• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
5
شهردار اصفهان مطرح کرد:

پیشنهاد نامگذاری میدانی به نام اصفهان در شهر داکار / استقبال شهر داکار از همکاری با اصفهان در زمینه پسماند در راستای شعار «داکار؛ شهر تمیز»

  • کد خبر : 1648
  • ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۹:۵۴
پیشنهاد نامگذاری میدانی به نام اصفهان در شهر داکار / استقبال شهر داکار از همکاری با اصفهان در زمینه پسماند در راستای شعار «داکار؛ شهر تمیز»
شهردار اصفهان در گفت و گوی آنلاین با سفیر ایران در سنگال پیشنهاد نامگذاری میدانی به نام شهر اصفهان در داکار با نمادهای ویژه اصفهان را مطرح کرد و خواستار احیای روابط به خواب رفته این دو شهر خواهرخوانده بعد از سال ها شد.

به گزارش ریاح نیوز، قدرت اله نوروزی شهردار اصفهان در دیدار مجازی از طریق ویدئو کنفرانس با سفیر ایران در سنگال با اشاره به اینکه شهرداری اصفهان طی سه سال اخیر روابط مطلوبی با شهرها و ملل مختلف داشته است، اظهار کرد: شرایط کرونایی ما را با مشکلات زیادی مواجه کرده است اما می توان از طریق سفرا، روابط شهرداران را تقویت کرد.

وی ادامه داد: در گام نخست برای تقویت روابط شهرهای اصفهان و داکار، میدانی به نام اصفهان در شهر داکار نامگذاری شود و در صورت امکان در این میدان از نمادها و هنرهای شهر اصفهان استفاده شود. 

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه امسال شعار داکار «داکار؛ شهر تمیز» است، گفت: اصفهان از نظر نظافت شهری در ایران و به نوعی در جهان زبانزد است و سازمان پسماند شهرداری اصفهان، آمادگی دارد در این خصوص با شهر داکار همکاری هایی داشته باشد.

*فرصت هتل سازی در داکار

وی با بیان اینکه در گام بعدی برای گسترش روابط اصفهان و داکار دعوت نامه ای برای شهردار این شهر و سفیر ایران در سنگال ارسال خواهد شد تا برای توافقات بیشتر در اصفهان حضور یابند، اظهار کرد: اصفهان و داکار توان اجرای فعالیت های فرهنگی و اقتصادی مشترک دارند و رشد اقتصادی سنگال، فرصت های اقتصادی زیادی را برای ما فراهم می کند.

نوروزی به فرصت هتل سازی در داکار اشاره و تصریح کرد: شهرداری اصفهان آمادگی دارد برای فعالیت در این مورد، با هتل سازان و فعالان بخش خصوصی اصفهان وارد گفت و گو و همکاری شود. 

*پنجاهمین سالگرد روابط ایران و سنگال در اردیبهشت ماه

وی با اشاره به پنجاهمین سالگرد روابط ایران و سنگال در اردیبهشت ماه سال آینده، افزود: شهر اصفهان هم آمادگی دارد به عنوان خواهرخوانده داکار، رویدادی در این خصوص برگزار کند.  

شهردار اصفهان ادامه داد: این رویداد می تواند آغاز فصل جدید ارتباط بین دو شهر اصفهان و داکار باشد؛ همانگونه که در یکصدمین سالگرد روابط ایران و سوئیس، اصفهان اخیرا طی دو روز میزبان وزیر امور خارجه سوئیس و هیئت همراه بود.

وی خطاب به سفیر ایران در سنگال ضمن قدردانی از همکاری های سفارت ایران در این کشور برای افزایش ارتباطات اصفهان و داکار گفت: با افزایش این مساعدت ها می توان خواهرخواندگی اصفهان و داکار که سال ها به خواب رفته بود را بیدار کرد.

*پیشنهادهای شهردار اصفهان مورد استقبال شهردار داکار

در این نشست، محمدرضا دهشیری، سفیر ایران در سنگال نیز با اشاره به اینکه داکار یکی از شهرهای جذاب برای توریست های فرانسوی است، اظهار کرد: این شهر دارای پتانسیل ویژه در زمینه پزشکی در غرب آفریقا است.

وی با اشاره به پیشنهاد شهردار اصفهان به شهرداری داکار برای تبدیل پسماند به کمپوست گفت: این پیشنهاد مورد استقبال شهردار داکار قرار گرفت.  همچنین در خصوص پیشنهاد بازسازی میدانی به نام اصفهان در شهر داکار، بهتر است این میدان با سبک معماری اصفهان که نمادی از این شهر داشته باشد، بازسازی و به نام این شهر هم نامگذاری شود.

وی افزود: خواهرخواندگی اصفهان با داکار از سال ۲۰۰۹ مطرح شد و اکنون امیدواریم با فعال شدن روابط، الگویی برای خواهرخواندگی داکار با دیگر شهرهای ایران و همچنین خواهرخواندگی اصفهان با دیگر شهرهای سنگال فراهم شود.

دهشیری که نویسنده کتاب دیپلماسی شهری است، به توانایی شهرها برای انجام فعالیت های خارج از توان دولت ها در روابط دیپلماتیک اشاره و اظهار کرد: ۵۰امین سالگرد روابط ایران و سنگال در اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می شود که یکی از برنامه های این سالگرد، فعال سازی خواهرخواندگی هاست.   

وی با اشاره به شعار «داکار؛ شهر تمیز»، گفت: شهردار داکار آماده همکاری با اصفهان در زمینه پسماند است و از پیشنهاد شهرداری اصفهان در این خصوص استقبال کرده است. 

سفیر ایران در سنگال ادامه داد: یکی از پیشنهادات شهردار اصفهان برای توسعه روابط اصفهان و داکار، ایجاد کریدور اقتصادی بین دو شهر خواهرخوانده بوده است که در بخش های مختلف سنگال این ظرفیت را دارد. یکی از حوزه های پیشنهادی به اصفهان برای مشارکت، هتل سازی در داکار است چراکه در سال ۲۰۲۲ المپیک جوانان در داکار برگزار می شود.

*سالن اجلاس سران اصفهان کم نظیر است

در این نشست، علیرضا سالاریان، مسئول نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان با بیان اینکه اصفهان ظرفیت مناسبی برای تعاملات فرهنگی و دیپلماسی عمومی دارد، اظهار کرد: وزارت امور خارجه برای وصل کردن حلقه ارتباطی اصفهان و داکار آماده هرگونه تعامل و همکاری است.

وی با اشاره به حضور وزیر امور خارجه سوئیس در شهر اصفهان و تعبیر وی از اصفهان با عنوان «مروارید خاورمیانه» اظهار کرد: آوازه اصفهان نیاز به تبلیغ ندارد و با اجرای پروژه هایی همچون سالن اجلاس سران در این شهر که به گفته سخنگوی سابق وزارت امور خارجه کم نظیر است، این شهر ظرفیت های لازم برای تعامل با جهان را دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=1648
  • ارسال توسط :
  • منبع : اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان
  • 182 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.