• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 13 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
1

تابستان طلایی برای جوانان و نوجوانان استان اصفهان

  • کد خبر : 21839
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۸
تابستان طلایی برای جوانان و نوجوانان استان اصفهان
معاون هماهنگ‌کننده سپاه صاحب‌الزمان (عج) اصفهان گفت: امسال در استان اصفهان اتفاق مبارکی به نام تابستان طلایی رخ‌ داد و تلاش شد تا بهترین خدمت در برنامه‌های فرهنگی و آموزشی برای جوانان و نوجوانان و خانواده‌هایی که به بسیج و مسجد اعتماد می‌کنند داشته باشیم.

به گزارش ریاح نیوز، علی فتحیان معاون هماهنگ‌کننده سپاه صاحب‌الزمان (عج) اصفهان در نشست خبری اصحاب رسانه با بیان اینکه برنامه‌ها و طرح‌های تابستانه با محوریت بسیج و مسجد در حال برگزاری است گفت: بسیج و مسجد به هم گره‌خورده است. محور اصلی برنامه‌های تعبیه شده در طرح‌های تابستانه مباحث فرهنگی و اجتماعی است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه صاحب‌الزمان (عج) اصفهان با بیان اینکه بسیج بدنه فعال جامعه است و متناسب با نیازی که در هر مقطعی در جامعه حس می‌شود برنامه تعریف می‌کند گفت: بسیج تلاش می‌کند با استفاده از ظرفیت‌های مردمی در محله و مسجد هدف و برنامه‌های ضروری خود را پیاده کند. هدف غائی ما این است که فضای فرهنگی و اجتماعی استان اصفهان را به سمت فرهنگ ارزشی اسلام ببریم، بتوانیم فرهنگ غنی ملی را در نسل جدید تداوم ببخشیم و روزبه‌روز به توانمندی‌ها و رشادت قشر جوان و نوجوان قدرت بدهیم.

وی عنوان کرد: تابستان فرصت نابی است که در اختیار ماست. مسئولان فرهنگی نسبت به استفاده بهینه از تابستان تأکید دارند. بسیج نیز به همین واسطه احساس مسئولیت کرده و حضوری پر رنگ و برنامه‌ریزی منسجم و فعالی در این زمینه داشته است.

فتحیان ادامه داد: در این راستا از ظرفیت نهادها و دستگاه‌های مختلف استفاده کردیم و تلاش شد میان دستگاه‌های متخلف که در تابستان و اوقات فراغت برنامه دارند هم‌افزایی صورت بگیرد و از ظرفتی های هم استفاده کنیم.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه صاحب‌الزمان (عج) اصفهان با اشاره به دستگاه‌هایی که در اجرای برنامه‌های اوقات فراغت و برگزاری کلاس‌های طرح تابستانه یاری‌رسان بوده‌اند گفت: با ارگان‌های مختلف اعم از شهرداری، آموزش‌وپرورش و… تعاملات خوبی داشتیم و سعی کردیم از تمام ظرفیت‌های موجود بهره ببریم. موفق شدیم در کل استان اصفهان نزدیک به دو هزار و ۵۲۶ مسجد فعال در زمینه ارائه برنامه‌های تابستانه در سطوح مختلف راه‌اندازی کنیم.

وی ادامه داد: برخی از این مساجد و پایگاه‌ها تنوع برنامه‌های بسیار زیادی دارند. در طرح‌های تابستانه از ظرفیت‌های هر محله استفاده کردیم. گزارش‌های فاخری از پایگاه‌ها تهیه کردیم و در برنامه‌های مختلف خبری انعکاس دادیم. امسال در استان اصفهان اتفاق مبارکی به نام تابستان طلایی رخ‌داده و تلاش شد تا بهترین خدمت در برنامه‌های فرهنگی و آموزشی برای جوانان و نوجوانان و خانواده‌هایی که به بسیج و مسجد اعتماد می‌کنند و در کلاس‌های تابستانه ثبت‌نام می‌کنند داشته باشیم.

فتحیان با اشاره به تنوع برنامه‌های تابستانه در مساجد و پایگاه‌های بسیج گفت: اصل و محوریت ما برنامه‌های معنوی و اجتماعی است. برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی، اردوهای محرومیت‌زدایی و اردو همراه با بسیج سازندگی حتی با وسعت محلی و منطقه‌ای نیز در این برنامه‌ها برگزار می‌شود.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه صاحب‌الزمان (عج) اصفهان با اشاره به برنامه‌های علمی و آموزشی و تنوع آنها در پایگاه‌ها و مساجد مطرح کرد: در این طرح‌ها اردوهای شهرستانی، استانی و کشوری از جمله اردوهای زیارتی- سیاحتی و مشهد مقدس نیز داریم که لازم به ذکر است تا کنون عدد قابل‌توجهی اردو برای شرکت‌کنندگان برگزار کردیم.

وی با اشاره به اینکه افتتاحیه برنامه‌ها از تیرماه ۱۳۰۴ برگزار شده و تا ۳۱ شهریورماه ادامه خواهد داشت گفت: امسال سال برگزاری کنگره شهدای و کنگره ۲۴ هزار شهید استان اصفهان است به همین جهت این برنامه‌ها و کلاس‌ها را هر کدام به نام یک شهید برگزار کردیم تا به یاد و نام شهدا کلاس‌ها برگزار شود.

فتحیان افزود: تلاش شده تا برنامه‌های شهید پژوهی نیز برگزار شود و فضای درگیرکردن دانش‌آموزان با موضوع شهادت، ایثار و مقاومت هم در این کلاس‌ها مدنظر باشد که البته توفیقات خوبی هم حاصل شده است.

وی در پایان گفت: در تعامل با آموزش‌وپرورش برنامه‌ای تلویزیونی اجرا شد. برای اولین‌بار برنامه‌های تابستان را در هر شهرستانی در شبکه اصفهان انتقال دادیم و به این وسیله بچه‌ها و مخاطبین این برنامه احساس تعلقی به آن پیدا کرده‌اند. این برنامه‌ها به‌خوبی انعکاس داده شد. تا زمانی که بتوانیم بیشترین سطح پوشش خبری را از برنامه‌های تابستانی شهرستان‌های مختلف استان داشته باشیم تلاش خود را ادامه خواهیم داد.
پایان خبر/۱۱

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=21839

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.