• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
6
اجتماعی

کدام مدارس از اول بهمن بازگشایی می‌شوند؟

  • کد خبر : 3817
  • ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵
کدام مدارس از اول بهمن بازگشایی می‌شوند؟
خبرهای جدید حاکی از آن است که در مدارس زیر ۵۰ نفر در همه پایه‌های تحصیلی و مدارس بالای ۵۰ نفر فقط در پایه‌های اول و دوم ابتدایی از یکم بهمن حضوری خواهد بود.

به گزارش ریاح، این روزها که کرونا کلاس‌های درس را از فضای حقیقی به فضای مجازی کشانده است، نگرانی‌های زیادی پیرامون آموزش و ارزشیابی محصلان وجود دارد.

این دغدغه‌ها از این باب است که مدارس در شرایط قرمز کرونایی امکان بازگشایی نداشتند و کلا آموزش‌ها به فضای مجازی منتقل شده بود.

اما حالا با بهتر شدن اوضاع از نظر شرایط کرونایی و تغییر وضعیت قرمز به زرد و زرد به آبی در برخی مناطق، امکان بازگشایی برخی مدارس در حال فراهم شدن است.

محمد محسن بیگی مدیرکل دفتر سلامت و امور تندرستی وزارت آموزش و پرورش در این خصوص اظهار کرد: پیشنهاد بازگشایی مدارس در مناطق زرد و آبی دیروز در ستاد ملی کرونا مطرح و خواسته شده که دستورالعمل آن تدوین شود.

وی با بیان اینکه پیشنهاد این بوده که در مناطق آبی فقط مدارس زیر ۵۰ دانش‌آموز در کشور به صورت حضوری بازگشایی شوند، افزود: البته اکثر این مدارس در مناطق دور افتاده و صعب العبور هستند که دسترسی کمتری هم به امکانات و فضای مجازی دارند ضمن اینکه پیشنهاد شده که دانش‌آموزان پایه اول و دوم ابتدایی فقط در مناطق آبی و زرد با حداکثر ۱۰ دانش آموز به صورت حضوری به مدرسه بروند.

محسن بیگی اضافه کرد: همچنین پیشنهاد شده هنرستان‌ها که فعالیت های کارگاهی دارند تا سقف ۱۵ نفر در مناطق آبی و زرد بازگشایی شوند و در مناطق قرمز و نارنجی به روال گذشته، بازگشایی انجام نمی شود.

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش هم در این خصوص گفت: در مدارس زیر ۵۰ نفر در همه پایه‌های تحصیلی و مدارس بالای ۵۰ نفر فقط در پایه‌های اول و دوم ابتدایی از یکم بهمن حضوری خواهد بود همچنین کلاس‌های عملی هنرستانی‌ها نیز در مناطق آبی و زرد از یکم بهمن حضوری تشکیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه به مدارس ابلاغ کرده ایم که تشکیل کلاس‌ها با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و حداکثر تعداد دانش آموزان در هر کلاس ۱۰ نفر باشد، افزود: آموزش دانش آموزان پایه‌های سوم تا دوازدهم در مدارس بالای ۵۰ نفر باید همچنان غیرحضوری باشد.

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه آموزش دانش آموزان در مناطق قرمز در همه پایه‌های تحصیلی غیرحضوری خواهد بود، افزود: ۴۰ هزار مدرسه زیر ۵۰ دانش آموز در کشور داریم که وقتی تعداد دانش آموزان را در بین پایه‌های تحصیلی تقسیم کنیم تعداد دانش آموزان هر پایه تحصیلی کمتر از ۱۰ نفر خواهد شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=3817

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.