• امروز : جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
3

اصفهان با خشکسالی دست و پنجه نرم می‌کند

  • کد خبر : 21653
  • ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰
اصفهان با خشکسالی دست و پنجه نرم می‌کند
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: لازم است شهرداری‌ها حساب خود را از سایر دستگاه‌ها جدا کنند و راهکارهای نوآورانه را به‌کار گیرند تا فضای سبز موجود را حفظ کنند.

به گزارش ریاح نیوز، مهدی جمالی‌نژاد اظهار کرد: در حوزه خدمات شهری با توجه به مشکلات عدیده‌ای که وجود دارد همچون آلودگی هوا، تنش‌های آبی و ریزگردها، همچنین حمل‌ونقل و ترافیک، نیاز داریم تا از تجارب سایر کشورها استفاده کنیم.

وی افزود: در برهه‌ای از زمان از شهرهای خواهرخوانده برای حضور در چنین نمایشگاه‌هایی دعوت می‌کردیم، اما در حال حاضر باید از تجارب شهرهای صاحب‌نام استفاده کنیم.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور تصریح کرد: اگر رویکردهای نوین در حوزه تصفیه‌خانه‌ها، فضای سبز، آبیاری، حمل‌ونقل و کاهش ترافیک را در نمایشگاه می‌بینیم و شرکت‌های دانش‌بنیان ایده‌های خود را بیان می‌کنند، باید تجارب آن‌ها در شهر دیده شود که امیدواریم خروجی برگزاری این نمایشگاه‌ها در اداره شهر محسوس باشد.

جمالی‌نژاد ادامه داد: با توجه به اینکه اصفهان در منطقه کویری قرار دارد، حفظ فضای سبز آن اهمیت ویژه‌ای دارد، زیرا تنش‌های آبی آسیب زیادی به فضای سبز شهری و اکولوژیک می‌زند و نیاز است که روش‌های نوین را به‌کار گیریم.

وی با بیان اینکه با توجه به اینکه شهر اصفهان یکی از شهرهایی است که اغلب برای سایر شهرهای کشور الگوساز بوده و سایر شهرها از آن الگو می‌گرفتند، گفت: امیدوارم اصفهان بتواند همچون گذشته‌های نه چندان دور به‌عنوان شهر اول در حوزه خدمات شهری به‌ویژه در حوزه فضای سبز مطرح شود.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با بیان اینکه برخی شهرها در حوزه پساب اقدامات خوبی انجام دادند که اصفهان یکی از آن شهرها است، گفت: رینگ پساب می‌تواند تأثیرات خوبی داشته باشد، البته در حوزه خدمات شهری اولویت استفاده از پساب و رفع تنش آبی است، چرا که اصفهان از چندسال پیش با خشکسالی دست و پنجه نرم می‌کند.

جمالی‌نژاد ادامه داد: لازم است شهرداری‌ها حساب خود را از سایر دستگاه‌ها جدا کنند و راهکارهای نوآورانه را به‌کار گیرند تا فضای سبز موجود را حفظ کنند.

وی اظهار کرد: بسیاری مواقع شاهد از بین رفتن فضای سبز چند صد ساله شهر در اثر تنش آبی هستیم؛ تنش‌های آبی مقدمه آفات و بیماری‌ها است که به سمت فضای سبز سرریز می‌شود، بنابراین مهم‌ترین کار خدمات شهری همین بحث است که همت آن در مدیران شهری وجود دارد.

پایان خبر/۱۱

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=21653

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.