• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
2
اختصاصی

کمک به نیازمندان واقعی در کانون رضوی انیس النفوس

  • کد خبر : 5152
  • ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹
کمک به نیازمندان واقعی در کانون رضوی انیس النفوس
مسئول کانون خدمت رضوی انیس النفوس گفت: امیدواریم که بتوانیم افراد نیازمند واقعی را در محدوده کانون خودمان شناسایی بکنیم و مشکلی از مشکلات آن ها را به برکت نام مقدس و زیبای امام علی بن موسی الرضا علیه السلام برطرف کنیم

حمید امین نیلی مسئول کانون خدمت رضوی انیس النفوس در گفتگوی با ریاح گفت: این کانون تحت امر دبیرخانه رضوی استان اصفهان در منطقه یک فعالیت می کند و هدف از تشکیل کانون های خدمت رضوی، یکی توسعه مبناها و عرصه های فعالیت های فرهنگی در بین آحاد جامعه و دیگری کمک رسانی به افراد نیازمند و کم توان است که به کمک خادمیارانی که در کانون ثبت نام نموده اند و در عرصه خادمیاری تحت امر دبیرخانه آستان فعالیت می کنند، در این عرصه ها ما را یاری می کنند.

نحوه فعالیت خادمیاران در این کانون به این ترتیب است که خادمیاران حرم مطهر رضوی در سامانه مربوطه علاوه بر انتخاب کشیک خدمت بایستی عرصه خدمتی خود را در یکی از کانون های مناطق شهر خودشان نیز انتخاب کرده باشند، پس از آن با عضویت در کانون براساس توانشان جهت رفع مشکل یا نیازی از نیازمندان واقعی فعال می شوند و اقداماتی را صورت می دهند که اینگونه رابطه بین خادم و مخدوم توسط کانون محله ایی رقم می خورد.

آستان قدس رضوی عرصه های مختلفی را همانند عرصه تعلیم و تربیت، عرصه سلامت، عرصه فضای مجازی و رسانه، عرصه بنیان خانواده، جوانان و نوجوانان رضوی، عرصه جهادی، عرصه ایثار و شهادت در کانون خدمت رضوی تدوین کرده اند. در همین راستا ما در مجموعه کانون انیس النفوس با همکاری خادمیاران خوبی که داریم از این فعالیت ها استقبال کرده ایم.

 اعضای خادمیاران این کانون حدود ۷۰ نفر خواهر و برادر هستند و تعدادی یاور هم در کنار خادمیاران عضو داریم که در عرصه های مختلف کمک رسانی انجام می دهند.

برای سال ۱۴۰۰ برنامه هایی تدوین کرده ایم، از جمله چهارشنبه های امام رضایی که در مساجد  محدوده ی کانون، زیارت امین ا… به نام و یاد امام رضا علیه السلام قرائت می گردد. دوشنبه های امام رضایی که توسط مسئولین عرصه ها و به همت خادمیارانی که در عرصه ها فعالیت می کنند، یک سری جلسات هم آوایی و هم گرایی تشکیل می شود که نتیجه آن جلسات، کمک رسانی و امداد رسانی به افراد نیازمند است. از طرفی عرصه سلامت و عرصه تعلیم و تربیت و عرصه جهادی ما هم در سال آینده ان شاءا… فعال هست و امیدواریم که بتوانیم افراد نیازمند واقعی را در محدوده کانون خودمان شناسایی بکنیم و مشکلی از مشکلات آن ها را به برکت نام مقدس و زیبای امام علی بن موسی الرضا علیه السلام برطرف کنیم ان شاء ا… .

هزینه هایی که برای کانون صرف می شود، تمام آن ها از طریق افراد خیّر و افرادی که تمایل دارند در این زمینه با ما همکاری داشته باشند، تأمین می شود. ما هیچ گونه هزینه ای دولتی، سازمانی و یا حتی از مجموعه رده های مافوق خودمان دریافت نمی کنیم و همه هزینه ها با مساعدت خادمیاران و با مساعدت افراد خیّر مجموعه نیز تأمین می شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=5152

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.