• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
6
حج و زیارت

طواف آقایان در جوار کعبه بدون لباس احرام ممنوع شد

  • کد خبر : 9579
  • ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۵
طواف آقایان در جوار کعبه بدون لباس احرام ممنوع شد
با توجه به محدودیت‌های اعمال شده از سوی سعودی‌ها، امسال فقط افرادی که مُحرم هستند، امکان طواف در جوار خانه خدا را دارند و افرادی که لباس احرام به تن ندارند، باید در طبقات بالایی به طواف بپردازند. البته این ممنوعیت مخصوصا آقایان است.

به گزارش ریاح، امسال عربستان به منظور پذیرش زائر خارجی در شرایط کرونا محدودیت‌هایی را در نظر گرفته است که ممنوعیت ورود زائران بالای ۶۵ سال و لزوم استفاده از ماسک در حرمین شریفین برای حج تمتع سال جاری از جمله آنهاست.

در روزهای اخیر که تعداد زائران خانه خدا در حال افزایش است و هر روز تعدادی از زائران خارجی حج تمتع از کشورهای مختلف به عربستان اعزام می‌شوند، مسجدالحرام حال و هوای متفاوتی دارد و با توجه به گرمای هوا، عصر و شب‌ها حرم شلوغ‌تر از سایر زمان‌ها است. بر همین اساس، بسیاری از زائران برای طواف کعبه عصرها به مسجدالحرام می‌روند و به زیارت می‌پردازند.

ممنوعیت ورود آقایان بدون لباس احرام در جوار کعبه

یکی از موضوعاتی که امسال در ایام حج تمتع از سوی سعودی‌ها اعمال شده است، محدودیت ورود آقایان به مطاف و مسعی است؛ به طوری که سعودی‌ها اعلام کرده‌اند فقط افرادی که مُحرم هستند، امکان طواف در جوار خانه خدا را دارند و افرادی که مُحرم نیستند، باید در طبقات بالایی به طواف بپردازند. البته این ممنوعیت مخصوص آقایان است و بانوان می‌توانند به راحتی در قسمت‌های مختلف مسجدالحرام، خانه خدا را طواف کنند.

به منظور اجرای این قوانین از سوی سعودی‌ها، برخی از مأموران مسجدالحرام در ورودی‌های مختلف به سمت کعبه حضور دارند و مانع ورود افراد با لباس شخصی می‌شوند و همه آقایانی که می‌خواهند در کنار کعبه طواف کنند، باید لباس احرام به تن کرده باشند؛ در غیر این صورت به طبقات بالایی هدایت می‌شوند.

بسیاری از زائران در مسجدالحرام ماسک نمی‌زنند

حج تمتع سال گذشته که با حضور ۶۰ هزار ساکن عربستان برگزار شد

البته بنا بر گزارش‌های مرکز پزشکی حج و زیارت، زائران کشورمان در مدینه منوره و مکه مکرمه در سلامتی هستند و مشکلی در سلامت زائران حج تمتع تاکنون اعلام نشده است.

انتهای خبر/ م ر

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=9579

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.