• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
3
رئیس پلیس فتا استان اصفهان:

کلاهبرداری مجرمان در پوشش ثبت‌نام کتاب‌های درسی

  • کد خبر : 9541
  • ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۱
کلاهبرداری مجرمان در پوشش ثبت‌نام کتاب‌های درسی
رئیس پلیس فتا استان اصفهان با اشاره به زمانبندی تعیین شده از طرف سازمان سنجش و پایش کیفیت آموزشی، نسبت به سایت‌ها و سامانه‌های جعلی در پوشش ثبت‌نام کتاب‌های درسی هشدار داد.

به گزارش ریاح، سید مصطفی مرتضوی رئیس پلیس فتا استان اصفهان اظهار داشت: سودجویان و مجرمان در ایام مختلف و به بهانه‌های گوناگون به دنبال کلاهبرداری از شهروندان هستند و این بار با زمانبندی تعیین شده از طرف سازمان سنجش و پایش کیفیت آموزشی اقدام به طراحی سایت‌ها و ارسال لینک‌های جعلی کرده‌اند.

وی افزود: در این شرایط ممکن است افراد سودجو با انتشار تبلیغات در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، شهروندان را اغفال کرده و با هدایت آنان به درگاه‌های جعلی اطلاعات حساب بانکی آن‌ها را سرقت کرده و موجودی حساب آن‌ها را برداشت کنند.

مرتضوی با اشاره به سابقه کلاهبرداری های صورت گرفته، تصریح کرد: در سنوات گذشته نیز مواردی بوده که برخی از مجرمان سایبری با راه‌اندازی کانال‌ها و صفحاتی در شبکه‌های اجتماعی به بهانه‌های مختلف همچون آموزش‌های غیرحضوری، کلاس‌های تابستانه، تخفیف‌های ویژه دانش‌آموزی مبالغ هنگفتی را از کاربران کلاهبرداری کرده‌اند.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان بیان کرد: در گذشته در همین راستا نیز پلیس فتا به شهروندان هشدار داده که برای انجام خریدهای اینترنتی به سایت‌های مجاز و شناخته شده که دارای نماد الکترونیکی هستند، مراجعه و از اعتماد به صفحات و سایت‌های ناشناخته خودداری کنند و با توجه به اعلام سازمان سنجش و پایش کیفیت آموزشی جهت ثبت نام کتب درسی صرفاً از طریق سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی به آدرس irtextbook.ir یا irtextbook.com برای ثبت سفارش اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند تخلفات صورت گرفته در فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری لینک ثبت گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=9541

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.