• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
7
مدهبی/مسجد و هیئت

پیام تسلیت چهره‌ها و مسئولان درپی درگذشت حاج فیروز زیرک‌کار

  • کد خبر : 1017
  • ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳
پیام تسلیت چهره‌ها و مسئولان درپی درگذشت حاج فیروز زیرک‌کار
چهره‌ها و مسئولان نهاد‌های مذهبی کشور‌ در پیام‌هایی درگذشت پیرغلام اهل بیت (ع) حاج فیروز زیرک‌کار را تسلیت گفتند.

به گزارش ریاح نیوز، چهره‌ها و مسئولان نهاد‌های مذهبی کشور‌ در پیام‌هایی درگذشت پیرغلام اهل بیت (ع) حاج فیروز زیرک‌کار را تسلیت گفتند.

حجت‌الاسلام قمی: حاج فیروز زیرک‌کار عمری در رثای حضرت عشق، سرود، خواند، گریست و گریاند

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با صدور پیامی درگذشت حاج فیروز زیرک کار از پیرغلامان سیدالشهداء (ع) را به خانواده آن مرحوم و عموم عاشقان اهل بیت (ع) تسلیت گفت.

بسم الله الرحمن الرحیم

«السلام علیک یا اباعبدالله…»
عاشقی دلسوخته بال و پر زنان در هوای عشق مولایش، سویتان پرکشید تا عمری را که واله و شیدای شما و خاندان و یارانتان، سپری کرده بود به غلامی، با تاج زرین پیر غلامی حضرتتان که بیشینه افتخار تمام زندگانی اش بود به فرجام رساند…

فخر الذاکرین، جناب حاج فیروز زیرک کار که عمری در رثای حضرت عشق، سرود و خواند و گریست و گریاند، درگذشت؛ مردی که یک یا حسینش رود اشک روان می کرد در دامنه کوه مصیبت آل الله (س). آذری زبانان عزیز که عشق بازی می کردند پای روضه‌های ناب ایشان هیچ، کدام فارس زبانی است که روضه های این ذاکر دلسوخته را شنیده و عنان چشمان خویش در گریستن را از دست نداده باشد…

اینجانب رحلت این کهن خادم و پیرغلام دستگاه حسینی را به همه مادحین و همه خدمتگزاران این دستگاه به ویژه به آذری های عزیز عشاق الحسین (ع) و نیز بازماندگان محترم آن مرحوم مغفور تسلیت عرض نموده برای روح بلند ایشان علو درجات و جوار پر از صفای‌حضرت سیدالشهداء (س) در عالم دیگر را مسألت می‌کنم.

منصور ارضی: حاج فیروز زیرک کار تندیس اشک بر حضرت سیدالشهدا (ع) بود

منصور ارضی مداح اهل بیت (ع) هم در پیامی درگذشت پیرغلام اهل بیت (ع) حاج فیروز زیرک‌کار را تسلیت گفت که متن آن به شرح ذیل است.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

الَّذِینَ إِذَا أَصَابَتْهُم مُّصِیبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

برگی از شجره طوبای مرثیه‌سرایی اباعبدالله الحسین علیه السلام و ستاره ای پر فروغ از سلسله خدمتگزاران اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام چشم از دنیا فروبست.

درگذشت فخرالذاکرین، پیرغلام اهل بیت علیهم‌السلام حاج فیروز زیرک کار که تندیس اشک بر حضرت سیدالشهدا (ع) بود را به خانواده ایشان و تمامی دوستداران اهل بیت علیهم السلام علی الخصوص آذری زبان ها تسلیت عرض می‌نمایم.

کلامی زنجانی: حاج فیروز زیرک‌کار یکی از استوانه‌های مدح و مرثیه، معلم اخلاق و پیشکسوت ستایشگری اهل بیت (ع) بود

ارتحال ملکوتی یکی از استوانه‌های مدح و مرثیه، معلم اخلاق، پیشکسوت ستایشگری اهل بیت (ع) مرحوم مغفور «فخرالذاکرین استاد حاج فیروز زیرک کار» را به عموم بازماندگان محترم و ارادتمندانش تسلیت باد.

الی رحمت الله الواسعه

این گرد شتابنده که بر دامن صحراست
گوید چه نشینی که سواران همه رفتند

مصطفی خرسندی: کلام سوزناک و ملکوتی این ذاکر دلسوخته آذری زبان چون میراثی گرانسنگ خواهد ماند

با دریغ و درد اطلاع یافتیم پیر غلام آستان مقدس اهل البیت (ع) فخرالذاکرین و زینت المادحین استاد آقای حاج فیروز زیرک‌کار با قلبی مالامال از عشق و ارادت به خاندان رسالت (ع) به ویژه حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در جوار رحمت الهی آرام گرفت.

بدون تردید کلام سوزناک و ملکوتی این ذاکر دلسوخته آذری زبان چون میراثی گرانسنگ در عرصه ذکر و ذاکری بویژه در بین سینه سوختگان عزیز آذری زبان خواهد ماند.

بدینوسیله فقدان تأسف بار این بزرگمرد عرصه ستایشگری را به خانواده معظم ، مردم ولایت‌مدار تبریز و همه دوستداران و ارادتمندان ایشان تسلیت عرض نموده، برای آن سفرکرده رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان و مستفیدان صبر و اجر مسئلت می‌نماییم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=1017

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.