• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
3

هدف اصلی کانون کار آفرینان، فراخوان کل جامعه به مبحث کار آفرینی است /تشریح برنامه‌های هفته جهانی کارآفرینی در اصفهان

  • کد خبر : 7714
  • ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۲
هدف اصلی کانون کار آفرینان، فراخوان کل جامعه به مبحث کار آفرینی است /تشریح برنامه‌های هفته جهانی کارآفرینی در اصفهان
برنامه‌های کانون کار آفرینان استان اصفهان در راستای نوآوری و به مناسبت هفته جهانی کار آفرینی تشریح شد.

به گزارش ریاح، مهدی شیخ سجادیه رئیس کانون کارآفرینان استان اصفهان در نشست خبری که به مناسب هفته جهانی کارآفرینی برگزار شد، اظهار داشت: ساختار هیأت مدیره کانون متشکل از ۱۲ نفره است که ۶ عضو از خود کانون و ۶ عضو دیگر از نهادهای حکومتی هستند، این کانون با شهرک علمی تحقیقاتی و ساختارهایی که در تصمیم گیری فضای کسب و کار اهمیت دارد، در تعامل بوده و در حال حاضر فصل نوینی در کار آفرینی در سطح دنیا رقم خورده است، در این راستا لازم است اعتماد به بخش خصوصی به ویژه در دولت جدید با جدیت دنبال شود.

کانون کارآفرینان استان اصفهان هم اکنون حدود ۶۰ تا ۷۰ نفر عضو دارد، این تعداد از دوره هیأت مدیریت پیشین عضو کانون بودند و هنوز مشخص نیست که چه تعداد از این افراد کارآفرین هستند اما در دوره جدید فیلترهایی درمورد اعضا کانون خواهیم داشت ضمن اینکه کانون هیچ اعتباری دریافت نمی‌کند و بودجه آن از محل ۶ عضو هیأت مدیره تأمین می‌شود.

هدف اصلی کانون کار آفرینان، فراخوان کل جامعه به مبحث کار آفرینی است زیرا تمامی اقشار جامعه می‌توانند در این حوزه ایفای نقش کنند، بنابراین این کانون سعی دارد بستری را جهت تبیین ابعاد کار آفرینی در مدارس و خانواده‌ها ایجاد کند، بر همین اساس امید است بتوانیم نسبت اقتصاد دولتی و خصوصی را در اصفهان تغییر دهیم.

رویکرد کانون کار آفرینی استان اصفهان این است که این کانون به پنجره ارتباطی بین کار آفرینان و ساختار دولتی تبدیل شود، در این راستا متأسفانه طی سال‌های گذشته اقدامات موازی در برای مبحث کار آفرینی توسط برخی سازمان‌ها و نهادهای دولتی افزایش یافته است، در صورتی که ضرورت دارد دولت تنها وظیفه نظارتی خود را ادامه دهد و شکل‌گیری ایده‌های کار آفرینی را به بخش خصوصی بسپارد.

یکی از اهداف اصلی کانون کار آفرینی استان اصفهان انتقال تفکر کار آفرینی به سطوح مختلف جامعه است در این راستا سعی داریم در سطح مدارس روحیه و تفکر کار آفرینی را در سنین پایین ایجاد کنیم، همچنین این کانون در نظر دارد چندین دفتر نمایندگی در برخی شهرستان‌های استان اصفهان ایجاد کند.

بزرگترین نقش کانون کارآفرینی زنده نگهداشتن امید و کمک به افراد دارای ایده و تسهیلگری در زمینه کاهش موانعی است که فرد برای دریافت مجوز باید سیر قانونی را طی کند و اگر این مجوز برای نوآوری باشد موانع راه را باید ضرب در صد کرد زیرا یک جوان کارآفرین به سادگی نمی‌تواند از هیچ ساختاری مجوز بگیرد.

در ادامه این نشست فرهاد رحیمی دبیر کانون کارآفرینان استان اصفهان با بیان اینکه همه تحولات و تغییرات عمده در اقتصاد دنیا محصول تفکر کارآفرینان است و با توجه به اینکه واژه کار آفرینی چند سالی است در کشور رونق گرفته است، اظهار داشت: بخش‌های دولتی کمتر توجهی به این موضوع داشته است و بسیاری از فرصت سوزی‌ها در کشور ما در دهه‌های اخیر به علت کم توجهی به حوزه کارآفرینی بوده است.

با توجه به اینکه بخش خصوصی باید نقش بیشتری در اقتصاد داشته باشد، تاکنون جسارت و تصمیم‌گیری در دولت‌ها وجود نداشته است که اقتصاد را بیشتر به بخش خصوصی واگذار کنند. در حالی که دولت‌ها در کشورهای توسعه یافته سیاستگذار و ناظر هستند.

مهمترین اصل کار آفرینی نوآوری است، در این راستا کانون کار آفرینان استان اصفهان سعی کرده است اصل مهم را به تصمیم گیران ارشد استان انتقال دهد.

هفته جهانی کارآفرینی یک از مهمترین فرصت‌ها برای معرفی مبحث کار آفرینی است، در این راستا کانون کار آفرینان استان اصفهان برنامه‌هایی را در جهت تبیین مبحث کار آفرینی در نظر گرفته است بر همین اساس افتتاحیه هفته جهانی کار آفرینی روز (دوشنبه ۱۷ مهر) با حضور وزیر کار در قالب یک وبینار برگزار می شود، همچنین ۱۸ مهر ماه وبینار آموزشی تحت عنوان نوآوری در حوزه کار آفرین پیش بینی شده است.

چهارشنبه ۱۹ آبان وبینار آموزشی تحت عنوان مدل‌های نوین تأمین مالی برگزار خواهد شد، همچنین ۲۰ آبان سمیناری تحت عنوان تحولات دیجیتال پیش بینی شده است همچنین (۲۱ آبان‌ماه) نیز کانون کار آفرینان استان اصفهان نشست مشترکی را با فعالین اجتماعی برگزار خواهد داشت، (۲۲ آبان‌ماه) نیز عملیات اجرایی کارخانه نوآوری اصفهان شروع به فعالیت خواهد کرد، کانون کار آفرینی استان اصفهان در (۲۳ آبان‌ماه) همایشی را با مشارکت خانه جوان و مجمع جوان استان تحت عنوان مشارکت جوان در حوزه کار آفرینی برگزار خواهد کرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=7714

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.