• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
6

پروژه مکانیزه کردن سیستم بسته بندی در نورد ۳۰۰ و ۳۵۰ ذوب آهن اصفهان

  • کد خبر : 8668
  • ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵
پروژه مکانیزه کردن سیستم بسته بندی در نورد ۳۰۰ و ۳۵۰ ذوب آهن اصفهان
به همت تلاشگران مهندسی نورد و دیگر مدیریت های مرتبط ، پروژه مکانیزه کردن سیستم بسته بندی در نورد ۳۰۰ و ۳۵۰ ذوب آهن اصفهان با موفقیت در حال انجام است.

به گزارش ریاح، محمد امین یوسف زاده مدیر مهندسی نورد ذوب آهن اصفهان گفت:  ایده و طراح اصلی این موضوع  سرپرست نورد ۳۰۰  و زیر مجموعه فنی داخل کارگاه با همکاری دفتر فنی نورد  در تهیه نقشه ها و مدارک، و بعضا پرسنل فنی که در سایر کارگاههای نورد، از جمله نورد ۵۰۰، که از توانایی فنی خوبی برخوردار هستند ، می باشند.
 
 وی ضمن تقدیر و تشکر از تلاش و همت جمعی که در کارگاه نورد ۳۰۰  ایجاد شده است و تشکر از سایر مدیریت های مرتبط که هم اینک همکاری بسیار تنگاتنگی با مهندسی نورد در این کار با ارزش دارند،گفت: با تکمیل این پروژه کاملا بومی سازی شده، از خروج مقدار زیادی ارز برای خرید تسمه بسته بندی و ملزومات آن  که حقیقتا خیلی هم گران قیمت می باشند،جلوگیری شده ‌و صرفه جویی قابل توجهی در سال حاصل خواهد شد.


محمد صدری سرپرست نورد ۳۰۰ در این خصوص گفت :در نورد های ۳۰۰  و۳۵۰ ذوب آهن اصفهان که محصول میلگرد تولید می شود، بسته بندی همچنان به صورت سنتی انجام گرفته که در این فرایند از سیستم تسمه پیچی و دستگاه سیکلوپ و زیگنود که کلا وارداتی می باشد استفاده می گردد و هزینه های خرید خارجی و خروج ارز را در پی دارد. در این روش، بسته بندی بصورت دستی و حمل هر بسته، جداگانه توسط جرثقیل انجام گرفته که  فرایندی سخت و طاقت فرسا و زمانبر بوده و گلوگاه تولید هم میباشد . لذا لازم است فرایند بسته بندی و جمع آوری محصول بصورت مکانیزه و شکیل انجام گردد.


 سرپرست نورد ۳۰۰ خاطر نشان کرد: مزایای سیستم مکانیزه شامل حذف تسمه و دستگاههای تسمه پیچی، استفاده از میلگردهای تولید داخل شرکت و خارج از نرم، کاهش زمان بسته بندی، کاهش توقفات، افزایش تولید، افزایش کیفیت و شکیل شدن بسته ها و همچنین کاهش سختی کار و تعداد نیروی انسانی میباشد.


وی با اشاره به این نکته افزود: با توجه به شرایط فرایند فعلی بر آن شدیم سیستم بسته بندی محصول را تغییر داده و بصورت مکانیزه جایگزین نماییم که در این فرایند مکانیزه به تجهیزاتی از قبیل سیستم رولیکهای جمع آوری شاخه های محصول، دستگاه گره زن خاموت، سیستم رولیکهای حمل بسته، سیستم قاب زنجیر هیدورلیکی جهت انتقال به بستر انبارش بسته ها و نیز سیستم توزین بسته  و تجهیزات اتوماسیون نیاز می باشد.


 سرپرست نورد ۳۰۰ گفت : با توجه به توانایی های کارشناسان مهندسی نورد طراحی مهندسی کل فرایند، در نورد ۳۰۰ و با کمک و ترسیم در  دفتر فنی انجام گرفت.


وی افزود : این طراحی بگونه ای انجام گرفت که از امکانات و تجهیزات موجود حداکثر استفاده شود و کمترین هزینه و کاهش قطعات ساختی و خرید و همچنین کمترین تخریب فنداسیون را در بر داشته باشد .


محمد صدری اظهار داشت : در ابتدا طراحی دستگاه گره زن نیمه اتوماتیک طی شش ماه زمان و پس از تهیه حدود ۱۰۰ شیت نقشه انجام گرفت و با بهره گیری از امکانات و تجیهزات موجود در کارگاه شامل سیلندرهای هیدرولیک، موتور و گیربکس و اسکلت فلزی در حال ساخت می باشد. فقط در صورت خرید این دستگاه، هزینه ای بیش از صد میلیارد ریال برای شرکت در پی دارد.
 
وی افزود: فرایند اجرایی این پروژه بدون نیاز به توقف کارگاه از ابتدای دی ماه ۱۴۰۰  با همکاری مدیریت های نت مکانیک، اتوماسیون ، نت ساختمان ، امور فنی ، سفارشات و خرید شروع  و درحال انجام می باشد.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=8668

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.