• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
7
هنر ایران و ایرانی

موزه ملی هنرهای اصفهان افتتاح شد

  • کد خبر : 8959
  • ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷
موزه ملی هنرهای اصفهان افتتاح شد
صبح امروز با حضور رئیس بنیاد مستضعفان موزه ملی هنرهای اصفهان افتتاح شد؛ این موزه که نمایشی از هنرهای مردم اصفهان از هزاره‌های پیش از تاریخ تا عصر حاضر است، ۳۰۰ اثر تاریخی را در معرض دید علاقمندان قرار می‌دهد.

به‌گزارش ریاح، صبح امروز با حضور سید پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان کشور و استاندار اصفهان، موزه ملی هنرهای اصفهان به طور رسمی افتتاح شد.

این موزه که نمایشی از هنرهای مردم اصفهان از هزاره‌های پیش از تاریخ تا عصر حاضر است، ۳۰۰ اثر تاریخی را در معرض دید علاقمندان قرار می‌دهد. در این موزه آثاری شامل «اشیاء سفالی و فلزی، نقاشی، کتاب آرایی، منسوجات و جنگ‌افزار» از دوره پارینه‌سنگی و نوسنگی متعلق به ۵۰ هزار سال قبل به نمایش درآمده است.

 علاوه بر این موارد اشیائی تاریخی و هنری شامل زیورآلات و آرایه‌های دوره مس‌سنگی مربوط به هزاره سوم پیش از میلاد در وسعت بیش از ۲۸۰۰ متر مربع در این مجموعه در معرض دید عموم قرار گرفته است.

سید پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان کشوردر این مراسم اظهار داشت: امروز روز پنجشنبه، روز سوم دهه مبارک فجر، اول ماه رجب و میلاد امام باقر(ع) است و همه چیز کنار هم خوب جمع شده و خدا لطف بزرگی کرد که کار فاخر هنری را در شهر هنری اصفهان برای مردم عزیز اصفهان، هنرشناس کشور و اهل هنر دنیا افتتاح کنیم تا هنر اصفهان و ایران را ببینند.

وی افزود: قرار بود با افتتاح این موزه توسط بنیاد مستضعفان به زیبایی‌های اصفهان اضافه شود و اضافه شد؛ با افتتاح این موزه به واقعیت‌ها، زیبایی‌ها و ظرفیت‌های اصفهان اضافه خواهد شد تا هنر ایران و ایرانی را به رخ بکشیم و خدا را از این بابت شاکریم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=8959

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.