• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
2
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان:

نظارت شورا بر تحقق وعده صدور الکترونیکی پروانه ساخت/آب، دغدغه همه مردم در همه دولت‌ها

  • کد خبر : 9564
  • ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۴
نظارت شورا بر تحقق وعده صدور الکترونیکی پروانه ساخت/آب، دغدغه همه مردم در همه دولت‌ها
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به آغاز فرآیند صدور الکترونیکی و غیرحضوری پروانه ساخت در اصفهان، گفت: قول داده شده بود که پروانه الکترونیکی از اول تیر به صورت غیرحضوری صادر می‌شود، طبق اعلام صورت گرفته بستر برای اجرای این طرح فراهم شده است.

به گزارش ریاح، محمد نورصالحی رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان، صبح امروز در نطق پیش از دستور خود در چهل و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تشکر از مسؤولان استانی برای مطرح کردن مشکلات و معضلات استان قبل از سفر رئیس جمهور به اصفهان، اظهار کرد: امید داریم حاصل این سفر خروجی خوبی برای استان اصفهان و کشور داشته باشد.

وی افزود: ما معتقد هستیم عضو کشور یکپارچه بزرگی هستیم که در هر بخشی از کشور پیشرفت‌هایی حاصل شود در کل کارنامه جمهوری اسلامی و پیشرفت کل کشور مؤثر خواهد بود.

نورصالحی با اشاره به این سؤال که چرا سفر به اصفهان جزو آخرین سفرها بود، گفت: شاید چنین سفری همین رایزنی‌ها و جمع‌بندی‌ها را احتیاج داشت؛ بعضی از پروژه‌ها روشن و مشخص هستند و باید به موقع انجام شوند، اما نقطه ضعف این است که بعضی از اقدامات که باید در چرخه اداری کشور با کار کارشناسی و در قالب وظیفه دستگاه‌ها انجام شود منتظر چنین سفرهایی می‌ماند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: طبیعتاً اگر سال گذشته این سفر انجام می‌شد بعضی از کارها از جمله قطار سریع‌السیر اصفهان-تهران که یکی از پروژه‌های اصلی کشور است، متوقف نمی‌شد.

وی با اشاره به توقف پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان تهران در انتقال قدرت از دولت قبل به دولت جدید از مهرماه ۱۴۰۰، تصریح کرد: شخص استاندار، مدیران استان و همه کسانی که دلسوز و پیگیر بودند تلاش کردند که این پروژه متوقف نشود.

نورصالحی ادامه داد: اما در اثر کوتاهی دو بخش سازمان مدیریت کشور و بانک مرکزی در تمدید ضمانتنامه دولت جمهوری اسلامی ایران برای سرمایه‌گذار چینی متوقف شد که جزو مصوبات این سفر بود که ادامه پیدا کند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تأکید بر اینکه آب، دغدغه همه مردم در دولت‌های مختلف است، مطرح کرد: هیچ کس از هیچ کجای استان به جز آب و جریان دائمی زاینده‌رود، خواسته عمده دیگری از دولت ندارد.

وی تأکید کرد: عمومی بودن این دغدغه، به حق بودن مسأله آب اصفهان را می‌رساند و نشان می‌دهد که چقدر برای استان اصفهان و همه مردم و مسؤولان اهمیت دارد.

نورصالحی تصریح کرد: در جلسه شورای اداری استان مسأله آب به خوبی در نقطه نظرات مسؤولان منعکس شد، اما انتظار این بود که وزیر نیرو مقداری روشن‌تر و شفاف‌تر درباره طرح جامع آب صحبت کرده و مختصات این طرح را بیان کند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه از ۲۰ سال پیش مسأله زاینده‌رود مطرح است، اما دولت سیزدهم از یک سال پیش مستقر شده است، بیان کرد: حتماً وزارت نیرو، کانون انواع طرح‌ها در این حوزه است و فعالان و دغدغه‌مندان حوزه آب جزئیات این طرح‌ها را می‌دانند اما در سخنان وزیر نیرو به این جمله اکتفا شد که در صدد طرح جامع هستیم.

وی خاطرنشان کرد: انتظار ما از وزیر نیرو این بود که به عنوان وزارتخانه تخصصی به موضوع آب بهتر می‌پرداخت.

نورصالحی با بیان اینکه در صحبت یکی از معاونان رئیس جمهور نیز آمد «چو دخلت نیست خرج آهسته‌تر کن»، گفت: این شعر به جاست، اما اینکه کسی دست در دخل ما کرد و از آن برداشت و گفت آهسته خرج کن، درست نیست؛ در جواب این شعر باید بگوییم «جای آن است که خون موج زند در دل لعل، زین تغابن که خَزَف می‌شکند بازارش».

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه مطرح کرد: تمام توجه و تأکید ما روی صحبت رئیس جمهور است که گفت این خواسته کاملاً به حق و به جاست و این خواسته تعارضی با منافع هیچ کس ندارد، اما توجه به مبانی قانونی و تاریخی که در این حوزه وجود داشته باید مدنظر مسؤولان قرار گیرد.

وی ضمن ابراز مخالفت با این روش که زمان را تلف کنند تا شاید کار به صورت کدخدامنشی و تعارض بین بخش‌ها انجام شود، عنوان کرد: ما مخالف موضع‌گیری علیه مردم استان‌های دیگر هستیم، اگر هر استان و شهری حق و حقوقی دارد دولت باید کاملاً به آن توجه کند.

نورصالحی ادامه داد: استان اصفهان و شهر اصفهان در زمینه آب کاملاً ذی‌حق است، انتظار این است که در این دولت، به موضوع آب اصفهان توجه شود و زمان را از دست ندهیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه رئیس جمهور بیان کرد که مسأله فرونشست را از آب جدا کنیم، اذعان کرد: این نکته خوبی است که فرونشست به طور مستقل هم مورد توجه قرار گیرد، اما فراموش نکنیم که در پی خشکی زاینده‌رود فرونشست نیز افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: مخاطرات پدیده فرونشست برای مسؤولان عالی کشور کاملاً واضح و روشن بوده و توسط منابع کارشناسی به آن‌ها گفته شده است، از این جهت رئیس جمهور خواست تا به این پدیده به صورت مستقل بپردازیم، اما از نظر ما دو موضوع جریان پایدار آب در زاینده‌رود و فرونشست زمین مکمل هم خواهد بود و کمک خواهد کرد که فرونشست رخ ندهد.

نورصالحی در ادامه بیان کرد: در این سفر وزرای مختلف در شهرهای مختلف از جمله اصفهان حضور پیدا کردند، همراه با وزیر میراث فرهنگی از تله کابین صفه بازدید کردیم و وزیر راه حل‌های خوبی داد تا مسأله‌ای اداره کل میراث در خصوص تله‌کابین برطرف شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان همچنین گفت: ۳۰ بند را که بیشتر مختص شهر اصفهان بود برای پیگیری در سفر رئیس جمهور پیشنهاد داده بودیم، چون هنوز مصوبات منتشر نشده نمی‌دانیم چه بخشی از خواسته‌های ما لحاظ شده اما امید داریم عمده خواسته‌های مردم اصفهان که در رأس آن آب، فرونشست و آلودگی هوا است به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته باشد.

وی تأکید کرد: باید سعی شود همه کسانی که در حوزه آب فعالیت می‌کنند و دغدغه و طرح دارند، حول یک محور فعالیت و یک هدف و خواسته را دنبال کنند که قاعده آن حرکت حول محور مدیریت ارشد استان است.

نورصالحی اضافه کرد: مردم اصفهان و فعالان حوزه آب و دغدغه‌مندان باید هماهنگی و هم‌افزایی داشته باشند تا تفرق و تعدد سلیقه و نقطه نظر سبب عدم استفاده از ظرفیت‌ها نشود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به آغاز فرآیند صدور الکترونیکی و غیرحضوری پروانه ساخت در اصفهان، بیان کرد: قول داده شده بود که پروانه الکترونیکی از اول تیر به صورت غیرحضوری صادر می‌شود، طبق اعلام صورت گرفته بستر برای اجرای این طرح فراهم شده است.

وی با تأکید بر اینکه قطعاً کل اعضای شورای این موضوع را رصد می‌کنند چون یک اقدام قابل توجه و مطالبه جدی مطرح است، گفت: کمیسیون شهرسازی و معماری نیز این مسأله را به صورت ویژه دنبال می‌کند تا این وعده مدیریت شهری و شورا به طور مطلوب تحقق پیدا کند و شفافیت و حذف رانت به صورت کامل تحقق پیدا کند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=9564

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.