• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
6
کرونا

موفقیت نخستین واکسن ایرانی در خنثی کردن «کرونای انگلیسی»

  • کد خبر : 4242
  • ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۹
موفقیت نخستین واکسن ایرانی در خنثی کردن «کرونای انگلیسی»
موفقیت واکسن کرونای تولیدی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام، بر روی ویروس انگلیسی کرونا رسما اعلام شد.

به گزارش ریاح، حسن جلیلی مدیر گروه تحقیقات تولید واکسن ستاد اجرایی فرمان امام   در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: پس از شیوع ویروس جهش یافته کرونا موسوم به کرونای انگلیسی، از طریق وزارت بهداشت نمونه‌ای از این ویروس جهش‌یافته که قدرت سرایت آن ۷۰ درصد بالاتر از کرونای معمولی است را دریافت کردیم و دراختیار محققان دارویی ستاد اجرایی  قراردادیم.

وی افزود:ازآنجا که یکی از قابلیت‌های هر واکسن اثرگذاری باید این باشد که بتواند در برابر جهش‌های انجام گرفته برروی ویروس بدن افراد را ایمن کند، پلاسمای خون ۳ داوطلب اولی  که واکسن “کوو ایران برکت” را دریافت کرده بودند را بااین ویروس مورد امتحان و آزمایش قرار دادیم.

مسئول تیم تولید واکسن افزود: این سه داوطلب در دو مقطع واکسن را دریافت کرده‌اند ولذا انتظار میرود که پلاسمای خون آنها ایمنی کافی را برای مقابله با ویروس پیدا کرده باشد.

جلیلی خاطرنشان کرد: آزمایش‌های انجام گرفته نشان داد که واکسن ایرانی با موفقیت کامل، توانسته ویروس جهش‌یافته را بطور کامل خنثی کند.

مینو محرز عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا و مسئول تیم نظارت بر فاز مطالعات بالینی واکسن کوو ایران برکت نیز درخصوص موفقیت جدید واکسن ایرانی گفت: امروز شنیدن این خبر همه ما را خوشحال کرد.

محرز افزود: ویروس انگلیسی برای همه ما تبدیل به یک دغدغه جدی شده بود که آیا واکسن تولیدشده فقط قدرت خنثی کردن کرونای معمولی را دارد یا قادر خواهد بود که این ویروس خطرناک راهم از پا درآورد که خداراشکر امروز این خبر خوب اعلام شد و خستگی را از تن‌ ما و همه تیم اجرایی واکسن و تیم درمان و سلامت کشور درآورد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=4242

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.