• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 13 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
5

از ابتدای تیرماه معابر مناطق ۱۳، ۵ و ۱۰ به صورت مکانیزه نظافت می‌شود

  • کد خبر : 14712
  • ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲
از ابتدای تیرماه معابر مناطق ۱۳، ۵ و ۱۰ به صورت مکانیزه نظافت می‌شود
معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان از نظافت مناطق 13، 5 و 10 از ابتدای تیرماه به صورت مکانیزه خبر داد و جزییات تغییرات تازه در قراردادهای پیمانکاران این حوزه را تشریح کرد.

به گزارش ریاح نیوز، مهدی بقایی معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: بر اساس تجربه ای که طی سال‌های ۹۵ تا ۹۷ در شهرداری کسب شد، از این پس جمع‌آوری پسماندهای تر و خشک در یک قرارداد لحاظ میشود و پیمانکاری که موظف به جمع‌آوری پسماند تر است، پسماند خشک را نیز جمع‌آوری می‌کند.

او افزود: تاکنون ساماندهی پسماند تر در حوزه خدمات شهری انجام می‌شد، اما براساس قرارداد جدید از این پس سازمان مدیریت پسماند این مسئولیت را برعهده دارد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: در سال‌های گذشته، جمع‌آوری پسماند خشکِ نیمی از شهر را یک شرکت و نیم دیگر را شرکت دیگری انجام می‌داد که از این به بعد در هر منطقه شهر، یک شرکت زباله‌های تر و خشک را جمع‌آوری می‌کند و به روایت دیگر این اقدام توسط ۱۵ شرکت انجام خواهد شد.

او با بیان اینکه تجمیع این دو قرارداد موجب آمادگی سازمان پسماند برای مدیریت کل پسماند شهر می‌شود، گفت: یکی از اهداف اصلی ما حرکت به سمت مدیریت واحد پسماند است، چراکه تأکید داریم پیمانکار جمع‌آوری پسماند تر نباید نسبت به جمع‌آوری پسماند خشک بی‌اعتنا باشد.

تعیین جریمه مالی برای پیمانکاران

بقایی با بیان اینکه از ابتدای تیرماه امسال شهروندان می‌توانند شکایات خود درباره روند فعالیت پیمانکاران خدمات شهری را به سامانه تلفنی ۱۳۷ اطلاع دهند، اظهار کرد: در صورت لزوم جریمه مالی از ۵۰۰ هزار تومان تا دو میلیون تومان برای پیمانکاران در نظر گرفته می‌شود.

او ادامه داد: در مواردی که شهروندان نسبت به نظافت نقطه‌ای از شهر اعلام نارضایتی کنند و به‌رغم پیگیری از طریق سامانه ۱۳۷ باز هم مشکل رفع نشود، برای پیمانکار جریمه در نظر گرفته می‌شود تا نظارت بیشتری بر عملکرد آن انجام شود و در لایه بعدی قرارداد، تشویق یا تنبیه مشمول پاکبان هر محله خواهد شد.

او با بیان اینکه استفاده از نرم‌افزار اصپاک نیز در قرارداد جدید پیمانکاران لحاظ شده است، گفت: این نرم‌افزار به جمع‌آوری پسماند خشک و تر کمک می‌کند.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان با اشاره به ارائه بیمه در ازای دریافت پسماند اظهار کرد: منازل شهروندان در ازای تحویل ۲۵ کیلو پسماند خشک به میزان یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بیمه آتش‌سوزی می‌شود.

او افزود: جمع آوری پوست میوه‌های تابستانی از درب منازل از دیگر ظرفیت‌های نرم‌افزار اصپاک است.

نظافت مناطق ۱۳، ۵ و ۱۰ از ابتدای تیرماه به صورت مکانیزه

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان با اشاره به نظافت مکانیزه معابر شهر، خاطرنشان کرد: بر اساس قرارداد جدید پیمانکاران، ۶۰ درصد نظافت معابر شهر به‌صورت مکانیزه انجام خواهد شد.

او با بیان اینکه از ابتدای تیرماه امسال نظافت تمامی معابر مناطق ۱۳، ۵ و ۱۰ کاملا به صورت مکانیزه انجام می‌شود، گفت: همچنین با ورود ۳۵ ماشین کم‌عرض به شهر، معابر منطقه ۴ از ابتدای شهریورماه به صورت مکانیزه نظافت می‌شود.

او اضافه کرد: برای خرید ۲۰ دستگاه از ماشین‌آلات مکانیزه کم‌عرض۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

به گفته بقایی، در قرارداد جدید پیمانکاران خدمات شهری شست‌وشوی معابر و محلات با استفاده از واترجت و دستگاه‌های ویژه لحاظ شده و ماشین مخصوص برای معابر اصلی در نظر گرفته شده است.

پایان خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=14712
  • نویسنده : م ک
  • ارسال توسط :
  • منبع : اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان
  • 191 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.