• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4
در آئین اختتامیه هفته جهانی کارآفرینی مطرح شد؛

کسب و کار نیاز به نوآوری دارد

  • کد خبر : 7999
  • ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۰
کسب و کار نیاز به نوآوری دارد
مثل گذشته نمی‌توان یک کسب و کار ایجاد کرد که سال‌ها بماند، امروز یک کسب و کار نیاز به نوآوری دارد و باید دید اصلاحی به کسب و کارها داشت تا بتوان در فضای فعلی فعالیت کرد.

به گزارش ریاح، آیین اختتامیه هفته کارآفرینی با رویکرد تحولات دیجیتال و دوران بسا کرونا با حضور  تعدادی از مدیران و کارآفرینان استان در سالن پردیس سینمایی سیتی سنتر اصفهان برگزار شد.

کامران کلانی مدیر کل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی در این آئین اظهار داشت: تا پایان سال ۹۸ یک کافه کارآفرینی و یک فضای کار اشتراکی در این استان وجود داشت که این تعداد تا پایان شهریور امسال به ۶ کافه کارآفرینی و هفت فضای کار اشتراکی رسیده است.

 تعداد شتاب‌دهنده‌های حوزه کارآفرینی در استان هم یک مورد بود که در زمان حاضر به سه شتاب‌دهنده ارتقا پیداکرده است.

 سعی ما بر این است که این فضاها را گسترش دهیم و زیست‌بوم و اجزا زیست‌بوم را تقویت و قوی کنیم.

کانون کارآفرینی استان اصفهان در حال شناسایی کارآفرینان جوان است و به‌زودی دفاتر شهرستانی کانون کارآفرینی در استان راه‌اندازی خواهد شد.

دولت قوی و مقتدر، دولتی است که فرش قرمز پیش پای افراد هنرمند نو اندیش، صنعتگران و کارآفرینان بیاندازد چراکه آینده کشور دست این افراد است و باید از آنها تقدیر نمود.

این مراسم بیشتر باهدف قدردانی از کارآفرینان و افرادی که با شجاعت، خلاقیت، نوآوری، ابتکار و دانش به‌عنوان آینده‌سازان فردای شهر، استان و کشورمان فعالیت می‌کنند برگزار شد.

ماکان آریا پارسا عضو هیئت مدیران کانون کارآفرینی اصفهان اظهار داشت: تفاوت عمده بین کارآفرینی و کار فرما وجود دارد، فرد می‌تواند کارفرمای صدها نفر باشد اما کارآفرین نباشد. میان این دو تفاوت عمیقی وجود دارد، کار آفرین عنصر نگاه نو و نوآوری دارد.

موتور محرک اقتصاد سراسر دنیا، کارآفرینی است. اگر در چاه نفت را ببندند و کار آفرینی را گسترش دهند، اقتصاد کشور مشکلی نخواهد داشت زیرا این راهی است که تمام دنیا در حال طی کردن آن هستند.

مهدی شیخ سجادیه رئیس کانون کارآفرینان استان اصفهان اظهار داشت: با توجه به پایان هفته جهانی کارآفرینی، امروز روز آغاز سال کارآفرینی است و این مراسم، یک افتتاحیه برای سالی است که کارهای سختی در آن پیش رو دارید.

اعتقاد دارم که کارآفرینان، دنیا را به محل بهتری برای زندگی می کنند و همه ما مدیون کارآفرینان هستیم زیرا باعث شدند بهتر زندگی کنیم و آنها، دنیا را دگرگون خواهند کرد.

اهداف متعددی در کانون کارآفرینان استان اصفهان داریم که همه در حول یک محور هستند که آن ترویج فرهنگ کارآفرینی است و اگر این فرهنگ نهاده شود فکر می‌کنم کار بزرگی انجام داده‌ایم.

انتقال فرهنگ کارآفرینی به مقاطع ابتدایی و پایین تر و ترویج فرهنگ کارآفرینی در زیست بوم کارآفرینی از جمله اهداف ماست که در کانون کارآفرینی آن را مدنظر داریم.

احسان قاسمی رئیس کمیسیون تجاری سازی سازمان ملی کارآفرینی ایران اظهار داشت: نوآوری لزوماً اختراع نیست، نوآوری می‌تواند در بسته بندی یا تبلیغات یا زنجیره توزیع باشد و همین تبدیل تفکر به عمل می‌تواند یک نوآوری باشد.

هنر یک کارآفرین تبدیل تهدید به فرصت است، کرونا زمانی که به داخل کشور آمد سبک زندگی ما را تغییر داد و زندگی ما قبل و بعد کرونا تقسیم شد و سبک زندگی را تغییر داد و این تغییر سبک زندگی یک فرصت بود.

مثل گذشته نمی‌توان یک کسب و کار ایجاد کرد که سال‌ها بماند، امروز یک کسب و کار نیاز به نوآوری دارد و باید دید اصلاحی به کسب و کارها داشت تا بتوان در فضای فعلی فعالیت کرد.

کارآفرینان امروز برای بقا مجبور به سازگاری با محیط و شرایط هستند.کارآفرینی نیاز به رانت و سرمایه زیاد ندارد بلکه با نوآوری می‌توان در عرصه کارآفرینی موفق بود، لازم است کارآفرینان خودباوری داشته باشند و در فضای دیجیتال و مجازی فعال شوند.

همچنین بهروز فروتن عضو هیئت علمی کمیته کسب و کار مجمع تشخیص مصلحت نظام در این آیین اظهار داشت: هفته کارآفرینی تمام شد اما این آغاز راه است، من در طول تمام دوران کاری‌ام هرگزمعنی شکست را نفهمیدم اما معنی تجربه را خیلی خوب فهمیدم نباید برای یک کارآفرین لفظ شکست را به کار برد.

تبدیل اندیشه به عمل، کارآفرینی می شود. اینکه سال کاری امسال برای کارآفرینی بانوان نامگذاری شده اتفاق بسیار خوبی است، اگر ایران می خواهد هویت خود را بیدار کند باید از بانوان استفاده کند.

کمبود ما در حوزه آب، کمبود مدیریت است. کشاورزی هویت ملی ماست و معتقدیم هر استان با تکنولوژی جدید می تواند جمعیت ۱۰۰ میلیون نفر را از لحاظ غذایی تامین کند و باید در این راستا منابع انسانی تقویت شود.

محمد عصار زادگان یکی از کارآفرینان برتر این اختتامیه اظهار داشت: باید مسئولین برای کارآفرینان بستر ایجاد کنند، مسئولین ما باید برای جوانان و کارآفرینان بستر ایجاد کنند و لازم است ترس مسئولین ریخته شود.

باید بستر در رده های پایین تر آغاز شود، اگر بخواهیم به جامعه کمک کنیم باید بستر ایجاد کنیم که افراد به چشم بد بهمون نگاه نکنند و مشکلات اقتصادی جامعه حل شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=7999

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.