• امروز : شنبه - ۱۷ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 4 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Saturday - 7 September - 2024
3

بازگشت مددجویان به آغوش جامعه با کسب یک مهارت در زندان

  • کد خبر : 21417
  • ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۰
بازگشت مددجویان به آغوش جامعه با کسب یک مهارت  در زندان
رئیس قوه قضائیه گفت: مرتکبان جرائم خشن و سرقت که امنیت فیزیکی و روانی مردم و شهروندان را تهدید می‌کنند، در فهرست عفوها قرار نمی‌گیرند.

به گزارش ریاح نیوز، از چهارمحال و بختیاری حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای، امروز _ چهارشنبه سوم مرداد_ در بازدید از زندان شهرکرد، و خطاب به مددجویان زندان شهرکرد، اظهار کرد: شما جوان هستید، باید با متولیان آموزشی زندان، نهایت همکاری را کنید تا فرآیند بازاجتماعی شدن شما تسهیل و تسریع شود؛ باید تمام همت خود را مصرف کنید که با کسب یک مهارت و حرفه در زندان به آغوش جامعه بازگردید و خانواده خود را سربلند کنید؛ باید بدانید این‌که شما الان در زندان هستید، برای والدین و خانواده‌تان بسیار سخت می‌گذرد.

وی افزود: وقتی از زندان آزاد شدید باید با خود عهد ببندید که دیگر هیچگاه مرتکب جرمی نشوید؛ چرا که در صورت تکرار جرم از ناحیه شما، اعمال ارفاقات قانونی، سخت و گاهی ناممکن خواهد بود.

رئیس قوه قضائیه ضمن اشاره به سیاست‌های قوه قضائیه در راستای حبس‌زدایی و فراهم کردن شرایط عفو و آزادی زندانیان واجد شرایط، تاکید کرد: مرتکبان جرایم خشن و سرقت که امنیت فیزیکی و روانی مردم و شهروندان را تهدید می‌کنند، در فهرست عفوها قرار نمی‌گیرند و تأسیسات ارفاقی شامل آن‌ها نمی‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای تصریح کرد: در صورت بهره‌مندی از تأسیسات ارفاقی و آزادی، به گونه‌ای رفتارهای اجتماعی و زندگی خود را به پیش ببرید که دیگر تحت هیچ شرایطی گذر شما به زندان و بازداشتگاه نیفتد.

رئیس قوه قضائیه در ادامه بازدید خود و خطاب به زندانیان بند مالی زندان مرکزی شهرکرد، گفت: یکی از دلایل افزایش بدهی زندانیان مالی، مسئله محاسبه تأخیر تأدیه است؛ در این رابطه دستور صادر کرده‌ایم که نحوه محاسبه تأخیر تأدیه بدهی در همه دادگستری‌ها به صورت یکسان و سالیانه باشد نه ماهیانه؛ همچنین در خصوص دریافت «خسارت مرکب» نیز تمهیداتی برای اصلاح قانون اندیشیده‌ایم.

محسنی اژه‌ای خطاب به یکی از زندانیان محکومِ مهریه اظهار کرد: من و بسیاری از اشخاص دیگری که اینجا هستند نیز قادر به پرداخت ماهیانه یک سکه نیستیم، در هنگام هر عقد و توافق و معامله‌ای، به وسع و تمکن مالی و ظرفیت‌های خود باید نگاه کرد و نباید زیر بار تعهداتی که از توان‌مان خارج است برویم.

قاضی‌القضات در جریان سرکشی امروز خود از زندان مرکزی شهرکرد، از بندهای مختلف این زندان بازدید به عمل آورد و با مددجویان به گفتگو پرداخت.

پایان خبر/۱۱

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=21417

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.