• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
9
حماسه و مقاومت

چشم‌ و دل اصفهانی‌ها روشن شد

  • کد خبر : 7742
  • ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵
چشم‌ و دل اصفهانی‌ها روشن شد
همزمان با شناسایی هویت 9 شهید گمنام از طریق انجام آزمایش DNA، چشم انتظاری 9 خانواده پس از سال‌ها به پایان رسید.

به گزارش ریاح، هویت هفت شهید مفقودالاثر استان اصفهان از طریق انجام آزمایش DNA مشخص شد. این شهدا در سال‌های گذشته، پس از عدم شناسایی به‌ عنوان شهید گمنام در شهرها و دانشگاه‌ها دفن شده بودند.

نخستین شهید، شهید محمدرضا شفیعی در سال ۱۳۴۴ به دنیا آمد. او از فلاورجان همراه با لشکر ۸ نجف اشرف به جبهه اعزام شد. در روز ۵ دی ماه سال ۱۳۶۵ در عملیات رمضان در پاسگاه زید به شهادت رسید. پیکر مطهرش به‌ عنوان شهید گمنام در سال ۱۳۹۹ در بهداری نیروی زمینی در تهران دفن شد.

شهید مهدی سلطانی قمبوانی دومین شهید شناسایی شده متولد ۱۳۴۰ است. از شهر اصفهان عازم جبهه شد. در روز ۵ دی ماه سال ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۴ در ام الرصاص به یاران شهیدش پیوست. پیکر شهید مهدی سلطانی قمبوانی به‌ عنوان شهید گمنام در سال ۱۳۹۲ در چابکسر گیلان دفن شد.

سومین شهید، شهید محسن اسماعیلی پژوه در سال ۱۳۴۵ دیده به جهان گشود. او نیز از اصفهان عازم جبهه حق علیه باطل شد. سرانجام در روز ۲۳ تیر ماه سال ۱۳۶۱ در عملیات رمضان به فیض شهادت نائل آمد. پیکر این شهید به‌ عنوان شهید گمنام در سال ۱۳۹۷ در قائم شهر تشییع شد و سپس در همان جا آرام گرفت.


شهید خلیل فلک رفعت

شهید خلیل فلک رفعت چهارمین شهید شناسایی شده از استان اصفهان است. او در سال ۱۳۴۴ به دنیا آمد. از اصفهان همراه با لشکر ۱۴ امام حسین (ع) راهی جبهه شد. او در روز ۲۸ دی ماه سال ۱۳۶۱ در عملیات رمضان به شهادت رسید. پیکر مطهر شهید خلیل فلک رفعت به‌ عنوان شهید گمنام در سال ۱۳۹۸ در دانشگاه دولتی بجنورد دفن شد.


شهید محمد بدیعی

پنجمین شهید،‌ شهید محمد بدیعی است. او متولد سال ۱۳۵۰ بود. از شهر کاشان رهسپار جبهه شد. در نهایت در روز ۲۴ فروردین ماه سال ۱۳۶۷ در تک دشمن در والفجر ۸ به دیگر یاران شهیدش پیوست. پیکر مطهر این شهید به‌ عنوان شهید گمنام در سال ۱۳۹۵ در شهر زهکلوت کرمان دفن شد.


شهید حسین حاجی زادگان

شهید حسین حاجی‌زادگان بیدگلی ششمین شهید شناسایی شده است. او در سال ۱۳۵۰ دیده به جهان گشود. این شهید از آران و بیدگل به جبهه اعزام شد. در روز ۲۸ فروردین ماه سال ۱۳۶۷ در تک دشمن در فاو به شهادت رسید و پیکر مطهرش به‌ عنوان شهید گمنام در سال ۱۳۹۳ در هندیجان خوزستان دفن شد.


شهید رسول قاسمی

هفتمین شهید شناسایی شده اخیر استان اصفهان،‌ شهید رسول قاسمی است. او در سال ۱۳۴۹ به دنیا آمد. از نجف‌آباد همراه با لشکر ۸ نجف اشرف به جبهه اعزام شد. در روز ۱۰ خرداد ماه سال ۱۳۶۷ در تک دشمن در فاو شهید شد. پیکر مطهر این شهید به‌ عنوان شهید گمنام در سال ۱۳۹۳ در ماسوله استان گیلان دفن شد.

همچنین در روز گذشته (سه‌شنبه ۱۸ آبان ماه) هویت ۲ شهید گمنام دیگر مشخص شد.

شهید باب‌الله داودی که در سال ۱۳۴۶ به دنیا آمد. همراه با لشکر ۱۷ علی بن ابیطالب (ع) از بوئین زهرا به سوی جبهه رهسپار شد. او در روز ۷ اسفند ماه سال ۱۳۶۲ در عملیات خیبر در جزیره مجنون به فیض شهادت نائل آمده بود. این شهید در سال ۱۳۹۴ به‌ عنوان شهید گمنام در شهر چالان چولان در استان لرستان دفن شد.


مادر شهید باب الله داودی

شهید فتحعلی قراباغی در سال ۱۳۵۱ دیده به جهان گشود. او از شهر همدان به جبهه اعزام شد. در سال ۱۳۶۴ در عملیات والفجر ۸ در منطقه فاو به شهادت رسید. پیکر مطهرش به‌ عنوان شهید گمنام در شهر اسلام آباد غرب در استان کرمانشاه دفن شد.


شهید فتحعلی قراباغی

انتهای خبر/ر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=7742

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.