• امروز : یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 5 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
6

اهمیت مشاوره پیش از ازدواج در زندگی جوانان

  • کد خبر : 20850
  • ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۶
اهمیت مشاوره پیش از ازدواج در زندگی جوانان
کارشناس روان‌شناسی با بیان اینکه مشاوره‌های پیش از ازدواج می‌تواند در رسیدن به انتخاب صحیح به افراد کمک کند، گفت: در مسیر ازدواج خانواده‌ها نیز باید در کنار داشتن درک منطقی، همراهی مناسبی با فرزندان داشته باشند و سعی کنند با استفاده از بهترین شیوه‌ها آن‌ها را در انتخاب مناسب همسر آینده یاری دهند.

به گزارش ریاح نیوز، سمیه طاهری کارشناس روانشناسی با اشاره به مقوله ازدواج و نکات حائز اهمیت پیرامون آن اظهار کرد: افراد باید برای ازدواج معیارهای درست و منطقی داشته باشند و ازدواج تحت تأثیر مواردی از جمله فشار اطرافیان، افزایش سن، ترس از قضاوت دیگران، داشتن احساس تنهایی یا حتی فرار از شرایط حال حاضر زندگی، هیچ‌گاه صحیح تلقی نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه افراد در انتخاب همسر آینده خود باید معیارهای منطقی و صحیحی داشته باشند و معیارهای به اصطلاح فانتزی و غیرواقعی را کنار بگذارند، افزود: مشاوره‌های پیش از ازدواج می‌تواند در رسیدن به مهارت خودآگاهی، شناخت صحیح معیارها برای انتخاب همسر آینده و رسیدن به یک انتخاب صحیح به افراد کمک کند.

کارشناس روان‌شناسی تصریح کرد: در مسیر ازدواج خانواده‌ها نیز باید در کنار داشتن درک منطقی، همدلی و همراهی مناسبی با فرزندان خود داشته باشند و سعی کنند با استفاده از بهترین شیوه‌ها وی را در انتخاب مناسب همسر آینده خود یاری دهند.

طاهری با بیان اینکه سن مناسب ازدواج برای هر فرد متفاوت از فرد دیگری است و افرادی که قصد ازدواج دارند باید در ابعاد مختلف بلوغ به رشد رسیده باشند، ادامه داد: افرادی که در مسیر ازدواج گام برمی‌دارند، علاوه بر توسعه مهارت‌های فردی، باید مهارت‌های ارتباط با همسر از جمله همدلی، همراهی، مشارکت، عشق‌ورزی و ابراز علاقه صحیح، مسئولیت‌پذیری و تعهد را در خود تقویت کنند.

وی گفت: ازدواج به عنوان نقطه عطفی در زندگی افراد به‌شمار می‌رود که نه‌تنها منجر به ایجاد محدودیت در مسیر پیشرفت نخواهد شد، بلکه یک انتخاب مناسب و صحیح می‌تواند پیشرفت را در تمام ابعاد زندگی برای فرد به همراه داشته باشد.

کارشناس روان‌شناسی اضافه کرد: بر اساس تحقیقات انجام شده افرادی که ازدواج به‌موقعی داشته باشند، از جنبه‌های مختلف از جمله جایگاه اجتماعی، شغل و درآمد نیز در زندگی به رشد و تکامل خواهند رسید، همچنین افرادی که ازدواج کرده باشند در صورت داشتن انتخاب مناسب، از شرایط روحی و روانی بهتری برخوردار خواهند بود.

طاهری خاطرنشان کرد: گام برداشتن جوانان در مسیر ازدواج، نیازمند فرهنگ‌سازی در راستای داشتن ازدواج آسان و پرهیز از مسائل بدون اهمیت است و نقش والدین در این مسیر در خصوص از میان برداشتن موانع و حمایت از فرزندان خود، بسیار پررنگ تلقی می‌شود.

پایان خبر/۱۱

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=20850

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.