلی راحت در شهر تردد دارند. حال سوال ما از فرجا و فرماندهان محترم فراجا این است که آیا موتور سواری بانوان آزاد و قانونی شده است که ما خبر نداریم؟

اگر قانونی است چرا اعلام نمی‌کنید و اگر غیر قانونی است چرا هیچ برخوردی با آنان نمی‌شود؟ این دو سوال مطالبه بسیاری از مردم است که حداقل بارها از خود من به عنوان یک روزنامه نگار سوال شده است و من هم طبق مسئولیت اجتماعی که دارم این سوال را در این یادداشت از شما می‌پرسم و امیدوارم که جوابی قانع کنند و یا اقدامی مسئولانه در این زمینه صورت گیرد.

تا جایی که ما اطلاع داریم هنوز در قانون جمهوری اسلامی ایران نه موتورسواری بانوان آزاد شده است و نه برای بانوان گواهینامه رانندگی با موتورسواری صادر می‌شود پس چرا عده‌ای به همین راحتی نقض قانون می‌کنند و مجریان قانون به صورت جدی با آنان برخورد نمی‌کنند مگر نه این است که اجرای قانون برای همگان واجب و ضروری است؟

متاسفانه همیشه با توجیه‌های مختلف رسیدگی به چنین مسائلی به تاخیر می‌افتد و به مرور زمان تبدیل به یک امر عادی در جامعه می‌گردد که جلوگیری از آن و برخورد با قانون شکنان را هم سخت می‌کند.

به هر حال ضمن تقدیر مجدد از همه تلاش‌های فرماندهان و نیروهای محترم فراجا، می‌خواهیم که در مورد این موضوع نیز کامل و جامع توضیحاتی را به مردم ارائه و تکلیف موضوع را برای مردم به صورت شفاف روشن نمایند.

پایان یادداشت/۱۱

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=22308

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.