• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3
استانها/اصفهان

گرامیداشت هفته بسیج با محوریت خدمت به مردم / «بسیج پاره تن مردم» شعار امسال هفته بسیج

  • کد خبر : 7912
  • ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵
گرامیداشت هفته بسیج با محوریت خدمت به مردم / «بسیج پاره تن مردم» شعار امسال هفته بسیج
فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان گفت: شجره طیبه بسیج در استان اصفهان از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار بوده که در عرصه‌های مختلف نقش آفرینی داشته است.

به گزارش ریاح، مجتبی فدا فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان صبح امروز (سه شنبه) در نشست خبری که به مناسبت هفته بسیج برگزار شد، ضمن تسلیت وفات حضرت معصومه (س) و گرامیداشت سالگرد حماسه ۲۵ آبان ماه روز حماسه و ایثار مردم اصفهان اظهار کرد: در ۲۵ آبانماه سال ۶۱، اکثر محله‌های شهر اصفهان به حجله‌های شهدای عملیات محرم مزین شده بود و مردم اصفهان در حماسه‌ای کم نظیر پیکر شهدا را تشییع کردند و حضرت امام خمینی (ره) از این حماسه در تشییع ۳۷۰ شهید عملیات، قدردانی کردند و فرمودند که «در کجای دنیا شهری مانند اصفهان را سراغ دارید که در یک روز ۳۷۰ شهید را تشییع کنند و بعد از ظهر همان روز اعزام به جبهه داشته باشند.»

استان اصفهان در عرصه ایثارگری نقش مؤثری را در طول انقلاب اسلامی ایفا کرده است. شجره طیبه بسیج نیز در استان اصفهان از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار بوده که در عرصه‌های مختلف نقش آفرینی داشته است. همچنین طی سال‌های گذشته شاهد حضور و مشارکت بسیجیان را در تمامی عرصه‌های حوادث طبیعی، ناآرامی‌های داخلی و درمان و واکسیناسیون بیماری کرونا و از سویی کمک به محرومان بودیم.

بسیج طی ۲۰ ماه گذشته با تشکیل یک هزار و ۱۰۰ پایگاه بسیج برای غربالگری کرونا ، ۹۵ درصد از مردم استان اصفهان را غربالگری کردند. نیروهای بسیجی در قالب گروه‌های جهادی در طی شیوع بیماری کرونا به صورت روزانه در ۱۲۰ مراکز درمانی حضور یافتند و به عنوان همکار در بیمارستان‌ها به کادر درمان کمک کردند. همچنین در زمینه توسعه مراکز واکسیناسیون تجمیعی در استان اصفهان بسیج افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت را ایجاد کرده است.

برنامه‌های گرامیداشت هفته بسیج با محوریت خدمت به مردم بوده و در این راستا هفته بسیج امسال با شعار «بسیج پاره تن مردم» آغاز خواهد شد. اولین برنامه گرامیداشت هفته بسیج تجلیل از نیروهای بسیجی و تجدید میثاق با شهدا، پویش نصب عکس شهدا در مساجد و محلات همچنین اهدای نه هزار آلبوم شهید به خانواده شهدا برگزار خواهد شد.

به مناسبت هفته بسیج اردوی راهیان نور دانش آموزی از امروز ۲۵ آبان ماه در قالب اعزام دو گروه از دانش آموزان به مناطق عملیاتی آغاز خواهد شد که به صورت مجازی دنبال می‌شود.

جشنواره مالک‌اشتر به منظور تجلیل از نخبگان کشوری بسیج اصفهان پنجشنبه هفته جاری در ناحیه مقاومت بسیج امام رضا (ع) برگزار خواهد شد و همچنین اجلاس نماز با حضور امام جمعه و استاندار اصفهان نیز به همین مناسبت گرامیداشت هفته بسیج برگزار خواهد شد.

رزمایش سراسری ثامن در فضای مجازی توسط گردان‌های سایبری بسیج برگزار خواهد شد.

دوم آذرماه ۳۰۰ نشست تحکیم خانواده و ۳۰۰ یادواره شهدای بسیجی در استان اصفهان برگزار خواهد شد که در این برنامه‌ها ۱۳۵ سری جهیزیه برای زوج‌های نیازمند تأمین شده است.

روز سوم آذرماه مراسمی با عنوان نمایش اقتدار بسیجیان در استان اصفهان برگزار خواهد شد و به مناسبت هفته بسیج نیز ۱۱۰ پروژه محرومیت زدایی در اصفهان افتتاح خواهد شد که مسکن محرومان، کارگاه‌های قالیبافی، لایروبی قنات و.. از جمله این طرح‌ها است. همچنین ۴۰۰ نیروگاه خورشیدی پنج کیلوواتی در مناطق محروم استان اصفهان در این هفته بهره برداری می‌شود.

به مناسبت هفته بسیج، اجرای ایستگاه‌های نما و نوا نیز با حضور دانش‌آموزان استان در محلات و اجرای سرود در دستور کار است.

در حال حاضر ۲۵ درصد از جمعیت استان اصفهان هنوز در برابر کرونا واکسینه نشده‌اند و کد ملی، آدرس و اسامی این افراد مشخص است، ما برای پیگیری روند واکسیناسیون و تشویق این افراد به در خانه آنها خواهیم رفت و آنها را برای حضور در مراکز واکسیناسیون تشویق خواهیم کرد.

طرح شهید سلیمانی برای خاتمه واکسیناسیون کرونا در اصفهان نیز از دیگر برنامه‌های در دستور کار هفته گرامیداشت مقام بسیج است.

انتهای خبر/م ر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=7912

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.