• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
8
رئیس ستاد انتخابات شورای ائتلاف استان اصفهان:

مطالبات مردمی جمع‌آوری و به آیت‌الله رئیسی منتقل شد/ مجمع نیروهای انقلاب اولین مطالبه‌گر شورای ششم است

  • کد خبر : 6642
  • ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵
مطالبات مردمی جمع‌آوری و به آیت‌الله رئیسی منتقل شد/ مجمع نیروهای انقلاب اولین مطالبه‌گر شورای ششم است
رئیس ستاد انتخابات شورای ائتلاف استان اصفهان گفت: با یک واسطه با آیت‌الله رئیسی ارتباط داشتیم و مطالبی را که در فرآیندها جمع‌بندی کردیم، به ایشان دادیم و ایشان هم حدود ۱۰ موضوع را مطرح کردند که در اقشار مختلف بسیار مؤثر و مفید بود.

به گزارش ریاح، حجت‌الاسلام احمد سالک رئیس ستاد انتخابات شورای ائتلاف استان اصفهان، ضمن تبریک ولادت امام رضا علیه‌السلام، اظهار داشت: امیدوارم با این پیروزی که با حضور مردم در انتخابات ۱۴۰۰ و با انتخاب آیت‌الله رئیسی اتفاق افتاد، دشمنان داخلی و خارجی را از خود مأیوس و امید به آینده روشن را از خود نشان داده باشند و هم چنین در رابطه با شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز از همه کسانی که در این عرصه وارد شدند، جای تقدیر و تشکر دارد.

در ارتباط با مجموعه اقدامات و فعالیت‌های ستاد شورای ائتلاف در انتخابات ریاست‌جمهوری، این فعالیت‌ها دو بخش دارد؛ یکی فعالیت‌های گسترده نیروهای انقلابی به ویژه مجمع نیروهای انقلاب اسلامی اصفهان برای معرفی چهره قاطع، انقلابی، متدین، حوزوی و دانشگاهی ریاست جمهوری آیت‌الله رئیسی است.

در این راستا ستادهای شورای ائتلاف، شورای وحدت، نیروهای حامی آقای رئیسی و همچنین حوزویان که ما در رأس آن ها فعالیت می‌کردیم، تلاش بسیاری برای معرفی آیت‌الله رئیسی داشتند که در کل استان و شهرستان‌ها با فعالیت گسترده‌ای که داشتیم، به نتیجه هم رسیدیم؛ این به معنای این نیست که ما تنها فعالیت کردیم، دیگران هم تلاش گسترده‌ای کردند و نتیجه آن انتخاب آیت‌الله رئیسی شد.

در ارتباط با بخش دیگری از فعالیت‌های شورای ائتلاف، در خصوص انتخابات شورای اسلامی شهر اصفهان، مجمع نیروهای انقلاب در یک فرایند دقیق، آزاد، عادلانه و گسترده، از بین ۱۴۷ نفر از کسانی که نام‌نویسی کرده بودند طی یک فرایندی به ۱۳ نفر رسید و این لیست را در قالب رنگ طلایی به مردم معرفی کرد و مردم به این لیست توجه کردند.

نکته اول این است که برادران عزیزی که برای شورای شهر انتخاب شدند، بایستی در مسیر وحدت مصمم باشند و از همه گروه‌هایی که در این جهت تلاش کردند، دعوت کنند و این دعوت را ارج بگذارند؛ پیشنهاد ما این است که این وحدت شکل بگیرد و امیدواریم ما بتوانیم در استان اصفهان الگوی یک وحدت را معرفی کنیم و رقم بزنیم.

نکته دوم این است که لیست وحدت نیروهای انقلاب اسلامی اصفهان، با اختلاف رأیی که آورده است، علی‌رغم تخریب‌های فراوان، این لیست یکپارچه رأی آورد و این نشان از اعتماد مردم به پایگاه روحانیت است؛ این اعتماد و توجه، نشان می‌دهد پایگاه اصلی، روحانیت است که هم در انتخابات ریاست‌جمهوری و هم در شورای شهر اصفهان شاهد آن بودیم.

مجمع نیروهای انقلاب، حمایت‌کننده ۱۳ نفر اعضای شورای شهر و  اولین مطالبه‌گر از آ‌ن‌ها است؛ یعنی ما مطالبات‌مان را به طور منظم در یک اتاق اندیشه‌ورز سازماندهی می‌کنیم و از آن‌ها خواهیم داشت و به طور کلی مجمع نیروهای انقلابی هم مطالبه‌گری می‌کند و هم حمایت؛ بنابراین بایستی این ۱۳ نفر توجه داشته باشند که با حمایت روحانیت و نیروهای انقلابی، در شورای شهر راه پیدا کردند و باید به این مطالبات دقت کافی داشته باشند.

نکته بعدی این است که وحدت بین خود ۱۳ نفر باید حفظ شود، چون نماد وحدت، ۱۳ نفری هستند که بعد از بحث‌های کارشناسی، یک حرف و یک مطلب را انعکاس می‌دهند.

مسؤولیت برای شورای شهر بسیار سنگین است و باید شغل اول آن‌ها باشد و باید با وحدت خودشان و کار با تدبیر و در خدمت مردم باشد؛ یعنی خدمت‌گزاری برای مردم اصلی‌ترین هدف است؛ مسؤولیت دوستان، وحدت، خدمت به توده مردم و توجه به امیدی است که در دل مردم ایجاد شده است و باید پاسخگو باشند.

تصمیم‌هایی که در این شورا می‌گیرند باید شفاف و دقیق باشد، اعضا باید در محافل مردم وارد شوند، در اجتماعات مردم، در مساجد و در مراکز مختلف، هم بازدید کنند و هم به نیازها و مطالبات مردم گوش دهند و هم آن ها را در شورا مطرح کنند؛ در حقیقت یک ارتباط مستقیمی باید با توده مردم داشته باشند.

باتوجه به رأی قاطع مردم به لیست ۱۳ نفر مجمع نیروهای انقلاب، پیام این رأی به ۱۳ نفر، اعتماد به روحانیت انقلابی و اعتماد مردم به کسانی است که در طول سالیان گذشته امتحان خود را پس داده‌اند.

هوشمندی عموم مردم در واگذاری کار به یک لیست واحد، قابل تقدیر است و از همین جا از همه مردم تقدیر و تشکر می‌کنم و باید خدمت به این مردمی که صادقانه به میدان آمدند را در دستور کار خود داشته باشیم.

ممکن است در این مسیر ایراداتی هم به کار وارد باشد، باید این سیزده نفر واقعا با سعه‌صدر و صبر و پختگی، ایرادات و مسائل را ببینند و در پاسخ به آن اقدام کنند و اگر ایراد و مطلبی به مجمع نیروهای انقلاب است، باید منتقل شود تا بتوانیم در این جهت حرکت خوبی را داشته باشیم.

در مجموع فکر می‌کنم جلساتی که آقایان در ادامه برای انتخاب هیأت رئیسه و برنامه‌هایی که خواهند داشت، دارند، امید است بتوانند چیزی را که مردم توقع دارند، یعنی دفاع از دین، دفاع از رهبر و اجرایی کردن مطالبات مقام معظم رهبری تضمین کننده تداوم این حرکت انقلاب خواهد بود را مورد توجه قرار دهند.

درباره فعالیت‌های شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در ارتباط با ریاست‌جمهوری هم، کمیته اقشار ما، ۱۹ کمیسیون تشکیل داد و با اقشار مختلف اعم از اساتید دانشگاه، بازاریان، هنرمندان، روحانیت، قشر کشاورز و غیره، جلسات متعددی داشت و دو چیز را مطرح کرد، اول اینکه آقای رئیسی باید رأی بالایی بیاورند، چون این پاسخی خواهد بود به یاوه‌گویی‌های بیگانگان و جریانات داخلی که خوشبختانه در این جهت موفق شدیم؛ دوم این که مطالبات هر گروه و صنفی را جمع‌آوری کردیم و در حال جمع‌آوری هم هستیم تا آن‌ها را سه بخش کنیم.

بخشی را در اختیار شورای شهر قرار می‌دهیم، آنچه که به شهر مربوط است؛ بخشی که مربوط به قانون و پالایش قانون است را در اختیار نمایندگان قرار می‌دهیم و بخش آخر هم باید در اختیار شخص رئیس‌جمهور قرار بدهیم که این کار را کردیم.

ما با یک واسطه با آیت‌الله رئیسی ارتباط داشتیم و مطالبی را که در این فرآیندها جمع‌بندی کردیم، به ایشان دادیم و ایشان هم حدود ۱۰ موضوع را مطرح کردند که در اقشار مختلف بسیار مؤثر و مفید بود.

این حرکت را در سطح شهرستان‌ها انجام دادیم؛ در ۲۴ شهرستان، شورای شهرستان تشکیل دادیم و بعد از آن شورای شهر تشکیل شد؛ یک نشست مفصلی در اصفهان با مسؤولان شورای شهرستان‌ها داشتیم و توجیه‌شان کردیم؛ آن‌ها هم گزارشات فعالیت‌های خود را دادند؛ جلسه بسیار مفیدی بود و راه‌های سیاست‌های کلی را انتخاب کردیم و گفتیم که ما فقط کاندیدای خودمان را معرفی می‌کنیم و تخریب دیگران را در دستور کار نداریم، بلکه برنامه‌های یک کاندیدا را مطرح می‌کنیم؛ این کار هم صورت گرفت و با شورای اسلامی شهر توأم شد که در کنار آن، فعالیت شوراها را هم در کل استان داشتیم که البته در شهرستان ها دخالتی نکردیم و خودشان به نتیجه رسیدند.

ما در فضای مجازی، یک لشکر سایبری تشکیل دادیم، هم ارتباطات مستقیم و هم غیر مستقیم، و تولید محتوا کردیم و هم محتواهای خوب را انتشار دادیم و باز نشر کردیم؛ این حرکت بسیار جالب بود که ما توانستیم در فضای مجازی حضور فعالی داشته باشیم و توانستیم با همه این ۱۹ گروهی که با ما بودند، هم‌افزایی داشته باشیم و یک خوراک رسانه‌ای که تهیه می‌کردیم، همه آن را می‌دیدند؛ فعالیت بسیار خوبی این لشکر سایبری ما داشت که قابل تقدیر است.

در هر صورت فعالیت‌های خود را انجام دادیم؛ با تهران و قم هم مرتبط بودیم؛ در همین هفته هم سفرهایی به مبارکه، فولاد مبارکه، خمینی‌شهر و نقاط مختلف داشتیم و در جمع مردم حضور پیدا کردیم و از ابتکارات آن ها استفاده و نظرات خود را هم به صراحت بیان کردیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=6642

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.