• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 13 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
3

امسال هیئت‌های رزمندگان اسلام استان اصفهان ۲۵ موکب دارند

  • کد خبر : 21821
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۰:۰۰
امسال هیئت‌های رزمندگان اسلام استان اصفهان ۲۵ موکب دارند
مدیر هیئت رزمندگان اسلام استان اصفهان با بیان اینکه موکب‌های هیئت رزمندگان سراسر استان برای اربعین امسال ۲۵ موکب است، گفت: دو موکب در مرز مهران، یک موکب در مرز ریمدان (مرز ایران و پاکستان)، یک موکب در کاظمین و مابقی موکب‌ها در شهرهای نجف و کربلا و مسیر پیاده‌روی قرار دارد.

به گزارش ریاح نیوز، محمد نادرالاصلی مدیر هیئت رزمندگان اسلام استان اصفهان اظهار کرد: از ابتدای ماه صفر موکب‌های هیئت رزمندگان اسلام اصفهان در قالب موکب حضرت فاطمه زهرا (س) در نقطه صفر مرزی مهران و موکب راه کربلا در پل زائر واقع در شهر مهران آماده خدمت به زائران اربعین حسینی هستند.

 وی افزود: باتوجه‌ به اینکه سال گذشته بیشترین آمار تلفات جاده‌ای زائران اربعین متعلق به استان اصفهان بود، بر خود فرض دیدیم که یک زائرسرا در حد وسع خود مهیا کنیم که زائران اربعین حضرت سیدالشهدا (ع) کمی استراحت کنند و سپس یا به خانه‌های خود بازگردند و یا به سمت عتبات‌عالیات مشرف شوند.

نادرالاصلی تصریح کرد: ظرفیت این زائرسرا روزانه هزار زائر خانم و آقا در فضای حدود هزار و ۵۰۰ متر و با سیستم سرمایشی مناسب است و امکاناتی از جمله اسکان، استحمام، سرویس بهداشتی و… به زائران ارائه می‌شود و با توجه به اینکه برای اولین سال این زائرسرا را راه‌اندازی کردیم، از ابتدای ماه صفر تا کنون استقبال خوبی از آن شده است.

 مدیر هیئت رزمندگان اسلام استان اصفهان با بیان اینکه این موکب با نام حسینیه راه کربلا یا مسجد حائری در شهر مهران، پل زائر، خیابان مرزداران واقع شده است، خاطرنشان کرد: در موکب شماره یک که در نقطه صفر مرزی مهران واقع شده، صرفاً از زائران اربعین پذیرایی می‌شود و در موکب شماره دو که در حسینیه راه کربلا شهر مهران است، صرفاً اسکان و امکانات بهداشتی در اختیار زائران قرار دارد؛ در این دو موکب مجموعاً ۱۱۰ خادم مشغول خدمت به زائران هستند.

 وی با بیان اینکه موکب‌های هیئت رزمندگان سراسر استان برای اربعین امسال ۲۵ موکب است، عنوان کرد: دو موکب در مرز مهران، یک موکب در مرز ریمدان (مرز ایران و پاکستان)، یک موکب در کاظمین و مابقی موکب‌ها در شهرهای نجف و کربلا و مسیر پیاده‌روی قرار دارد.

نادرالاصلی در پایان ضمن دعوت از عموم زائران اربعین برای استفاده از امکانات موکب حسینیه راه کربلا، گفت: بهتر است همه زائران اربعین پیش از بازگشت به شهرهای خود و یا هنگام عزیمت به سمت عتبات‌عالیات، در این موکب به‌اندازه کافی استراحت داشته باشند و سپس به مسیر خود ادامه دهند.

 پایان خبر/۱۱

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=21821

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.