• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
4
بورس

همسویی نمادهای اصفهانی در بورس با شاخص کل/ عملکرد بهتر«فجر» در مقایسه با سایر هم‌استانی‌ها

  • کد خبر : 6040
  • ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۹:۳۶
همسویی نمادهای اصفهانی در بورس با شاخص کل/ عملکرد بهتر«فجر» در مقایسه با سایر هم‌استانی‌ها
علیرغم انتشار گزارش‌های مناسب فروش شرکت‌ها در فروردین، بیشتر نمادهای استان اصفهان دو روز اول هفته در محدوده منفی معامله شدند ولی روز دوشنبه روند در برخی از نمادها مثبت شد و حتی به تشکیل صف خرید منتج شد.

به گزارش ریاح، روز شنبه ۴ اردیبهشت در جریان معاملات اولین روز هفته، نماگرهای اصلی بورس بار دیگر در سایه قدرت‌نمایی فروشندگان سرخ‌پوش شدند و شاخص کل با افت نزدیک به ۸۰۰۰ واحدی از مرز ۱.۲ میلیون واحد هم عقب‌نشینی کرد و به ارتفاع ۱.۱۹۹ میلیون واحد تنزل یافت.

تنها نماد بزرگی که شنبه را در محدوده مثبت به پایان برد فملی بود که به دلیل رشد قیمت مس در بازارهای جهانی مورد توجه خریداران قرار گرفته بود؛ ارزش معاملات خرد بورس ۱۱۲۸ میلیارد تومان و در فرابورس ۲۲۵ میلیارد تومان در این روز به ثبت رسید و بیشترین ارزش معاملات را دو نماد فملی و برکت به خود اختصاص دادند.

روز یکشنبه ۵ اردیبهشت هم نمای بورس سرخ‌رنگ بود و اکثر نمادها درگیر صف‌های فروش بودند؛ چربیدن عرضه بر تقاضا در این روز باعث شد شاخص کل بورس افت ۱۱.۵ هزار واحدی را تجربه کند و به ۱.۱۸۸ میلیون واحد برسد و ارزش معاملات خرد بورس هم با رشدی اندک به ۱۲۰۲ میلیارد تومان و در فرابورس به ۲۳۰ میلیارد تومان رسید.

روز دوشنبه ۶ اردیبهشت، با افزایش تقاضا در نمادهای فلزی و پتروشیمی، صف فروش بیشتر نمادهای شاخص‌ساز جمع شد و این نمادها در محدوده مثبت معامله شدند؛ رونق تقاضا باعث شد ارزش معاملات خرد بازار به ۲۱۰۰ میلیارد تومان برسد که رشد محسوسی نسبت به دو روز قبل دارد. علیرغم بهبود وضعیت معاملات شاخص کل نتوانست سبزپوش شود و با افت ۹۰۹ واحدی به ۱.۱۸۶ میلیون واحد رسید.

در معاملات دو روز ابتدایی بازار سرمایه، بیشتر از همه رکود حاکم بر معاملات و حجم پایین معامله در اغلب سهم‌ها به دلیل نبود خریداران مشهود بود هرچند که این وضعیت روز دوشنبه اندکی بهبود یافت. معاملات این هفته نشان می‌دهد افزایش دامنه نوسان  تغییری در وضعیت بورس به وجود نیاورده و تنها صف‌های فروش از منفی ۲ به منفی ۳ منتقل شده است.

انتشار گزارش ماه فروردین شرکت‌ها درکدال

به روال ماه‌های قبل در روزهای ابتدایی اردیبهشت انتشار گزارش ماه قبل شرکت‌ها بر روی کدال آغاز شد و نمادهای استان هم گزارش‌های خود را به‌تدریج منتشر کردند.

فولاد در فروردین‌ماه به فروش ۹۰۸۵ میلیارد تومانی رسید که رشد ۲۵۲ درصدی را نسبت به ماه مشابه سال قبل نشان می‌دهد و نرخ فروش محصولات گرم ۱۱ درصد و محصولات سرد ۸ درصد نسبت به اسفند رشد داشته است.

فسپا در فروردین توانست ۱۰۵ میلیارد تومان فروش را ثبت کند که نسبت به فروش ۱۷ میلیارد تومانی فروردین‌ماه سال قبل رشد قابل‌ توجهی را نشان می‌دهد. مقدار فروش لوله گازی و صنعتی شرکت نسبت به ماه مشابه سال قبل دو برابر شده و نرخ فروش نسبت به اسفند تغییر محسوسی نداشته است.

فولاد امیرکبیر به درآمد فروش۲۵۰ میلیارد تومان رسید که ۶ برابر فروردین سال قبل است؛ فجر در فروردین حدود ۱۳۵۰۰ تن گالوانیزه تولید کرده که ۳ برابر دوره مشابه سال قبل است و نرخ فروش هم نسبت به فروردین رشد ۵ درصدی داشته است.

علیرغم انتشار گزارش‌های مناسب فروش شرکت‌ها در فروردین، بیشتر نمادهای استان دو روز اول هفته در محدوده منفی معامله شدند ولی روز دوشنبه روند در برخی از نمادها مثبت شد و حتی به تشکیل صف خرید منتج شد.

فولاد که یکشنبه به محدوده ۱۱۷۶تومان رسیده بود با به تغییر روند روز دوشنبه قیمت پایانی۱۲۰۴ تومان را به ثبت رساند. فجر بهتر از سایرین عمل کرد و روز دوشنبه صف خرید داشت و قیمت پایانی آن به ۵۷۷۸ تومان رسید؛ شپنا نتوانست دوشنبه سبزپوش شود و هر سه روز را در محدوده منفی به پایان برد تا روز دوشنبه قیمت پایانی آن به ۱۰۶۷ تومان برسد.

انتهی خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=6040

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.