• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
6
استاندار اصفهان:

نشست جهانی اصفهان، مجازی برگزار می شود

  • کد خبر : 5566
  • ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱
نشست جهانی اصفهان، مجازی برگزار می شود
استاندار اصفهان گفت: نشست جهانی اصفهان در شرایط پاندمی کرونا به صورت مجازی برگزار می‌شود تا با احیا و فعال سازی توسعه شهری علم و تجربه خود را به اشتراک بگذاریم.

به گزارش ریاح، عباس رضایی استاندار اصفهان در وبینار علمی بین المللی با جمعی از وزرا و اعضای کمیته اسکان بشر سازمان ملل افزود: در این مقطع زمانی که بشریت در آزمونی سخت و طاقت فرسا با بیماری کووید ۱۹ دست و پنجه نرم می‌کند شاید مجالی برای تفکر بیشتر فراهم آید تا اقدامات به صورت مجازی برگزار گردد.

بدون شک شهرها از مهم‌ترین مظاهر تمدنی در جهان هستند که هرآنچه از فرهنگ، تمدن، هنر و خلاقیت متصور است در بستر شهرها پدیدار می‌شود.

در حقیقت ظرفیت‌ها و قابلیت‌های هر شهر بیانگر عیار تمدنی و پیشینه غنی آن منطقه می‌باشد.

اصفهان این شهر موزه تاریخ ایران، یکی از نمونه‌های بارز و برجسته هنر و خلاقیت در معماری و شهرسازی با تکیه بر آموزه‌های دینی و تعالیم روحانی است.

اندک تامل در میراث فاخر و سترگ اصفهان، ذهن بازدیدکننده را به عمق نگاه بلند معمار و خلوص نیت وی در ارزشمند نمودن اثر تاریخی با پرداختن به اندیشه‌های والای دینی و معنوی و رعایت الزامات شهری و تمدنی معطوف می‌کند.

مسجد جامع عتیق اصفهان با بیش از هزار و ۲۰۰ سال معماری به عنوان دانشنامه هنر و معماری اصفهان در قلب بافت تاریخی و سنتی قرار گرفته و بیانگر خلاقیت در طراحی و معماری و ایمان کمال یافته سازندگان آن است که هر بازدید کننده‌ای را به تأمل وا می‌دارد.

اصفهان به عنوان چهارراه همزیستی مسالمت آمیز بین ادیان توحیدی از دیرباز ذهن بسیاری از متفکران، اندیشمندان و نقش آفرینان حوزه هنر و معنویت را به خود مشغول داشته است.

معتقدم با شعار تحقق زندگی شهری بهتر ترویج و ارتقای توسعه پایدار اجتماعی و زیست محیطی، رسالتی عظیم، انسانی، اخلاقی و خداپسندانه است.

آمادگی اصفهان را برای میزبانی از کشورهای شرکت کننده در نشست، بعد از شکست بیماری کرونا و با هدف بازدید از میراث غنی فرهنگی، هنری و گردشگری اعلام می‌کنم.

وبینار علمی بین المللی به جهت و مشارکت کمیته ملی اسکان بشر جمهوری اسلامی ایران و استانداری اصفهان با عنوان دانش و نوآوری برای تغییر شهرهای جهان و به مناسبت سال بین المللی اقتصاد خلاق برای توسعه پایدار با حضور وزرا و نمایندگان بیش از ۱۰ کشور دنیا از جمله ایتالیا، روسیه، الجزایر، پرو، سنگال، اکراین، هند، ژاپن، سوریه و مالزی برگزار شد.

در این وبینار به پیشنهاد دبیرکل کمیته ملی اسکان بشر ایران و موافقت رئیس سازمان اسکان بشر سازمان ملل متحد، شهر اصفهان به عنوان شهر پیشگام در بین شهرهای توسعه پایدار انتخاب و یادداشت تفاهمی در این خصوص به امضا رسید.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=5566
  • ارسال توسط :
  • منبع : اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان
  • 164 بازدید
  • بدون دیدگاه

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.