• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
4
سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان:

شفافیت اصلی‌ترین محور ایجاد اعتماد عمومی است

  • کد خبر : 8745
  • ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳
شفافیت اصلی‌ترین محور ایجاد اعتماد عمومی است
سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه شفافیت، همواره یکی از اولویت‌های اصلی ۱۳ عضو شورای اسلامی شهر اصفهان بوده است، افزود: در واقع اصلی‌ترین محور برای ایجاد اعتماد عمومی که منجر به مشارکت بیشتر مردم و احساس رضایت‌مندی آنها می‌شود، شفافیت است.

به گزارش ریاح، علی صالحی سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه هر چه از سال‌های آغاز به کار شورای اسلامی شهر اصفهان می‌گذرد، ابعاد و زوایای اقدامات کامل و بالغ می‌شود، اظهار کرد: در سال‌های اخیر با توجه به گسترش شبکه‌های ارتباطی، شهروندان این حق را بیشتر از گذشته برای خود قائل هستند که از فرآیند تصمیم‌گیری مطلع باشند و اظهارنظر کنند که البته این از حقوق شهروندی آنها است.

وی با تاکید بر اینکه شفافیت، همواره یکی از اولویت‌های اصلی ۱۳ عضو شورای اسلامی شهر اصفهان بوده است، افزود: در واقع اصلی‌ترین محور برای ایجاد اعتماد عمومی که منجر به مشارکت بیشتر مردم و احساس رضایت‌مندی آنها می‌شود، شفافیت است.

صالحی با بیان اینکه با اجرای طرح شفافیت، تاریک خانه‌های موجود در مدیریت شهر را هر چند کم باشد، به حداقل می‌رسانیم، ادامه داد: وجود این تاریک‌خانه‌ها باعث می‌شود نهادهای تصمیم‌گیر و اجرایی مثل شورا و شهرداری از مردم فاصله بگیرند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه باور بی‌عدالتی و نبود شفافیت را باید با اقدامات عملی اصلاح کنیم، گفت: باید به سمت و سویی گام برداریم که در رابطه با تصمیم‌های شهری استدلال داشته باشیم؛ در گذشته بر اساس قانون دسترسی آزاد به اطلاعات، سایتی طراحی شده بود، اما وقت آن رسیده که ابعاد آن جامع و کامل شود.

وی با اظهار تأسف از اینکه دیدگاه‌هایی بین برخی مسئولان و نمایندگان بخش‌های مختلف که از مردم رأی گرفته‌اند وجود دارد که کاملاً غلط است، تاکید کرد: آنها معتقدند مردم برای در جریان قرار گرفتن جزئیات و تصمیم‌ها به بلوغ لازم نرسیده‌اند.

صالحی با بیان اینکه طرح شفافیت دارای چهار فصل اجرایی و ۲۵ بند است، گفت: تلاش کردیم قبل از اینکه برای کارمندان و مدیران شهرداری محدودیت ایجاد کنیم، خودمان را در ویترین نظارت مردم بگذاریم؛ در این راستا شفافیت آرای اعضای شورای شهر، حضور و غیاب‌ها، برنامه‌کاری، تصمیم‌گیری‌ها و پخش زنده صحن علنی و جلسه شورای شهر از مهم‌ترین بندهای طرح شفافیت است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=8745

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.