• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

شمار مبتلایان به اُمیکرون در اصفهان رو به افزایش است

  • کد خبر : 8890
  • ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴
شمار مبتلایان به اُمیکرون در اصفهان رو به افزایش است
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه به صورت قطعی پیک ششم در اصفهان آغاز شده است، گفت: تعداد افرادی که به صورت سرپایی به مراکز درمانی استان مراجعه می‌کنند، افزایش پیدا کرده است.

به گزارش ریاح، پژمان عقدک سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به وضعیت کرونا در استان اظهار داشت: تعداد افرادی که به صورت سرپایی به مراکز درمانی استان مراجعه می‌کنند، افزایش پیدا کرده به طوری که در روز گذشته ۲ هزار و ۳۶۳ نفر با علایم مشکوک به کرونا برای انجام تست به مراکز مراجعه کردند که هزار و ۷۸ نفر از این افراد تست آن‌ها مثبت اعلام شده است.

وی افزود: اگر این آمار را با آمار یک بهمن ماه مقایسه کنیم می‌بینیم که در آن تاریخ در یک روز هزار و ۲۰۰ نفر مراجعه کردند که ۲۴۰ نفر از آن‌ها تست‌شان مثبت شد در حال حاضر آمار مراجعه از هزار و ۲۰۰ به بیش از ۲ هزار نفر افزایش پیدا کرده و ۲ برابر شده است و در آن زمان ۲۰ درصد تست‌ها مثبت بوده و در حال حاضر تست هزار و ۱۰۰ نفر شده که حدود ۵۰ درصد از تست‌ها مثبت شده است.

عقدک با تأکید بر اینکه به صورت قطعی پیک ششم در اصفهان آغاز شده است و آمار سرپایی و تعداد افراد مثبت افزایش پیدا کرده است، تصریح کرد: تعداد افراد بستری از ۲۵۰ نفر به ۳۵۰ نفر افزایش پیدا کرده و ۵۲ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند، روز گذشته ۶ فوتی در استان داشتیم که ۲ نفر مثبت کرونا بوده و ۴ نفر فوت مشکوک به کرونا بوده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه پوشش واکسن دز اول و دوم در استان اصفهان زیاد تفاوت پیدا نکرده است، عنوان کرد: دز اول بالای ۸۵ درصد و دز دوم ۷۴ درصد و دز سوم به حدود ۲۵ درصد رسیده و آن چیزی که می‌تواند بدن را در مقابل اُمیکرون ایمن کند پوشش دز سوم واکسن است که امیدوار هستیم مردم برای تزریق دز سوم اقدام کنند.

وی با اشاره به وضعیت واکسن در استان عنوان کرد: واکسن آسترازنکا در حال حاضر به موجودی واکسن‌ها اضافه شده و محدودیتی که وجود داشت برداشته شد و مشکلی برای تزریق وجود ندارد، اسپایکوژن برای تزریق دز سوم وجود دارد و تنها واکسن پاستوکووک پلاس موجود نیست.

عقدک ادامه داد: هر گونه تجمعی به ویژه تجمعاتی که در آن رعایت فاصله و تهویه نشود، می‌تواند به چرخش ویروس کمک کند و احتمال سرایت‌پذیری آن را افزایش دهد، بنابراین اگر افرادی مجبور هستند در محل‌های شلوغ بروند، حتماً ماسک داشته باشند و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تأکید بر اینکه در محیط‌های دربسته باید تهویه حتماً در نظر گرفته شود چون با قدرت سرایت بالایی که این ویروس دارد، می‌تواند به انتشار ویروس کمک کند، افزود: در حال حاضر اصفهان نارنجی، ۱۴ شهرستان زرد و ۷ شهرستان آبی است.

وی با اشاره به علائم اُمیکرون گفت: آب ریزش بینی، عطسه، گلودرد یا سوزش گلو، خستگی و ضعف بیشترین علائم اُمیکرون است و اگر علامت جدی‌تر مانند تب و سرفه داشته باشند نوع دلتا مطرح است و لازم است به پزشک مراجعه کنند و در صورت نیاز تست بدهند.

عقدک خاطرنشان کرد: بهترین توصیه به افراد رعایت کردن پروتکل‌های بهداشتی و تزریق واکسن است و اگر علامتی مشاهده کردند و شدت نداشت، خودقرنطینگی را آغاز کنند تا با افرادی که سن بالا و ضعف سیستم ایمنی دارند در تماس نباشند و اگر شدت پیدا کرد به پزشک مراجعه کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=8890

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.