• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
8
با حضور مدیران شهری، آموزش و پرورش و پلیس راهور برگزار شد: آیین آماده باش عملیاتی طرح ستاد مهر 99 شهر اصفهان

ناوگان حمل و نقل عمومی آماده خدمت رسانی به دانش آموزان و دانشجویان/همکاری بین دستگاهی برای آسایش خاطر خانواده ها

  • کد خبر : 1584
  • ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴
ناوگان حمل و نقل عمومی آماده خدمت رسانی به دانش آموزان و دانشجویان/همکاری بین دستگاهی برای آسایش خاطر خانواده ها
آیین آماده باش عملیاتی طرح ستاد مهر 99 شهر اصفهان با حضور شهردار اصفهان، رییس پلیس راهور، رییس شورای شهر، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان و جمعی از مدیران شهری در مرکز کنترل ترافیک شهرداری اصفهان برگزار شد.

به گزارش ریاح نیوز، در آیین آماده باش عملیاتی طرح ستاد مهر ۹۹ شهر اصفهان، ناوگان حمل و نقل عمومی اصفهان شامل تاکسی، اتوبوس، مترو و … در ۶ نقطه شهر مستقر و آماده باش بودند که با فرمان شهردار اصفهان و پلیس راهور عملیات طرح ستاد مهر ۹۹ را آغاز کردند.  

همچنین مدیرکل آموزش و پرورش، رییس شورای شهر و مدیران شهری زنگ نمادین آغاز سال تحصیلی جدید را به صدا درآوردند.     

قدرت اله نوروزی شهردار اصفهان در جلسه ای که به همین منظور برگزار شد ضمن تبریک بازگشایی مدارس، اظهار کرد: طی دوسال گذشته برنامه های خاصی برای بازگشایی مدارس ویژه ستاد مهر برگزار می شد اما شرایط کنونی همه برنامه ها در کشور و دنیا را تغییر داده و ما ناگزیر بودیم تغییراتی در برنامه ها ایجاد کنیم تا روند کار با خللی مواجه نشود.   

آموزش امری است که نمی توان آن را به طور طولانی تغییر داد، آموزش در مدارس از شنبه آغاز می شود و بسیاری از شهرهای جهان هم آموزش را شروع کرده اند.

حقیقت این است که شرایط کرونایی کشور شرایط قرمزی است و همه باید تلاش کنیم تا پروتکل های بهداشتی به صورت دقیق رعایت شود، سیاست کلان وزارت آموزش و پرورش این است که آموزش و مدارس بیش از این با تعطیلی مواجه نشود.

در این شرایط پرابهام، کار مدیران و مسئولین نیز سخت تر می شود و باید کار را به گونه ای پیش ببریم که اصل آموزش تداوم پیدا کند اما مراقبت های ویژه را نیز انجام دهیم.

طرح ستاد اجرایی مهر به صورت زنده در تمام نقاط شهر به صورت منسجم و یکپارچه در همه میدان های بزرگ شهر اجرا و بخش های مختلف حمل و نقل عمومی شهرداری هر کدام در میدانی مستقر شدند تا آغازگر این ستاد باشند، در آستانه ورود به مهر با شعار “یک شهر مهر” کار خدمت رسانی به دانش آموزان و دانشجویان را آغاز می کنیم و امیدواریم مدارس هم با بازگشایی پر از مهر شود. 

از صبح تا شب مترو آماده خدمت است تا دانش آموزان را منتقل کند، همچنین ۸۰ اتوبوس نو در کنار سایر اتوبوس ها به تازگی وارد ناوگان شهر شده و آماده خدمت رسانی است، سرویس های مدارس همه باید هماهنگ شوند تا به نحو مطلوبی خدمات رسانی کرده و خانواده ها با آرامش و بدون دغدغه فرزندان خود را به مدرسه بفرستند. 

شهرداری همچون گذشته، آموزش و پرورش را به عنوان یک رکن اصلی و مهم کشور حمایت می کند و هم اکنون نیز آماده این است تا با بسیج همه امکانات، آموزش و پرورش به کار خود ادامه دهد.  

*مدارس باز و ساعت کلاس های درسی ۳۵ دقیقه است

علیرضا اعتدادی مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان نیز در این جلسه با بیان اینکه مسئولین شهری و سایر دستگاه ها و نهادها و در راس آنها استاندار اصفهان همکاری بسیار خوبی را با آموزش و پرورش داشته اند، اظهار کرد: امسال سال متفاوتی برای آموزش و پرورش است و از روز شنبه چراغ همه واحدهای آموزشی برای آموزش روشن شده است. این روشن شدن چراغ در سال های گذشته با همراهی بسیار خوب شهرداری، شورا و راهنمایی و رانندگی همراه بوده است.      

شب گذشته دستورالعملی به ما رسید و تکلیف شد که در بازگشایی مدارس اصل بر دایر بودن کلاس هاست، مدارس تحت هر شرایطی باز است، وضعیت زرد برای همه استان ها ابلاغ شده و مدیران همه واحدهای آموزشی موظف هستند گروه بندی، زوج و فرد کردن و تقسیم بندی های دانش آموزان در مدارس پرجمعیت را انجام دهند و در مدارس کم جمعیت و کم تراکم مانند روستاها مدارس برای همه دانش آموزان دایر است.    

مدارس شهری و مدارسی که جمعیت زیادی دارند طبق برنامه ای که به آنها اعلام می شود از شنبه در مدارس حضور می یابند، ساعت کلاس های درسی ۳۵ دقیقه است و امیدواریم ظرف یک هفته آینده اعتماد خانواده ها جلب شود.

ما در میدانی قرار داریم که پر از تاریکی و ابهام است و نمی دانیم کرونا تا چه زمانی در کشور است اما آموزش هم مانند سلامت برای ما باید مهم باشد.     

*‌ایمن سازی و بهسازی شهر برای دانش آموزان 

سرهنگ محمدرضا محمدی رییس پلیس راهور استان اصفهان در ادامه این نشست با بیان اینکه هدف همه دستگاه ها این است که همانند سال های گذشته شروع خوب و با نشاطی را برای دانش آموزان رقم بزنند، اظهار کرد: با تدبیر خوب مدیران شهری امروز این اتفاق رقم می خورد و مانند سنوات گذشته با تمام توان در خدمت دانش آموزان عزیز خواهیم بود.       

امیدواریم مانند سال های گذشته که حادثه ناگواری برای سرویس های مدارس نداشتیم امسال نیز بدون هیچگونه حادثه ناگواری دانش آموزان با آرامش کامل سرکلاس های خود حضور پیدا کنند.  

بیشترین دغدغه پلیس راهور، سرویس های مدارس هستند. عدم ساماندهی و سازماندهی سرویس های مدارس ممکن است مشکلاتی را برای شهر و شهروندان ایجاد کند البته ما کم کاری نخواهیم داشت و تمام تلاش خود را می کنیم تا بدون مشکل ترافیک را کنترل کنیم.

ضمن تاکید بر لزوم همکاری آموزش و پرورش در راه اندازی پلیس مدارس، سال گذشته با کمک مدیرکل آموزش و پرورش اتفاقات خوبی در حوزه آموزش و پلیس مدارس رقم خورد، هنگام تعطیل شدن مدارس این پلیس می تواند کمک بسیار خوبی به دانش آموزان کند. امسال نیز آموزش های خود را در بستر فضای آموزش و پرورش خواهیم داشت،

‌ایمنی، آرام سازی و بهسازی گذرگاه های عابر پیاده را انجام داده ایم و بسیاری از جاهایی که نیاز به خط کشی مجدد، بهسازی و ساماندهی داشت انجام شد.

نقش خانواده نیز در هدایت و همراهی فرزندان در ایامی که هنوز سرویس مدارس راه نیفتاده بسیار مهم است و در صورتی که چند خانواده بتوانند فرزندان خود را با یک ماشین جا به جا کنند اتفاق بسیار خوبی است.

*همکاری ستاد مهر شهرداری با آموزش و پرورش برای آرامش خاطر خانواده ها

علیرضا نصر رییس شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه اظهار کرد: از روز شنبه که مدارس باز می شود جنب و جوشی را در سطح شهر اصفهان شاهد خواهیم بود و با حضور دانش آموزان سرزندگی جدیدی در اصفهان رقم می خورد.

به عنوان مجموعه مدیریت شهری باید شرایط را به گونه ای فراهم کنیم تا خانواده ها و دانش آموزان با آرامش و رضایت خاطر سال تحصیلی جدید را آغاز کنند.

اگر به دنبال پاسداشت تمدن ایران هستیم باید نگران آموزش و پرورش باشیم و هر کمکی از دستمان بربیاید دریغ نکنیم، توجه به آموزش و پرورش موجب می شود هم شرایط اجتماعی و هم مسائل اقتصادی و فرهنگی به خوبی نمود پیدا کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=1584
  • ارسال توسط :
  • منبع : اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان
  • 183 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.