• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
5
استاندار اصفهان:

ضرورت تقویت رابطه معلمان با دانش‌آموزان در مسیر تعلیم و تربیت

  • کد خبر : 7658
  • ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷
ضرورت تقویت رابطه معلمان با دانش‌آموزان در مسیر تعلیم و تربیت
استاندار اصفهان گفت: یکی از مشکلات آموزش و پرورش نبودن رابطه خوب میان معلم و دانش‌آموز است، معلم باید همانند یک مرشد دست دانش‌آموزان را بگیرد و گام به گام او را رشد دهد، همان اتفاقی که در جنگ رخ داد و در مسیر جنگ بچه‌ها رشد پیدا می‌کردند.

به گزارش ریاح، سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در نشست صمیمانه با تشکل‌های دانش‌آموزی اظهار داشت: انسان به خود می‌بالد که جمهوری اسلامی توانسته چنین روحیه‌ای را در دانش‌آموزان‌ ایجاد کند و دانش‌آموزان‌ با نگاه امیدوارانه و مطالبه‌گر و آرمان خواهانه به آینده نگاه کنند.

امید است بتوانیم شرایط را از چیزی که هست جلوتر ببریم تا نشاط و امید در نسل جوان بیشتر از گذشته شود.

دوره نوجوانی پر از امید و شکست و پیروزی است، وقتی زمین می‌خورند، سریع بلند می‌شوند و آنقدر تلاش می‌کنند که به موفقیت برسند و این زمان دوران طلایی است؛ انسان هرچقدر در این زمان تلاش کند، میوه آن را در آینده برداشت می‌کند و اگر در جامعه دانش‌آموزی این مسأله نگاه کاربردی باشد، قطعا آینده درخشانی خواهیم داشت.

این شرایط فرصت خوبی در اختیار ما قرار داد؛ امپراتوری رسانه‌ای دشمن کاری کرده که ما پیشرفت‌های کشور را درست نمی‌بینیم.

با توجه به اینکه دنیا را بد به ما معرفی می‌کنند، همانطور که بچه‌های خودمان را هم بد معرفی می‌کنند؛ خودمان را از زبان جریان رسانه‌ای که از صهیونیست منشأ می‌گیرد معرفی می‌کنند؛ حالا باید ما تمام انرژی خود را برای جمهوری اسلامی بگذاریم. فکر می‌کنم اگر می‌خواهیم مشکلات انرژی و آب و محیط زیست را حل کنیم باید نوع نگاهمان را به این مسأله تغییر و اصلاح دهیم.

یکی از مشکلات آموزش و پرورش نبودن رابطه خوب میان معلم و دانش‌آموز است، معلمان ما باید نقش یک مرشد را به خود بگیرند، دست دانش‌آموزان را بگیرند و گام به گام رشد دهند، همان اتفاقی که در جنگ رخ داد و در مسیر جنگ بچه‌ها رشد پیدا می‌کردند.

مرتضوی با اشاره به صحبت یکی از دانش‌آموزان مبنی بر نداشتن اندیشکده، افزود: یک اندیشکده در استانداری بود که کارهای مطالعاتی می‌کرد از هفته گذشته جرقه احیای آن زده شد که افرادی که ظرفیت فکری دارند بیایند و از آن‌ها استفاده شود.

استاندار درخصوص توصیه حضار بر استفاده از ظرفیت نوجوانان افزود: مجموعه‌ای به اسم مشاوران جوان داریم، اگر تبدیل به دو حلقه مشاوران جوان و نوجوان شود بهتر است و در انتخاب افراد هم شایسته سالاری شکل بگیرد، به صورت فصلی در دایره این مشاوران جوان و نوجوان جلسه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه هم در شرق و هم در غرب اصفهان مشکل آب داریم، گفت: حداقل هفته‌ای دو سه جلسه برای آب داشتیم که می‌توانیم بر روی سرفصل‌های جدیدی کار کنیم و نوجوانان می‌توانند در این زمینه کمک کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=7658

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.