• امروز : شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Saturday - 21 September - 2024
4
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان:

فرمانداران در اجرای انتخابات مُرّ قانون را اجرایی کنند

  • کد خبر : 15552
  • ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۹:۱۷
فرمانداران در اجرای انتخابات مُرّ قانون را اجرایی کنند
محمدرضا جان‌نثاری گفت: فرمانداران موظف و مکلف هستند تا قانون انتخابات را اجرایی و بر اجرای آن پافشاری کنند، در فرایند انتخابات مصلحت اندیشی کار فرمانداران نیست، بلکه شرعاً و قانوناً موظف هستند قانون را اجرایی کنند.

به گزارش ریاح نیوز، محمدرضا جان‌نثاری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان در گردهمایی فرمانداران استان، با اشاره به اینکه تلاش و رویکرد دولت سیزدهم دوری از اشرافی‌گری است، اظهار داشت: نگاه و تلاش دولت عدالت مداری، دوری از اشرافی گری، مستضعف نوازی، مردم‌داری و مردمی بودن است.

وی ادامه داد: این نگاه در ارتباط چهره به چهره و مستمر فرمانداران با مردم نمایان است اما این همراهی و هم‌قدمی با مردم برجسته نمی‌شود، در صورتی که باید این همراهی هنرمندانه برای مردم بازگو شود.

جان نثاری گفت: باید این تغییر نگاه در صحبت‌ها و سخنرانی‌های مدیران و فرمانداران برای مردم تشریح شود، تغییر نگاه جزو خدمات بزرگ دولت است و باید به خوبی مورد توجه قرار بگیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان افزود: اگر با روش گذشته پیش می‌رفتیم ممکن بود به جایی برسیم که حتی یک بخشدار هم نخواهد با مردم صحبت کند اما در این دولت، رییس جمهور در صحنه و در میدان است، به جمع‌های مردمی وارد می‌شود و از نزدیک و بدون واسطه با مردم صحبت و امورات را پیگیری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مسؤولان عموماً خود را خادم به مردم می‌دانند، عنوان کرد: خدمات دولت با بیان شرایط و وضعیت کشور و جهان در هفته دولت برای مردم تشریح شود. بهترین مقایسه، بیان شرایط فعلی ایران اسلامی با بیرون از مرزها است.

جان نثاری ادامه داد: در دولت ترکیه گفتند کودتایی در حال برنامه‌ریزی است، پس از این خبر صدها نفر بازداشت و از کار برکنار شدند اما فتنه بزرگی مانند سال گذشته در کشور ما به پا شد اما با رأفت نظام، بسیاری از بازداشت شدگان بخشیده و آزاد شدند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان اظهار کرد: این بخشش به این دلیل اتفاق افتاد که طرف حساب ما مردم نیستند بلکه استکبار است. در برابر اشتباهات معدود افرادی گذشت و بخشش وجود دارد اما در برابر دشمن و استکبار ذره‌ای کوتاه نخواهیم آمد و این را اسلام به ما آموخته است.
وی اضافه کرد: محبت و خضوع نسبت به مردم و اینکه مسؤول خود را خادم مردم بداند سیره امیرالمومنین (ع) و الگوی ما است.

جان نثاری خاطرنشان کرد: این موارد جزو دستاوردهای نرم نظام جمهوری اسلامی و دولت سیزدهم است که باید همراه با اقدامات سخت‌افزاری برای مردم تشریح شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان عنوان کرد: اگر به این موارد نپردازیم دشمن اقدامات را برعکس جلوه می‌دهد، جهاد تبیین مسئله بسیار جدی است و نباید فراموش شود، لذا در هفته دولت مسؤولان میان مردم حضور داشته باشند و با بیانی رسا اقدامات و دستاوردهای نظام و دولت را برای مردم عنوان کنند و نظرات مردم نیز شنیده شود.

وی در خصوص انتخابات سال‌جاری نیز گفت: با ابلاغ اصلاحیه قانون انتخابات، فرایند برگزاری انتخابات زودتر از دوره‌های گذشته آغاز شد. فرایند پیش ثبت‌نام با استقبال بسیار خوبی انجام شد که نشان از امیدواری ورود متقاضیان به حضور در مجلس شورای اسلامی دارد.

جان نثاری بیان کرد: ستاد انتخابات استان از ابتدای سال (اردیبهشت ماه) به صورت رسمی برگزار شد و کارگروه‌های مرتبط با انتخابات در شهرستان‌ها شکل گرفت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان افزود: ضمن تشکیل کمیته‌های مرتبط، جلسات هیأت‌های اندیشه‌ورزی نیز برای تقویت مشارکت مردم در انتخابات به صورت مستمر برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: تلاش ما این است تا هیچگونه خللی در اجرای انتخابات وجود نداشته باشد، شعب مشخص، زیرساخت‌های مورد نیاز شعب نیز در حال بررسی است.

جان نثاری گفت: فرمانداران بایستی برای تشکیل هیأت‌های اجرایی آمادگی داشته باشند و به ترتیب اولویت و براساس تقویم انتخابات، امور را اجرایی کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با تأکید بر احصای نارضایتی‌های مردم، گفت: مشکلات مردم به خوبی و با جزئیات شنیده شود و اگر چالشی وجود دارد برای مردم تشریح شود تا از نارضایتی‌های مردمی شاهد ظهور پدیده‌ای در استان نباشیم.

وی با اشاره به برخی حواشی اخیر حول ستاد انتخابات کشور ادامه داد: تکلیف ذائل شدنی نیست و طبق منویات مقام معظم رهبری مکلف هستیم انتخابات را ذیل چهار راهبرد (امنیت، مشارکت، سلامت و رقابت) برگزار کنیم.

جان نثاری افزود: از این رو اگر سلامت انتخابات یکی از ارکان چهارگانه‌ای است که مقام معظم رهبری بر ما تکلیف کردند،ضروری است که براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری و اجرای مرّ قانون به وظایف مان عمل کنیم زیرا قطعا یوم الحساب در خصوص این چهار رکن در برگزاری انتخابات از همه ما پرسش می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان عنوان کرد: فرمانداران بعنوان رؤسای هیأت‌های اجرایی انتخابات وظیفه دارند سلامت انتخابات را به طور کامل تضمین، مرّ قانون را اجرا و عدالت را برقرار کنند.

وی افزود: اگر قرار است تبلیغات زودهنگام مورد رصد قرار بگیرد برای همه رصد شود. فرمانداران موظف و مکلف هستند تا قانون انتخابات را اجرایی و بر اجرای آن پافشاری کنند، در فرایند انتخابات مصلحت اندیشی کار فرمانداران نیست، بلکه شرعاً و قانوناً موظف هستند قانون را اجرایی کنند.

جان نثاری خطاب به فرمانداران گفت: برای خوشآمد دیگران کاری انجام ندهید بلکه تنها وظایف قانونی و رضایت خداوند را در نظر بگیرید.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان ادامه داد: اجرای انتخابات براساس ضوابط قانون با قوت و اجرای وظایفی که ذیل هیأت اجرایی دارند براساس قانون و نه مصلحت اندیشی توصیه من به فرمانداران است.

پایان خبر/۱۱

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=15552

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.