• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
4
مدیر انرژی و سیالات شرکت فولاد مبارکه:

فولادسازها ۱۰ هزار تن اکسیژن رایگان به بیمارستان‌ها تحویل دادند

  • کد خبر : 5288
  • ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷
فولادسازها ۱۰ هزار تن اکسیژن رایگان به بیمارستان‌ها تحویل دادند
مدیر انرژی و سیالات شرکت فولاد مبارکه گفت: تا تاریخ ۱۶ اسفند بیش از ۱۰ هزار تن اکسیژن، شرکت فولاد مبارکه و مجتمع فولاد سبا به‌صورت رایگان و با محوریت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به بیمارستان‌های درمانگر ویروس کووید ۱۹ در سراسر کشور تحویل شد.

به گزارش ریاح، سید امیر طباطبائیان مدیر انرژی و سیالات شرکت فولاد مبارکه اظهار داشت: فولاد مبارکه با تحویل اکسیژن رایگان به بیمارستان‌های درمانگر بیماری کرونا به یاری هم‌وطنان مبتلا به بیماری کووید ۱۹ و کادر زحمتکش درمان شتافت تا با این اقدام همچنان به‌عنوان یک شهروند مسئولیت‌پذیر به مسئولیت‌های اجتماعی خود پایبند بوده باشد.

در همین راستا فولاد هرمزگان، دیگر شرکت زیرمجموعه فولاد مبارکه نیز با عنایت به دستور مؤکد مهندس عظیمیان به‌عنوان مدیرعامل هلدینگ فولاد مبارکه، به‌طور هم‌زمان در این راستا فعال شده و یاریگر بسیاری از بیمارستان‌های جنوب کشور بوده است.

با دستور مدیرعامل شرکت، از ابتدای تیرماه سال جاری، تفاهم‌نامه‌ای میان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و شرکت فولاد مبارکه منعقد و بر اساس آن مقرر شد تنها به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و تا پایان پاییز، اکسیژن مایع داده شود. اما با حاد شدن شرایط کرونا در کشور و افزایش بیمارستان‌های متقاضی اکسیژن رایگان، این محصول با محوریت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و به‌صورت رایگان به تمام دانشگاه‌ها یا بیمارستان‌های متقاضی در شهرهایی نظیر تهران، اراک، تبریز، قم، کاشان و استان هرمزگان ارسال شد.

همۀ درخواست‌ها در این خصوص مورد اجابت قرار گرفت و تا حد ممکن اکسیژن موردنیاز متقاضیان به‌صورت رایگان تأمین شد. به‌گونه‌ای که فقط در شرکت فولاد مبارکه حجم اکسیژن تحویلی در برخی از روزها به حدود ۸۰ تن رسیده است.

از لحاظ اقتصادی فولاد مبارکه بدون هیچ‌گونه چشم‌داشتی نسبت به این امر اقدام کرد و خرسند است که با ورود هلدینگ فولاد مبارکه به این عرصه، زمینه ایجاد بازار سیاه و سودجویی دلالان به‌طورکلی برچیده شد.

در همین خصوص خاطرنشان کرد: تا پیش از شیوع کرونا، مازاد اکسیژن تولیدشده در این شرکت از طریق مکانیسم مزایده به متقاضیان فروخته می‌شد، اما پس از شیوع کرونا و ایجاد تقاضای مازاد برای این محصول، برخی اقدامات سودجویانه و ایجاد بازار سیاه، قیمت اکسیژن را به چهار برابر قیمت اصلی آن رساند.

در این هنگام بر اساس تدبیر مدیریت شرکت فولاد مبارکه، مزایده‌های این بخش لغو و مقرر شد اکسیژن مایع تنها در اختیار بیمارستان‌ها و دانشگاه علوم پزشکی قرار گیرد تا جان بسیاری از هم‌وطنان با مجاهدت‌های کادر درمان کشور نجات پیدا کند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=5288

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.