• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
5
به دنبال یکپارچه سازی شرکت های آبفای شهری و روستایی صورت پذیرفت؛

پیشرفت ۵۰ درصدی اصلاح شبکه فرسوده ۹ روستای تیران و کرون اصفهان

  • کد خبر : 3659
  • ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۹:۴۱
پیشرفت ۵۰ درصدی اصلاح شبکه فرسوده ۹ روستای تیران و کرون اصفهان
جمعیت روستایی منطقه تیران و کرون بالغ بر 37 هزار نفر می باشد که تاکنون بیش از 16 هزار انشعاب آب به روستاییان واگذار شده است. با اجرای طرح 100-300 روستای علی آباد از آب شرب پایدار بهره مند می شود.

به گزارش ریاح، سعید عابدینی مدیرآبفا تیران و کرون اعلام کرد: برمبنای طرح ۱۰۰-۳۰۰ بیش از ۲۶ کیلومتر از شبکه توزیع آب فرسوده ۹ روستای شهرستان، مورد بازسازی و اصلاح قرار می گیرد و از آذر ماه تا کنون حدود ۱۳ کیلومتر از این شبکه اصلاح شده است.

در این طرح مقرر شد شبکه فرسوده آب روستاهای کردعلیا، علی آباد، آب گرم، آب پونه، الله آباد، خرمنان، دره بید، میرآباد و ورپشت اصلاح و بازسازی شوند که هم کنون با همیاری و مشارکت دهیاری ها این عملیات در حال اجرا است.

از ۵۰ روستا که در منطقه تیران و کرون قرار دارند ۴۱ روستای آن تحت پوشش آبفا است، جمعیت روستایی منطقه تیران و کرون بالغ بر ۳۷ هزار نفر می باشد که تاکنون بیش از ۱۶ هزار انشعاب آب به روستاییان واگذار شده است.

با توجه به تامین پایدار آب شرب روستای علی آباد، با اجرای طرح ۱۰۰-۳۰۰ روستای علی آباد از آب شرب پایدار بهره مند می شود.
طول شبکه توزیع آب روستایی منطقه تیران و کرون ۳۰۰ کیلومتر است و طول خط انتقال آب روستایی ۱۳۹ کیلومتر می باشد و حدود ۳۰ درصد شبکه توزیع نیاز به اصلاح و بازسازی دارد، که در صورت تامین منابع مالی اصلاح شبکه فرسوده توزیع آب روستاها در منطقه تیران و کرون در دستور کار قرار می گیرد.

هدر رفت آب روستاها در منطقه تیران و کرون ۳۰درصد است و با اجرای طرح ۱۰۰ -۳۰۰ در منطقه تیران و کرون پیش بینی می شود این رقم به ۲۸ درصد کاهش یابد.
آب شرب برخی از روستاها از طریق ۴۸ حلقه چاه،۲ دهنه چشمه و یک باب قنات تامین می شود، این در حالیست که در سال های نرمال از لحاظ بارندگی، آبدهی این منابع حدود ۱۴۰ لیتر در ثانیه بوده و در سالهای اخیر بدلیل وقوع خشکسالی های پیاپی به ۴۰ لیتر درثانیه کاهش یافته است.

۴۲ باب مخزن با ظرفیت بیش از ۲۰ هزار مترمکعب و ۵ فقره ایستگاه پمپاژ آب از جمله مهمترین تاسیسات آبرسانی در این منطقه است و در سال های اخیر با نصب فلومتر و احداث حوضچه های فشار شکن آب شرب عادلانه میان روستاییان توزیع می شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=3659

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.