• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2
مدیر عامل شرکت آبفا استان اصفهان:

سرمایه گذاری فولاد مبارکه در احداث شبکۀ فاضلاب مبارکه و لنجان مصداق بارز کار جهادی است

  • کد خبر : 1677
  • ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹
سرمایه گذاری فولاد مبارکه در احداث شبکۀ فاضلاب مبارکه و لنجان مصداق بارز کار جهادی است
مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان در جلسه بررسی مشکلات شهرستان مبارکه در حوزه آب و فاضلاب عنوان کرد: سرمایه گذاری فولاد مبارکه در احداث شبکۀ فاضلاب شهرستان های مبارکه و لنجان مصداق بارز کار جهادی است و فولاد مبارکه علی رغم توافق اولیه، فراتر از تعهدات خود عمل کرده و شهرهای دیگر را نیز پوشش داده است.

به گزارش ریاح نیوز، هاشم امینی مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان اظهار کرد: از سال ۶۲ تا سال ۹۲ که شبکه فاضلاب با اعتبارات دولت انجام می گرفت، تنها ۳۰ درصد این شبکه پیش رفت و پس از عقد قرارداد مذکور مابین شرکت آبفا و فولاد مبارکه سرعت اجرای شبکه فاضلاب ۱۴ برابر شد و اکنون به بیش از ۹۵ درصد پیشرفت رسیده است.

ده سال پیش در کمیته سلامت و امنیت قضایی استان بارها جلساتی برگزار و موضوع فاضلاب شهرهای مبارکه مطرح می شد. فاضلاب به طور مستقیم و غیر مستقیم وارد رودخانه زاینده رود می شد و مردم در دفع فاضلاب دچار مشکل بودند.

بسته شدن رودخانه زاینده رود نقطه عطفی در پیشبرد این عملیات است و در اولین سالی که رودخانه زاینده رود بسته و صنعت استان دچار مشکل شد، پیشنهاد شد شرکت فولاد مبارکه برای ایجاد شبکه فاضلاب ورود پیدا کند تا علاوه بر حل مشکلات شبکه فاضلاب شهرهای مبارکه و لنجان و حل مشکلات زیست محیطی، صنعت بتواند از محل تصفیه پساب و بازچرخانی آن در سیستم بخشی از کمبود آب خود را جبران کند. در عین حال با این کار بار این پروژه که بر روی دوش دولت بود، برداشته شد.

چاه هایی که قبلا برای دفع فاضلاب به روش سنتی حفر می شد مشکلات بسیار زیادی داشت و جدای از جنبه سلامتی و بهداشت برای تمامی زیرساخت ها از جمله تاسیسات زیر زمین و آسفالت معابر و خانه های شهروندان مشکل ساز بود.

برای اجرای این پروژه تا امروز بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان در این شهرستان هزینه شده است، کاری که در شرایط اقتصادی امروز کشور برای دولت امکان پذیر نبود، ظرف ۴تا ۵ سال به فرجام رسید.

سرمایه گذاری شرکت آب و فاضلاب استان در بسیای از شهرها از جمله شاهین شهر، دولت آباد، نجف آباد، برخوار، اصفهان، فولادشهر و بهارستان برای جمع آوری و بازیافت پساب، این کار بسیار ضروری است چرا که آینده رودخانه زاینده رود و وضعیت سفره های زیرزمینی مشخص نیست و باید به فکر استفاده بهینه از منابع آبی باشیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=1677

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.