• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4
امام جمعه موقت اصفهان:

مسؤولان با جدیت برنامه‌های مربوط به آب را دنبال کنند

  • کد خبر : 8354
  • ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۹:۳۰
مسؤولان با جدیت برنامه‌های مربوط به آب را دنبال کنند
امام جمعه موقت اصفهان گفت: مسؤولان توجه دارند و می‌دانند خواندن نماز باران به معنای بی نیازی از برنامه‌های آنان نیست و نیاز است به جدیت برنامه‌ها و پیگیری‌های بین استانی را دنبال کنند و البته نکته قابل توجه این است که برنامه‌ریزی مسؤولان باعث بی نیازی از نماز و دعا نمی‌شود.

به گزارش ریاح، آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی امام جمعه موقت اصفهان در خطبه اول نماز باران اصفهان ضمن تبریک میلاد حضرت زینب(س) اظهار داشت: نماز باران امروزهمزمان با ولادت بانوی بزرگوار کربلا همزمان شد و این موضوع باعث امیدواری است، امیدواریم به واسطه اشک‌های این سیده بنی هاشم خدای متعال لطف خود را بر ما نازل کند.

نماز باران یک نوع طلب باران از خدای خود و رفتن به سراغ علت‌العلل است؛ همیشه دعا به این معنا نیست که علت‌های ظاهری را در نظر نگیریم اما نباید یادمان برود خالق را فراموش کنیم زیرا او علت علت‌ها است. 

عوامل ظاهری و مباشری باران ابری است که در آسمان است اما قبل از آن هم عوامل دیگر وجود دارد که در طول یکدیگر کار خود را انجام می‌دهند؛ اشخاصی که منکر خدا هستند عوامل ظاهری را می‌بینند اما خبر ندارند همه زیر نظر و اراده الهی است. 

شخصی که به سراغ ریشه و علت‌العلل می‌رود به این خاطر نیست که علل ظاهری را در نظر نگیرد.

با توجه به آیه ۱٠ سوره نوح، یکی از موانع نزول باران گناه است اما منحصر به این نیست که برخی بگویند در برخی کشورها گناه می‌شود اما باران می‌آید، این مورد یکی از علت‌ها است و در این راستا وظیفه داریم با دل شکسته استغفار کنیم. 

با توجه به اینکه یکی از مستحبات این نماز وارونه پوشیدن لباس است، یکی از دلایل برعکس پوشیدن لباس نشان دادن دلشکستگی است.

امام جمعه موقت اصفهان در خطبه دوم نماز باران با اشاره به آیاتی از قرآن کریم بیان داشت: استقامت در راه پس از ایمان آوردن نکته مهمی است؛ بسیاری از افراد کنار امام(ره) انقلاب را به پیروزی رساندند اما پس از آن استقامت نداشتند و در صدر اسلام نیز شاهد چنین اتفاقی بودیم. 

باتوجه به آیه ۳٠ سوره فصلت، میثاق و پیمانی با خون شهدا بستیم که نیاز است در راه آنان محکم بایستیم و نباید آن میثاق را فراموش کنیم؛ اصفهان افتخاری بزرگ به نام ۲۵ آبان دارد که در طول تاریخ نظیر ندارد. 

استقامت مهم است و فراموش نکنیم باید تا آخر مسیر بایستیم، جاده همیشه صاف نیست و باید از گردنه‌ها عبور کنیم. 

عاقبت بخیری یعنی استقامت تا آخر کار و در این مسیر نیاز به استغفار و استقامت داریم.

در این شرایط تحریم‌ها وجود دارد و در عین حال مسؤولان وظایف خود را انجام می‌دهند؛ نیاز است در راه دین و انقلاب استقامت داشته باشیم تا از سختی‌ها عبور کنیم و مراقب باشیم از این مسیر بازنگردیم. 

مدت زیادی است در منطقه باران کم شده و وظیفه داریم برای این موضوع دعا کنیم؛ امیدواریم خدا به برکت ارواح طیبه شهدا باران را بر همه استان‌ها از جمله مردم غیور و مؤمن چهارمحال و بختیاری، خورستان، یزد و اصفهان نازل کند.

خواندن نماز باران به این معنا نیست که انسان در عوامل عقلانی کوتاهی کند؛ مسؤولان توجه دارند و می‌دانند خواندن نماز باران به معنای بی نیازی از برنامه‌های آنان نیست و نیاز است به جدیت برنامه‌ها و پیگیری‌های بین استانی را دنبال کنند و جلسات خود را داشته باشند و آنگونه که مصلحت نظام و کشور است همه مناطق بهره ببرند البته نکته قابل توجه این است که برنامه‌ریزی مسؤولان باعث بی نیازی از نماز و دعا نمی‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=8354

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.