• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
4
فرمانده انتظامی استان اصفهان خبر داد:

ورود ۱۸ میلیون خودرو به استان اصفهان در ایام نوروز/ افزایش تصادفات منجر به فوت نسبت به سال گذشته

  • کد خبر : 5578
  • ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵
ورود ۱۸ میلیون خودرو به استان اصفهان در ایام نوروز/ افزایش تصادفات منجر به فوت نسبت به سال گذشته
فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: طرح نوروزی در حوزه ترافیکی از ۲۵ اسفند و در حوزه انتطامی از ۲۷ اسفند تا ۱۴ فروردین اجرا شد، امسال با توجه به کاهش محدودیت‌ها با ورود قریب به ۱۸ میلیون خودرو در سطح استان مواجه بودیم.

به گزارش ریاح، سردار محمدرضا میرحیدری فرمانده انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: امسال اصفهان چهارشنبه آخر سال آرامی را تجربه کرد، که این به برکت تمدن دینی و فرهنگ بالا مردم است، دشمنان ما از طریق شبکه‌های مختلف تلاش‌هایی داشتند تا بتوانند ناامنی و حوادث تلخ را در روزهای آخر سال رقم بزنند؛ در روز طبعیت مردم ما نسبت به رعایت حقوق دیگر شهروندان در سطح تفرج‌گاه‌ها رعایت کردند.

طرح نوروزی در حوزه ترافیکی از ۲۵ اسفند و در حوزه انتظامی از ۲۷ اسفند تا ۱۴ فروردین اجرا شد، امسال با توجه به کاهش محدودیت‌ها با ورود قریب به ۱۸ میلیون خودرو در سطح استان مواجه بودیم.

در خصوص کاهش آمار جرائم در ایام نوروز امسال نسب به سال گذشته، سرقت‌ها در مجموع با ۱۱ درصد کاهش، جرائم خشن با ۵۷ درصد کاهش، ۴۹ درصد کاهش سرقت مغازه، ۶ درصد کاهش سرقت منزل، ۱۷ درصد کاهش سرقت موتور سیکلت، اماکن ۵ درصد کاهش، احشام ۵۰ درصد کاهش، سرقت داخل اتومبیل ۲۸ درصد کاهش و قطعات اتومبیل ۴۳ درصد کاهش داشته است.

میزان کشف وقوع جرم امسال رشد ۲۰۰ درصدی داشته است، میزان کشفیات در مواد مخدر ۴۷ درصد افزایش، سلاح ۱۳۸ درصد افزایش کشف، کالاهای قاچاق ۷۵۳ درصد افزایش، عتیقه جات ۱۰۰درصد افزایش، مواد محترقه کم خطر ۳۳ درصد افزایش داشته است.

دستگیری قاچاقچی ۱۱۶ درصد رشد، معتادان ۶۶۵ درصد رشد، خرده فروشان مواد مخدر ۱۸۰ درصد رشد، قاچاقچی کالا ۱۶۹ درصد رشد، سارقین ۳۹ درصد رشد، اتباع بیگانه ۶۷۱ درصد رشد و سایر جرایم ۳۸ درصد رشد، در کل آمار دستگیرشدگان ۱۶۲ درصد نسبت به نوروز پارسال رشد دستگیری داشته است.

در حوزه تصادفات نوروزی، میزان تصادفات خسارتی ۶۱ درصد کاهش، فوتی ۲۸ درصد کاهش داشته است، جمع تصادفات درون شهری ۴۵ درصد کاهش داشته است؛ در تعداد نفر مجروح ۶۶درصد رشد و فوتی تصادفات درون شهری ۳۲ درصد کاهش داشته است؛ در تصادفات برون شهری با حجم زیاد تردد نسبت به سال گذشته مواجه بودیم، افزایش تصادفات خسارتی جرحی ۶۳ درصد رشد و فوتی ۲۵ درصد رشد داشته است.

در کلان شهر اصفهان سهم جرم ۶۷ درصدی به کم‌تر از ۵۰ درصد رسیده است که این در ۱۰ سال گذشته بی سابقه بوده است؛ در ارتباط با سرقت‌ها در طول سال ۹۹، ۶۷ درصد سرقت طلافروشی‌ها کاهش یافت که یک مورد در امسال و سال گذشته ۳ عدد سرقت طلافروشی داشته‌ایم.

در طول سال ۹۹ سرقت موتور سیکلت ۶ درصد کاهش، کیف قاپی ۲ درصد کاهش، سرقت محموله ۲۴ درصد کاهش، سرقت احشام ۲۸ درصد کاهش، جیب بری ۳۱ درصد کاهش و جرائم خشن ۲ درصد افزایش داشته است.

سرقت اماکن یکی از حوزه‌های افزایشی است که نشت گرفته از خرید و جمع مراکز ضایعاتی‌ها است که در ارتباط با ساماندهی آن‌ها با مراکز مربوطه برنامه‌ریزی‌هایی داریم.

در خصوص کشفیات در سال ۹۹ ، کشف وقوع ۱۰ درصد رشد داشته است که قریب به ۸۰ درصد اموال مردم را کشف کردیم، کشفیات مواد مخدر ۱۹ درصد افزایش داشته که میزان مواد قریب به ۵۰ تن بوده است، کشفیات سلاح ۵۳ درصد رشد داشته است.

پلیس فتا ۴۶۰۰ عملیات سایبری در طول طرح نوروزی داشته‌ است، همچنین ۹۶ مورد از خانه‌های کلیدی در ایام نوروز پلمب شده است که مالکان آن اکثراً از خارج از استان بوده‌‌اند از مردم می‌خواهیم که نسبت به اطلاع‌رسانی این خانه‌ها اقدام کنند.

در خصوص اعمال پلیس در حوزه پیشگیری، پلیس در چاپ کتابچه‌ای به نام نسیم آگاهی بخش عمل کرده است که حدوداً نزدیک به ۱۰۰ هزار جلد چاپ شده و توزیع آن در دستگاه‌هایی با جمعیت بالا انجام می‌شود همچنین متوسط آمار روزانه در طرح نوروزی و پلاک‌های غیرمجاز ۲۵۰۰ دستگاه تذکر شفاهی، ۱۲۰۰ دستگاه برگشت به مبدأ، ۹۰ دستگاه خودرو جریمه داشته‌اند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=5578

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.