• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
2
سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان:

کرایه حمل‌ونقل عمومی در اصفهان برای سال جدید اعلام شد+ جزئیات

  • کد خبر : 9270
  • ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶
کرایه حمل‌ونقل عمومی در اصفهان برای سال جدید اعلام شد+ جزئیات
با تصویب شورای اسلامی شهر اصفهان، قیمت بلیط مترو، کرایه اتوبوس و تاکسی و مجموعه‌های گردشگری اعلام شد.

به گزارش ریاح، علی صالحی سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به مصوبات جلسه شورا اظهارکرد: سال آینده شاهد ورود ۱۷۳ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر اصفهان خواهیم بود؛ این تعداد در ظرف ۶ ماه، با ۱۹۹ اتوبوسی که در ۴ سال گذشته به ناوگان اضافه شده بود، برابری می‌کند.

وی با اشاره به تصویب لایحه مربوط به خدمات باغ رضوان، تصریح کرد: لایحه‌ای پیرامون مجموعه باغ رضوان در تمام حوزه‌ها شامل خدمات تغسیل، حین و بعد از دفن و فروش قبور به تصویب رسید و تنها وجوهی که از شهروندان به صورت قانونی دریافت می‌شود، همان چیزی است که در جلسه امروز به تصویب رسید که توسط مجموعه باغ رضوان اطلاع‌رسانی خواهد شد.

صالحی با اشاره به تصویب نرخ‌های بلیت مترو، خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۱ کسانی که از بلیط تک‌سفره استفاده خواهند کرد باید ۳ هزار تومان و افرادی که از طریق اصفهان کارت با مترو سفر می‌کنند نیز باید ۲ هزار و ۵٠٠ تومان برای هر سفر پرداخت کنند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در مجموع برای افرادی که به صورت بلندمدت از مترو استفاده می‌کنند، هر سفر ۵۰۰ تومان ارزان‌تر خواهد بود؛ همچنین بلیت مترو برای افرادی که بیش از ۲۰ سفر را شارژ کنند، ۲ هزار و ۵٠٠ تومان، شامل ۲۰ درصد تخفیف می‌شود.

وی درباره تغییرات نرخ کرایه اتوبوس برای سال ۱۴۰۱ گفت: نرخ کرایه خطوط اتوبوسرانی بسته به شرایط مناطق کم‌برخوردار، پرتردد و سایر مناطق شهر بین ۲۰ تا ۴۰ درصد و میانگین ۳۵ درصد افزایش می‌یابد.

صالحی با بیان اینکه نرخ بلیت اتوبوس برای ساعات بعد از ۲۱ شب و روزهای تعطیل به ترتیب ۲۰ و ۳۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش خواهد داشت، گفت: از آنجا که حجم مسافر در شب و روزهای تعطیل کاهش می‌یابد، به جهت اینکه خدمت‌رسانی در این زمان متوقف نشود و با توجه به اینکه هزینه‌های ارائه خدمات افزایش می‌یابد، این تغییر نرخ به روال سال‌های گذشته انجام شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به مصوبه شورای اسلامی شهر درباره نرخ تاکسی در سال ۱۴۰۱، خاطرنشان کرد: نرخ تاکسی به ازای هر کورس  از هزار و ۵٠٠ تومان به ۲ هزار تومان در هر کورس افزایش می‌یابد؛ اگر دستورالعمل دوران کرونا را راننده تاکسی رعایت کند و با یک نفر سرنشین کمتر، ظرفیت خود را تکمیل کند، ۲۵ درصد به این تعرفه اضافه خواهد شد؛ در غیر این صورت هر کورس معادل ۲ هزار تومان خواهد بود.

وی درخصوص نرخ خدمات باغ گل‌ها، گفت: با توجه به پیشنهادات، تعرفه‌ها نرخ‌گذاری شد؛ بر این اساس ورودی گروه‌های عادی در ایام سال ۱۵ هزار تومان به ازای هر نفر، برای گروه‌های آموزشی نیز ۸ هزار تومان به ازای هر نفر، ایام نوروز ۲۰ هزار تومان به ازای هر نفر و برای گردشگران خارجی نیز به ازای هر نفر ۱۲۰ هزار تومان نرخ ورود در نظر گرفته شد.

صالحی در پایان تصریح کرد: جدولی به عنوان تخفیف در نظر گرفته‌اند که گروه‌های مختلف از جمله خانواده‌های پر جمعیت دارای ۳ فرزند و بیشتر بین ۳۰ تا ۵۰ درصد از تخفیف‌ها بهره‌مند می‌شوند؛گروه‌هایی مانند سالمندان و گروه‌های تحت حمایتی که از کارت شناسایی مخصوص برخوردار هستند نیز شامل تخفیف ۳۰ تا ۵۰ درصدی خواهند شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=9270

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.