• امروز : یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 5 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
3

دروس دینی و حوزوی بالاتر از هر علمی در دنیا است

  • کد خبر : 21132
  • ۰۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۳
دروس دینی و حوزوی بالاتر از هر علمی در دنیا است
تحصیل علوم دینی یک افتخار بزرگ برای محصلین آن است، چرا که یک دستور الهی را انجام می دهند، دروس دینی و حوزوی بالاتر از هر علمی در دنیا است و همیشه اعتقاد داشته ام که هیچ کاری بالاتر از طلبگی نیست.

به گزارش ریاح نیوز، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد (زید عزه) نماینده ولی فقیه در استان اصفهان و مدیر حوزه علمیه اصفهان در بیستمین دوره طرح تلبس دائم طلاب حوزه علمیه اصفهان طرح ادیب در مدرسه صدر بازار ضمن تبریک عید سعید غدیر اظهار کرد:

جلسه امروز جلسه ای که نه می توان به طور واقعی وصف کرد و نه می توان به معنای حقیقی درک کرد.

وی با اشاره به آیه ۱۲۲ سوره توبه گفت: تنها علمی که در قرآن کریم نسبت به تحصیل آن به همه قبایل و گروه ها برای اعزام افرادی از خود دستور داده است، درس تفقه و فهم دین یعنی طلبگی و حوزوی است.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: یاد گرفتن دستورات دینی و یاد دادن به مردم بر همه مردم واجب کفایی است ،بنابراین حقیقت طلبگی براساس آیات قران کریم است و مردم بدانند طلاب حوزه علمیه بارسنگین این وظیفه مهم را از دوش آنها برداشته اند.

آیت الله طباطبایی نژاد عنوان کرد: تحصیل علوم دینی یک افتخار بزرگ برای محصلین آن است چرا که یک دستور الهی را انجام می دهند، دروس دینی و حوزوی بالاتر از هر علمی در دنیا است و همیشه اعتقاد داشته ام که هیچ کاری بالاتر از طلبگی نیست.

وی افزود: خداوند به هرکسی به اندازه ظرفیت وجودی آن می بخشد و عطا می کند.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه طرح ادیب یک طرح ابتکاری از سوی حوزه علمیه اصفهان بوده و از دو دهه قبل همزمان با تاج گذاری حضرت علی(علیه السلام) آغاز شد و این امر بسیار پربرکت است.

وی اذعان کرد: امیدواریم که لباس سربازی امام زمان مایه کسب لطف و محبت از سوی امام‌عصر(عج)باشد، در راه دین هم، دل به تعریف و تمجید مردم نبندید و یا از تحقیر و توهین مردم نیز ناراحت نشوید.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان خاطر نشان کرد: روحانی شیعه باید به عنوان یک الگوی فرد منظم و زیبا باشد و آراسته و شکیل در جامعه حضور پیدا کند.

وی خطاب به همسران طلاب گفت: تلبس دائم دارای یک شروط خاص برای زی طلبگی است که شایسته است پس از تلبس دایم از سوی همسران روحانیت در سطح جامعه رعایت شود.

پایان خبر/۱۱

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=21132

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.