• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
5
مدیرکل صداوسیمای مرکز اصفهان خبر داد:

شور و حال انتخابات ۱۴۰۰ در صداوسیمای مرکزاصفهان

  • کد خبر : 6301
  • ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۹:۵۲
شور و حال انتخابات ۱۴۰۰ در صداوسیمای مرکزاصفهان
صدا و سيمای مركز اصفهان با توليد و تأمين برنامه های مختلف به انعکاس حضور مردم در انتخابات 1400 می پردازد.

به گزارش ریاح، آقای عبدالحسینی مدیرکل صداوسیمای مرکز اصفهان در خصوص آمادگی صداوسیما برای پوشش رسانه ای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در معاونت های سیما، صدا، خبر و فضای مجازی مرکز اصفهان گفت: با پیش بینی ها و برنامه سازی های مختلف حضور پر شور و به یاد ماندنی مردم همیشه در صحنه استان اصفهان در پای صندوق های رای انعکاس داده خواهد شد.

بر این اساس در بخش تولید سیما شاخص ترین برنامه انتخاباتی مرکز اصفهان برنامه “پرانتز” به تهیه کنندگی آزاده رجبی است که به صورت کارشناس محور و با حضور دانشجویان و جوانان پرسشگر در استودیو است که کارشناس سیاسی سوالات و دغدغه های جوانان را پاسخ می دهد و مدت زمان این برنامه هم ۵۰ دقیقه است و هر هفته از شبکه اصفهان پخش می شود.

“هشتک با هم” عنوان دیگر برنامه انتخاباتی است که تهیه کنندگی آن بر عهده آقای ربانی است و دو روز در هفته به مدت ۲۰ دقیقه پخش می شود.

همچنین برنامه “اصفهان امروز” هر روز به مدت ۵ دقیقه پخش می شود که در ایام انتخابات رویکرد انتخاباتی دارد و برنامه زنده صبحگاهی “صبحونه” نیز در این ایام با دعوت از کارشناسان مختلف محوریت برنامه را انتخابات قرار داده است.

رادیو اصفهان هم همپای شبکه اصفهان حضوری فعال در این دوره از انتخابات دارد.

در معاونت صدا برنامه “آینه” با ساختار روایی نمایشی به صورت مستقیم و غیرمستقیم با موضوعات اجتماعی به روز به مدت ۱۵ دقیقه به موضوع انتخابات می پردازد. برنامه “بدون مرز” با ساختار گفتگو محور به مدت ۴۰ دقیقه هر هفته با حضور کارشناسان و مخاطبان خاص به دیدگاههای احزاب سیاسی مختلف می پردازد و نگرش سیاسی مخاطب را اصلاح و تقویت می کند.

برنامه “نقد و نظر” به مدت ۴۰ دقیقه هر هفته با ساختار گفتگو محور و با حضور مسئولان مربوطه به موضوع انتخابات با طرح مسائل مرتبط می پردازد و ضمن آن گزارش های متناسب ارائه می شود.

برنامه “جامه عمل” به مدت ۱۵ دقیقه با ساختار نمایش به وعده های انتخاباتی کاندیداها از نگاه طنز می پردازد.

مستند “دروازه دولت” با ساختار مستند به مدت ۲۵ دقیقه به شعارهای انتخاباتی رؤسای جمهور از سال ۵۷ می پردازد و به نوعی این شعارها تحلیل می شود.

برنامه “رندانه” با ساختار مسابقه به مدت ۲۰ دقیقه با حضور شعرای طنزپرداز به انتظارات مردم از رئیس جمهور می پردازد.

همچنین علاوه بر پخش آنونس و بریده های سخنرانی از بزرگان با موضوع انتخابات، سایر برنامه های روتین رادیو اصفهان مانند سلام اصفهان، چهارباغ، کیویج، قند و عسل و ناژوان نیز با انتخاب موضوعات متناسب به مسائل و موضوعات مرتبط با انتخابات می پردازد.

معاونت خبر مرکزاصفهان در این خصوص در بخش خبر بسته انتخاب شما را هر شب ساعت ۲۰ و ۲۳ پخش می کند که شامل وله، گرافیک و اینفوگرافیک از پیام های انتخاباتی می باشد.

همچنین بیانیه های انتخاباتی ، ارتباط با شهرستان ها ، گزارش ظرفیت های شهرستان ، گزارش های تولیدی انتخاباتی ، ارتباط زنده تصویری با شهرستان های استان از رویکردهای اصلی خبر اصفهان است.

پرداختن به اخبار انتخاباتی شورای اسلامی شهر و روستا اولویت اصلی خبر اصفهان است و پس از آن اخبار مربوط به نامزدهای ریاست جمهوری انعکاس داده می شود، سفرهای نامزدها به اصفهان در خبر اصفهان و خبر سراسری منعکس می شود.

در بسته خبری انتخاب شما که از اول خرداد پخش می شود نیز اخبار و آخرین تحولات نامزدهای شوراهای اسلامی شهر و روستا انعکاس داده می شود.

همچنین هر هفته دوشنبه ها پس از پایان خبر ۲۰ ، گفت و گوی ویژه خبری با رویکرد انتخابات باحضور کارشناسان سیاسی پخش می شود و همه تولیدات خبر اصفهان در بخش خبری رادیو اصفهان و فضای مجازی انتشار می یابد.

با نزدیک شدن به ۲۸ خرداد زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا  معاونت فضای مجازی صدا و سیمای مرکز اصفهان، برنامه های متنوعی را برای ایجاد شور و حال انتخابات تدارک دیده است که برخی از این برنامه ها از مدت ها پیش شروع شده و همچنان ادامه دارد.

بر این اساس این معاونت با ایجاد صفحه اختصاصی انتخابات در وب سایت مرکز و معرفی برنامه های رادیو و تلویزیون اصفهان برای انتخابات و همچنین بارگذاری ویدئوها، اخبار، پوستر، تولید فتوکامنت با موضوعات: “اخبار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰” و “اخبار انتخابات شورای شهر و روستا” (بصورت یک روز در میان) برای اطلاع رسانی اخبار انتخابات به مخاطبان در فضای مجازی، تولید گزارش مردمی با برندهای “ایستگاه” و “پرانتز” و انتشار و توزیع آنها در سطح ملی (کانال ها و صفحات مطرح) ، تولید برنامه مجری/کارشناس محور با موضوع انتخابات و با برند  “واکنش” ، راه اندازی پویش های “خوشنویسی انتخابات در یک جمله” و “رای اولی ها” ، تولید پوستر و عکس نوشت و استوری پوستر ، تقطیع برنامه های صدا و سیما و خبر ، تولید موشن گرافی انتخابات  و توزیع مسابقه سراسری ۶+۱۳ در فضای مجازی استان اصفهان به انعکاس شور و حال انتخابات ۱۴۰۰ می پردازد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=6301

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.