• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
2

برگزاری پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی با عنوان «الی اصحاب الحسین» در اصفهان

  • کد خبر : 21924
  • ۰۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۴
برگزاری پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی با عنوان «الی اصحاب الحسین» در اصفهان
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: در ایام دهه پایانی ماه صفر مراسمات متعددی در سطح شهر برگزار خواهد شد، از جمله مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی که با عنوان «الی اصحاب الحسین» نامگذاری شده است.

به گزارش ریاح نیوز، حجت الاسلام والمسلمین علیرضاناجی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان در نشست خبری برنامه پیاده‌روی جاماندگان اربعین اظهار کرد: در ایام دهه پایانی ماه صفر مراسمات متعددی در سطح شهر برگزار خواهد شد، از جمله مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی که با عنوان «الی اصحاب الحسین» نامگذاری شده است.

وی درباره‌ی علت انتخاب نام این راهپیمایی بزرگ به نام جاماندگان اربعین گفت: تأکید ما بر واژه‌ی «جاماندگان» به این علت است که اصل پیاده روی اربعین، رسیدن به کربلای معلی و حرم امام حسین (علیه‌السلام) می‌باشد. اسم این مراسم با این دید «جاماندگان اربعین» نام گرفته که اگر کسی امسال در پیاده روی جاماندگان اصفهان بود، سال آینده ان‌شاءالله در مسیر پیاده روی نجف تا کربلا قرار گیرد.

ناجی در ادامه توضیحات این رویداد افزود: قریب به ۳۲۰ هزار نفر سال گذشته در این رویداد حضور پیدا کردند که باتوجه به برآورد ما، امسال شاهد افزایش ۲۰درصدی جمعیت حاضر در این مراسم خواهیم بود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: آنچه این همایش را از دیگر همایش‌ها متمایز می‌کند، زمان طولانی‌تر این برنامه نسبت به دیگر برنامه‌هاست.

ناجی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب گفت: اتفاق بزرگ پیاده روی اربعین آغاز و مقدمه‌ای برای تمدن نوین اسلامی است، پس باید از این فرصت مناسب استفاده کرد چرا که این اتفاق نماد اتحاد همه‌ی ملیت‌ها از سرتاسر جهان در راه حضرت اباعبدالله الحسین (علیه‌السلام) می‌باشد.

وی عنوان داشت: در پیاده روی جاماندگان اربعین همه ساله شاهد حضور همه‌ی اقشار از نواحی مختلف استان اصفهان و حضور چند هزار نفری مردم اطراف اصفهان از نواحی دور دست استان هستیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان در ادامه با اشاره به مقدمات برگزاری این مراسم گفت: از چند ماه گذشته زمینه‌سازی‌های این مراسم فراهم شده و بانیان اصلی این مراسم جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی است و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نیز به عنوان خادم هماهنگی در این مراسم ایفای نقش می‌کند.

ناجی اظهار داشت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تا به حال سه جلسه استانی با مسئولین متعدد دستگاه‌ها از جمله دستگاه‌های خدماتی و امنیتی و… برگزار کرده و سیاست‌های کلی و روش اجرایی برنامه از جمله طرح‌های ترافیکی، امنیتی و پشتیبانی‌های لازم برای رفاه مردم را مورد نظر قرار داده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان در ادامه افزود: اصل این رویداد با جریان‌های مردمی شکل گرفته و این جریان‌ها از سمت مردم هرچه پرشورتر باشد وظیفه‌ی حاکمیت به مراتب دشوار‌تر است.

وی در رابطه با زمان دقیق و مسیر‌های این راهپیمایی بزرگ گفت: زمان این برنامه روز اربعین از طلوع آفتاب تا اذان ظهر می‌باشد و خاتمه‌ی این برنامه اذان ظهر با اقامه نماز جماعت ظهر و عصر خواهد بود. برای احتیاط و راحتی مردم توصیه می‌کنیم مردم یک زیر انداز برای مستقر شدن در گلستان شهدا، مهر برای نماز و آب معدنی و خوراکی برای کودکان خود همراه داشته باشند.

پایان خبر/۱۱

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=21924

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.