• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
4

توزیع شیر رایگان؛ اقدامی که پس از ۶ سال وقفه با دستور شهید جمهور احیا شد

  • کد خبر : 20534
  • ۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۹
توزیع شیر رایگان؛ اقدامی که پس از ۶ سال وقفه با دستور شهید جمهور احیا شد
توزیع ۲۰۰ میلیون پاکت شیر رایگان در مدارس ابتدایی از جمله اقداماتی بود که در دولت سیزدهم و با دستور مستقیم شهید آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور به منظور حفظ سلامت دانش‌آموزان بویژه در مناطق محروم و کم برخوردار انجام شد.

به گزارش ریاح نیوز، حفظ سلامت و همچنین بهبود کیفیت آموزش و یادگیری دانش‌آموزان از مهم‌ترین دغدغه‌های آیت الله رئیسی از بدو دولت سیزدهم بود و در همین راستا سال تحصیلی ۱۴۰۲ -۱۴۰۳ با خبر خوش توزیع شیر رایگان در مدارس ابتدایی سراسر کشور که رئیس جمهور دستور آن را داد، آغاز شد.

پس از ۶ سال وقفه در توزیع شیر مدارس، شهید آیت الله سیدابراهیم رئیسی روز شنبه اول مهر۱۴۰۲، در حاشیه مراسم نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی اعلام کرد که امسال توزیع شیر در مدارس آغاز شده و امیدواریم بتوانیم در مدارس زیادی شیر توزیع کنیم تا بدین ترتیب نسبت به مسئله جسمی دانش‌آموزان توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

خبر خوش توزیع شیر در مدارس به منظور حفظ سلامت جسمانی دانش‌آموزان در حالی اعلام شد که این اقدام مهم از سال ۹۶ متوقف شده‌ بود؛ این طرح در سال تحصیلی ۹۴ – ۹۵ با وقفه‌ای روبه‌رو شد اما امسال با وجود موانعی مانند تامین پاکت شیر به دلیل فراداما استریل بودن شیرها احیا شد.

در واقع ماجرای توزیع شیر در مدارس با زیرپوشش قرار دادن حدود ۱۰ هزار دانش‌آموز در سال ۷۹ آغاز شد و بر اساس این طرح، ۷۰ نوبت شیر در طول سال تحصیلی در میان دانش‌آموزان توزیع می‌شد اما به مرور از میزان توزیع شیر در مدارس کاسته شد و در نهایت در سال ۹۶ به بهانه کمبود منابع اعتباری، این طرح متوقف شد.

پایان خبر/۱۱

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=20534

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.