• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4

کاهش ۲۳ درصدی حجم سفر به استان اصفهان

  • کد خبر : 1229
  • ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴
کاهش ۲۳ درصدی حجم سفر به استان اصفهان
معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: در مجموع کل تردد، در ورودی به استان اصفهان 23 درصد و خروجی از استان 19 درصد کاهش تردد داشته‌ایم.

به گزارش ریاح نیوز، محمدعلی صلواتی معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان با بیان این‌که در حال حاضر ۱۴۵ سامانه ثبت تخلف و عبور و مرور در سطح راه‌های استان اصفهان وجود دارد، اظهار داشت:

یکی از وظایف اداره کل حمل و نقل، نظارت بر جاده‌ها، وضعیت ترافیکی و وضعیت جوی جاده‎ها است، در راستای نظارت مؤثرتر بر محورها مواصلاتی و برآورد شرایط ترافیکی و جوی جاده ها، در سال جاری ۲۸ سامانه نظارت تصویری مبتنی بر عکس در محورهای استان نصب و بهره برداری شد.

 معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان افزود: محورهای اصلی استان اصفهان به ویژه محورهای شریانی، نقاط مه‌گیر و برف‌گیر به طور کامل توسط پایش تصویری پوشش داده شده است.

وی با بیان این‌که ۴ دستگاه دوربین مبتنی بر فیلم نیز تا پایان سال به ظرفیت استان اصفهان اضافه می‌شود، بیان کرد: این دوربین‌ها در محورهای اتوبان فرودگاه، اتوبان معلم، اتوبان آزادگان و محور نجف‌آباد به تیران نصب می‌شود.

صلواتی با تأکید بر این‌که از طریق دوربین‌های نظارت تصویری و گشت‌های راهداری نظارت لازم را بر جاده‌ها اعمال می‌کنیم، عنوان کرد: مردم هر مشکلی را در حوزه راه و حمل و نقل عمومی مشاهده کردند و یا این‌که پرسشی از وضعیت ترافیک جاده‌ها دارند، می‌توانند با سامانه ۱۴۱ تماس بگیرند.

معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان این‌که در سال جاری در راستای افزایش خدمات‌رسانی به مردم ۴ راهدارخانه بین راهی به بهره‌برداری رسید و به ظرفیت استان اصفهان اضافه شد، خاطرنشان کرد: یک مجتمع خدمات رفاهی در هفته دولت در محور اردستان-نائین به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان این‌که استان اصفهان با ۵۰ مجتمع خدمات رفاهی رتبه اول را از نظر تعداد مجتمع‌ها در سطح کشور دارد، اضافه کرد: در حال حاضر حدود ۳۰ مجتمع خدمات رفاهی در سطح استان اصفهان در حال احداث است؛ نقاطی در در محورهای اصلی و روستایی استان وجود دارد که هنوز مجتمع بین راهی ندارد، از سرمایه‌گذران دعوت می‌کنیم برای ایجاد مجتمع‌های بین راهی سرمایه‌گذاری کنند.

صلواتی تصریح کرد: در راستای افزایش بهبود شرایط زندگی مردم روستایی، ۲۰ کیلومتر راه روستایی تا هفته دولت اتمام و به بهره‌برداری می‌رسد، این راه‌ها در شهرستان‌های نائین، تیران و کرون و اصفهان است.

معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان با اشاره به این‌که ترددهای جاده‌ای در تیر ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل بالغ بر ۱۵ درصد کاهش داشته است، گفت: در مجموع کل تردد استان، در ورودی به استان اصفهان ۲۳ درصد و خروجی از استان ۱۹ درصد کاهش تردد داشته‌ایم و این نشان می‌دهد که مردم رعایت کردند.

وی با بیان این‌که ۱۵ درصد کاهش تردد در سطح تردد کل جاده‌ها اتفاق افتاده است، بیان کرد: ۱۹ درصد مربوط به کاهش تردد شخصی است و در بخش وسایل نقلیه سنگین به دلیل جابجایی بار و کالاهای اساسی کاهشی نداشته‌ایم.

صلواتی با بیان این‌که تصادفات فوتی در تیر ماه در سر صحنه ۱۱ درصد کاهش داشته است و تعداد نفر فوتی نیز سر صحنه بیش از ۵۰ درصد کاهش داشته است، ادامه داد: در ۴ ماهه نخست سال در تصادفات جاده ای ۱۸.۵ درصد کاهش تصادفات فوتی و ۲۹ درصد تعداد نفر فوتی سر صحنه کاهش داشته‌ایم.

معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان با تأکید بر این‌که از رسانه‌ها درخواست می‌کنیم در ارتقای فرهنگ عبور و مرور مردم و در رعایت موارد ایمنی فرهنگسازی کنند، خاطرنشان کرد: رانندگی در حین خواب‌آلودگی یکی از عوامل اصلی تصادفات است و خواب‌آلودگی یکی از عوامل اصلی تصادفات در جاده‌های استان اصفهان است و هر دو ساعت رانندگی ۱۰ دقیقه توقف باید داشته باشد و ظرفیت مجتمع‌های بین راهی این استراحت را برای مردم فراهم می‌کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=1229

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.