• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3
استاندار اصفهان:

ضرورت شفافیت برای مقابله با حوزه‌های فسادخیز شهرداری‌ها

  • کد خبر : 9224
  • ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲
ضرورت شفافیت برای مقابله با حوزه‌های فسادخیز شهرداری‌ها
استاندار اصفهان گفت: دولت از شهرداری‌ها انتظار دارد در راستای مقابله با حوزه‌های فسادخیز شهرداری‌ها اقدام کند.

به گزارش ریاح، سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان در جلسه شورای سازمان همیاری‌ها و شهرداری‌های استان اصفهان، با تبریک اعیاد ماه شعبان در جمع شهرداران استان اظهار داشت: نفس این جمع شدن می‌تواند به تسهیل امور استان در مجموعه شهرداری‌ها منجر شود، چرا که شهرداری‌ها یکی از مهمترین دستگاه‌های خدمت‌رسان کشور هستند و به دلیل وظایف گسترده شهرداری برای خدمت‌رسانی به مردم، جایگاه ویژه‌ای در بین مردم دارند و اگر خوب عمل کنند، نشاط اجتماعی بین مردم گسترش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به ویژگی‌های متمایز شهرداری در مقایسه با دیگر سازمان‌ها افزود: اگر نگاه به جایگاه مشارکت در درون سازمان و خدمات گیرندگان در شهرداری حاکم شود، در کارها رضایتمندی ایجاد می‌شود و مردم تعلق زیادی پیدا می‌کنند؛ همچنین شهرداری‌ها باید در کیفیت‌بخشی به خدماتی که ارائه می‌دهد، نگاه ویژه‌ای داشته باشد و اگر این خدمات، کیفی نباشد، رضایت عمومی جلب نمی‌شود و به محل اعتراض و سرزنش تبدیل می‌شود.

مرتضوی ادامه داد: مردم حساسیت ویژه‌‌تری روی شهرداری دارند، چون عوارض را مستقیما از مردم می‌گیرند؛ همچنین سومین مؤلفه متمایز شهرداری، نگاه تحول‌گراست و در این سال‌ها از نگاه‌های تحول‌گرا استفاده نشده است؛ چون به محض اینکه شهردار بعدی می‌آید طرز فکر و نگاه قبلی حذف می‌شود.

استاندار اصفهان با بیان اینکه باید به دنبال استفاده از تجربیات مقاطع مختلف باشیم، خاطرنشان کرد: اقدامی که در دستور کار قرار می‌گیرد، باید آمیخته با تجربه‌های گذشته باشد و با استفاده از ابزارهای مدرن، با کمترین زحمت به مردم ارائه خدمت کند.

وی اضافه کرد: شروع مسؤولیت شهرداران با شروع کار دولت سیزدهم مقارن شده است و باید در این زمینه نیز شهرداری‌ها با دولت همکاری کنند چرا که عامه مردم بین یک نهاد عمومی با دیگر نهاد عمومی تفاوت قائل نیستند و همه را جلوه ای از حاکمیت می‌دانند و انتظار دارند همه به صورت هماهنگ پیش بروند. 

مرتضوی با اشاره به اهمیت افزایش سرمایه اجتماعی یادآور شد: دولت از شهرداری‌ها یک سری انتظاراتی دارد که از آن جمله می‌توان به رعیات برنامه‌ریزی اصول معماری اسلامی در شهرها و هویت مردم شهر در نمادها و ساختمان‌های ساخته شده اشاره کرد؛ همچنین باید با ایجاد شفافیت با حوزه‌های فسادخیز مقابله شود.

استاندار اصفهان تصریح کرد: دولت از شهرداری‌ها انتظار دارد خدمات به صورت عادلانه توزیع شود و به همه شهر به صورت یکپارچه خدمت برسد چرا که اگر در یک جایی خدمات زیاد است و در جای دیگر کم، این یعنی در شهر عدالت حاکم نیست و می‌طلبد اگر در جایی عقب‌ماندگی وجود دارد، نگاه ویژه‌ای به آن شود.

وی افزایش ظرفیت شهر در بحث‌های فکری و نخبگانی و استفاده از آن‌ها را از دیگر انتظارات دولت از شهرداری‌ها دانست و گفت: تکریم و حسن سلوک با مردم و تکریم ارباب رجوع در شهرداری‌ها از دیگر انتظارات است چرا که اگر کسی دانسته یا نادانسته به دیوار سرمایه اجتماعی آسیبی بزند، گناه نابخشودنی انجام داده است. 

مرتضوی با اشاره به افزایش نشاط و فضیلت‌های فرهنگی و معنوی به عنوان یکی دیگر از انتظارات دولت از شهرداری‌ها، ابراز امیدواری کرد: با مجموعه هماهنگی که بین شهرداری و معاونت عمرانی و فرمانداری‌ها ایجاد شده است، انتظار داریم دوستان در شهرداری‌ها، مسائل را شناسایی کنند و در جلسات مختلفی که با معاونت عمرانی شکل می‌گیرد بتوانیم از عهده این مسائل به خوبی بر بیاییم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=9224

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.