• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4
ورزشی

فعالیت جهادی مربیان ورزش با آموزش از طریق فضای مجازی در دوران کرونا

  • کد خبر : 2824
  • ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۳
فعالیت جهادی مربیان ورزش با آموزش از طریق فضای مجازی در دوران کرونا
هیئت ورزش های همگانی استان با تلاشی جهادی با همکاری مربیان و اساتید ورزشی جهت سلامت جسم مردم و مبارزه با ویروس منحوس کرونا به صورت جهادی اقدام به آموزش ورزش در خانه، ویژه خانواده ها نموده است

به گزارش خبرنگار ریاح، محسن آذر افروز رئیس هیئت ورزش های همگانی استان اصفهان در گفتگو با ریاح گفت: هیئت همگانی استان در تلاش است تا در دورانی که ویروس منحوس کرونا زندگی مردم را تحت الشعاع خود قرار داده و موجب تعطیلی بسیاری از فعالیت های اجتماعی مردم از جمله ورزش و باشگاه های ورزشی شده است به صورت جهادی جهت حفظ سلامتی مردم و همچنین ادامه ی فعالیت های ورزشی ورزشکاران حرفه ای و نیمه حرفه ای، ورزش را به درون خانه ها ببرد و با ارائه ی آموزش مناسب ورزشی و در فضای مجازی، برگزاری لایوهای اینستاگرامی و ارتباط با خانواده ها از همین طریق انگیزه ورزشی افراد را بالا ببرد تا بدنشان از فعالیت باز نایستند و نشاط و شادابی خود را حفظ نمایند و همیشه سالم و سلامت بمانند.

محسن آذر افروز با اشاره به اهمیت ورزش به خصوص در این دوران کرونایی اظهار کرد: هیئت ورزش های همگانی از فرصت قرنطینه و دور هم بودن خانواده استفاده نمود و سعی کردیم تا در این زمان که تمامی اعضای خانواده در کنار هم هستند فواید ورزش و نوع ورزش همگانی را آموزش ببیند تا ان شاء الله بعد از نابودی ویروس منحوس کرونا در صورت تمایل در کنار حرکات ورزش همگانی به ورزش حرفه ای و نیمه حرفه ای هم بپردازند.

وی افزود: در این رابطه آگاهی سازی ها جهت اطلاع رسانی به مردم انجام شد و از طرفی رویکرد و هدف اصلی هیئت همگانی که در دوران کرونا بر روی آن متمرکز بود، فعالیت های ورزشی در خانه با محوریت خانواده بود، زیرا همگی از نقش مهم ورزش در تقویت سیستم ایمنی خبر داریم و می دانیم که تقویت سیستم ایمنی از گسترش ویروس کرونا و حملات شدید آن جلوگیری می کند.

وی ادامه داد: در همین رابطه «پویش آماده باش» هم زمان در سراسر استان هم راستا با فدراسیون ورزش همگانی برگزار شد. در پویش آماده باش افراد جامعه به چهار دسته تقسیم شدند؛ افراد ناآگاه و بی اطلاع، افراد ناآگاه اما علاقه مند، افراد آگاهی که در ابتدای کار هستند و در نهایت ورزشکاران. تلاش کردیم برای این چهار گروه هدف فعالیت هایی را در فضای مجازی پیش بینی کنیم که شامل لایوهای اینستاگرامی، اینفوگرافی های اطلاع رسانی و آموزنده، ویدئوهای آموزشی، موشن گرافی و چالش و مسابقات مجازی بود.

رئیس هیئت ورزش های همگانی استان اصفهان تصریح کرد: پویش آماده باش ۴۰ روز طول کشید و از ۱۰ مرداد آغاز و تا آخر شهریور برگزار شد و هیئت ورزش های همگانی استان اصفهان توانست با بیش از ۳۷۰ مورد محتوا عملکرد مناسبی داشته باشد، در بحث وبینار و لایوهای اینستاگرامی استان اصفهان رتبه اول کشوری را کسب کرد.

وی خاطرنشان کرد: با طرح «آوای هم ورزش در همسایگی» ورزش را به خانه های مردم و مجتمع های مسکونی بردیم، مربیان در این طرح با محوریت فعالیت های ایروبیک و آمادگی جسمانی در ۳۰ ایستگاه ورزشی نزدیک به مجتمع های مسکونی یا در داخل آنها به ارائه خدمات پرداختند و استقبال و بازخورد خوبی داشتیم که البته این طرح به صورت آزمایشی و پایلوت در اصفهان بود و تصمیم داریم این طرح را توسعه بیشتری بدهیم.

رئیس هیئت ورزش های همگانی گفت: چالش «به وقت ورزش» را به مناسبت هفته تربیت بدنی انجام دادیم که در این چالش با شبکه سازی، مردم به ورزش دعوت شدند و هر فرد سعی می کرد که سه نفر دیگر را به ورزش در فضای مجازی دعوت کند که این طرح نیز بسیار موفقیت آمیز بود. چالش «تو هم شروع کن» مخصوص بانوان است و با توجه به نقش زنان در خانواده این مساله می تواند از اهمیت زیادی برخوردار باشد.

وی ادامه داد: طرح دیگری که با همکاری فدراسیون در حال انجام آن هستیم طرح «قرنطینه فعال با ورزش همگانی» است که هیئت ها موظف هستند در ارتباط با این طرح آیتم های آموزشی مناسبی تهیه و انتشار دهند از جمله آگاهی بخشی در زمینه ورزش و فعالیت بدنی در خانه، اصلاح نگرش مبتنی بر ورزش و فعالیت بدنی منظم، خانواده محور بودن تمرینات و فعالیت ها و جذاب بودن آیتم های تولیدی برای مخاطبان.

وی در پایان با اشاره به اهمیت ورزش و نقش آن در تربیت بدن و سلامت جسم گفت: هیئت ورزش های همگانی استان همانند تمامی فعالان عرصه سلامت و قرارگاه های جهادی تلاش می نماید تا با حرکتی جهادی در راستای آموزش مناسب این دوران و تشویق خانواده ها به انجام ورزش در خانه، به یاری خداوند ویروس کرونا را شکست دهیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=2824

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.