• امروز : شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Saturday - 21 September - 2024
7

انتخابات امسال با وجود جنگ ترکیبی و شناختی دشمن اهمیت دوچندان دارد

  • کد خبر : 15079
  • ۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۷
انتخابات امسال با وجود جنگ ترکیبی و شناختی دشمن اهمیت دوچندان دارد
معاون سیاسی وزیر کشور گفت: انتخابات امسال با وجود جنگ ترکیبی و شناختی دشمن، برای نظام اهمیت دوچندان دارد و مشارکت و حضور حداکثری مردم، هدف نظام در برگزاری همه ۴۰ انتخابات برگزار شده بوده و پیش‌درآمد حضور گسترده مردم سلامت و امنیت انتخابات است.

به گزارش ریاح نیوز، محمدرضا غلامرضا رئیس ستاد انتخابات کشور در همایش منطقه‌ای آموزش انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در اصفهان گفت: انتخابات از اهمیت بالایی در نظام اسلامی برخوردار است و در شرایط حساس فعلی که کشورمان در جنگ ترکیبی و شناختی با دشمن قرار دارد، انتخابات امسال اهمیت دوچندان دارد.

وی ادامه داد: نقطه کانونی جنگ ترکیبی، جنگ شناختی است و دشمن در این جنگ از هستی‌شناسی استفاده کرده، یعنی مبادی فکری نسل جوان را نشانه گرفته است و به دنبال آن است که حقایق را جابه‌جا و تحریف کند.

رئیس ستاد انتخابات کشور تصریح کرد: امسال انتخاباتی در پیش داریم که به دلایل مختلفی برای کشور مهم است و اهمیت آن ازآن‌جهت که رهبری انقلاب در خطبه‌های عید فطر، فقط در خصوص انتخابات صحبت کردند، آشکار می‌شود و در بخشی از این سخنرانی خطاب رهبری مسئولین انتخابات بود که نشان می‌دهد، مسئولین انتخابات مسئولیت سنگینی دارند.

وی ادامه داد: مشارکت و حضور حداکثری مردم، هدف نظام در برگزاری همه ۴۰ انتخابات برگزار شده از ابتدای انقلاب تاکنون بوده است و اعتمادسازی می‌تواند مشارکت و حضور مردم را افزایش دهد.

غلامرضا اظهار داشت: مشارکت مردم پیش‌درآمدش سلامت و امنیت است و اگر به دنبال حضور گسترده و مشارکت حداکثری هستیم تضمین‌کننده آن سلامت و امنیت انتخابات است.

رئیس ستاد انتخابات کشور یادآور شد: امنیت همواره در همه انتخابات کشور برقرار بوده و حتی در ۸ سال دفاع مقدس نیز تمامی انتخابات در امنیت کامل برگزار شد و آنچه اهمیت بیشتری دارد سلامت انتخابات است.

وی یادآور شد: انتخابات امسال ۴۱ امین انتخابات است و قرار است معتمدین مردم در این انتخابات، برگزیده شوند و اعتماد عمومی مردم به ما بسیار مهم است و ما باید نشان بدهیم به همه نگاه یکسان داریم.

معاون سیاسی وزیر کشور تأکید کرد: فرمانداران و بخشداران به‌ویژه در مناطقی که نگاه قومی هست، باید خیلی دقت کنند و به یاد داشته باشند نگاه جز اعتماد سوز است و در امر انتخابات دوست و برادر نداریم و همه را باید یکسان ببینیم و به یادداشت باشیم که انقلاب کردیم تا عدالت رعایت شود و ما امانت‌دار رأی و اعتماد مردم هستیم.

وی با اشاره به اهمیت نقش همه ۴۷۵ فرماندار کشور در برگزاری انتخابات گفت: فرمانداری در پیشانی انتخابات قرار دارند و رفتار نماینده دولت مردمی، باید اعتمادساز باشد تا مردم و کاندیداها به ما، به‌عنوان مجریان انتخابات اعتماد کامل داشته باشند و نمایندگان دولت باید مجری میان‌دار و امانت‌دار آرا مردم باشند و از آن صیانت کنند.

غلامرضا با اشاره به اهمیت نقش رسانه‌ها در مقابله با جنگ ترکیبی دشمن و نقش‌آفرینی در برگزار شکوهمند انتخابات گفت: نقش رسانه‌ها بسیار مهم است و می‌توانند بسیار از توطئه‌های دشمن را خنثی کنند.

رئیس ستاد انتخابات کشور یادآور شد: ظرفیت رسانه‌ای کشورمان زیاد است و برگزاری جلسات منظم با اهالی رسانه برای خنثی‌سازی و مقابله با توطئه‌های دشمن و افزایش مشارکت انتخاباتی مردم ضروری است.

گفتنی است: سومین همایش منطقه‌ای آموزش انتخابات با حضور مدیران کل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری، فناوری اطلاعات، فرمانداران و مسئولان آموزش انتخابات استان‌های اصفهان، البرز، چهارمحال‌وبختیاری، قزوین، قم و مرکزی به میزبانی استانداری اصفهان روزهای ۱۳ و ۱۴ تیر در اصفهان برگزار می‌شود.

پایان خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=15079

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.