• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

سال جدید با شاد به‌روزشده شروع می‌شود/ ۸۰ درصد فرهنگیان واکسن دریافت کرده‌اند

  • کد خبر : 7312
  • ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
سال جدید با شاد به‌روزشده شروع می‌شود/ ۸۰ درصد فرهنگیان واکسن دریافت کرده‌اند
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان از به روزرسانی برنامه شاد خبر داد و گفت: استفاده از شاد برای تمامی مخاطبان با تفاهم‌نامه‌ای که با همراه اول و وزارت فناوری اطلاعات صورت گرفته کاملاً رایگان است.

به گزارش ریاح، محمد اعتدادی مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان اظهار داشت: در جریان اپیدمی کرونا کمتر دستگاهی مانند آموزش و پرورش آسیب جدی دیده است، برنامه شاد یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های اداره آموزش پرورش استان و کشور است و این پلتفرم با همه کم و کاستی‌هایی که در شروع داشته امروزه به مرحله خوبی رسیده و به روزرسانی شده است.

استفاده از شاد برای تمامی مخاطبان با تفاهم‌نامه‌ای که با همراه اول و وزارت فناوری اطلاعات صورت گرفته کاملاً رایگان است، مهرماه امسال نیز کلاس‌ها به صورت مجازی برگزار خواهد شد اما در مناطق عشایری و روستایی به دلیل شرایط خاص مانند دو سال گذشته آموزش حضوری خواهد بود.

برای بازگشایی مدارس نخستین مبحث تراکم دانش‌آموزان در فضای کلی کلاس‌ها است و دومین مبحث فضای شخصی برای دانش‌آموز است، کارگاه‌های هنرستان‌ها آمادگی بازگشایی را دارند زیرا دو معیار اصلی برای بازگشایی را دارند اما بازگشایی آن‌ها نیز به تصمیمات ستاد کرونا بازمی‌گردد.

عباس سلطانیان مدیرکل دفتر آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش نیز ابراز داشت: مطابق مصوبه ۹۷۷ آموزش و پرورش که در ۱۳ مرداد ۹۹ تصویب شد در زمانی که بیماری‌ها شیوع دارند به غیر از پایه‌های نهم و دوازدهم تمامی پایه‌ها امتحانات غیرحضوری دارند ولی این دو پایه به دلیل شرایط خاص‌تر در هر شرایطی به صورت حضوری اما با امکان تأخیر برگزار می‌شود.

در رابطه با بازگشایی مدارس، قطعاً لازم است ستاد ملی مقابله با کرونا این اجازه را به ما بدهند، واکسیناسیون همکاران ما باید به شکل کامل انجام شود و بازگشایی مدارس باید به صورت تدریجی، آرام و مطمئن صورت گیرد.

در خصوص تغییر شیوه کنکور، با توجه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در تاریخ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ سازمان سنجش طی بخشنامه‌ای سیاست‌ها و ضوابط پذیرش متقاضیان ورود به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی را به تمامی مدارس کشور در حوزه آموزش متوسطه ابلاغ کرد.

مطابق ماده ۸ مصوبه ذکرشده تمامی قوانین متعارف با این مصوبه ملغی شده و از تاریخ تصویب لازم‌الاجرا است و در ماده ۷ اشاره شده که ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور موظف است ظرف مدت ۶ ماه سیاست‌های پیشنهادی را به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی برساند و بر آن اساس شیوه‌نامه اجرایی تنظیم و ابلاغ شود.

در خصوص استفاده مدارس روستایی و عشایری از سامانه شاد، یکی از نگرانی‌های ما در خصوص عدالت آموزشی مبحث شاد بود که یکی از راه حل‌ها حضور آن‌ها در مدارس بود و این اطمینان برای ما ایجاد شد که این عزیزان در سبد آموزش ما قرار گرفته‌اند.

سند ۲۰۳۰ در هیچ مدرسه‌ای اجرا نشده است، تنها سندی که در مدارس اجرا می‌شود سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که ۲۳ برنامه اصلی دارد، ما در معاونت آموزش متوسطه ۲۸ برنامه داریم که ابلاغ شده و بر حسن اجرای آن هم نظارت داریم.

سیدمحمد میرپور معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره‌کل آموزش‌ و پرورش استان اصفهان، نیز اذعان کرد: در راستای جبران کسری نیروی انسانی با استفاده از نیروهای بازنشسته، ورودی دانشگاه فرهنگیان، استخدام آزاد، تدریس عوامل اجرایی مدارس و استفاده از طرح خرید خدمات آموزشی به دنبال جبران این کسری هستیم.

از شروع طرح تخریب و بازسازی بر اساس مصوبه مجلس تاکنون ۲ هزار و ۷۷۷ باب کلاس تحویل اداره شده است و  ۴۵۵ هزار مورد از آ‌ن‌ها آماده تحویل به مدارس شده است، همچنین حدوداً ۲۷ درصد مدارس نیاز به بازسازی دارند.

محمدرضا ناظم‌زاده معاون آموزش متوسطه و مسؤول ستاد پروژه مهر اصفهان اظهار داشت: اگر ستاد کرونا به مرحله تشخیص رسید که دانش‌آموزان حتی دو الی سه روز در مدرسه حضور یابند خانواده‌ها باید همکاری‌های لازم را داشته باشند، همان‌طور که در دوران امتحانات با بهترین پروتکل‌ها شرایط را محیا کرد‌ه‌ایم در این زمینه نیز سربلند خواهیم بود.

لیلاسادات ابطحی معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان، نیز مطرح کرد: امسال شاهد حضور ۹۱ هزار و ۹۲۳ دانش‌آموز بدو ورود هستیم که برنامه‌ریزی‌های خاصی برای آن‌ها صورت گرفته است و در صدد این هستیم که کودکی بازمانده نداشته باشیم.

آموزش همکاران و کیفیت‌بخشی به آموزش انجام شده است، در دوران کرونا به دلیل تعطیلی‌های پیش از دبستان ما، در این دوره آموزش رایگان را داشتیم که در این کانال‌ها محتواهای بسیار ارزشمندی دارد.

آذرکیوان امیرپور معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان، نیز اظهار داشت: واکسیناسیون باید تأییدیه سازمان غذا و دارو را داشته باشد، واکسیناسیون ۱۲ تا ۱۸ سال به صورت تک‌دزی است که در چین با  سینوفارم ۱۰۰ میلیون نفر در سن ۱۲ تا ۱۸ سالگی واکسیناسیون شده‌اند.

در هفته گذشته افرادی که واکسن سینوفارم و برکت را دریافت کرده بود دز دوم را نیز دریافت کردند، ۸۰ درصد فرهنگیان استان واکسن زده اند و ۲۰ درصد باقی مانده نیز  در شرایط بیماری قرار داشته اند.

حمیدرضا خردمند رئیس اداره فناوری اطلاعات اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان، ابراز داشت: طرح اینترنت رایگان روستایی به مدت دو سال با همکاری مخابرات راه‌اندازی شده است که ۷۸ مدرسه به دلیل صعب‌العبور بودن نتوانستند طرح را دریافت کنند که برخی به کمک ایرانسل و رایتل از اینترنت بهره بردند.

با شرکت مخابرات تفاهم‌نامه‌های ضمنی برای اینترنت رایگان معلمان در نظر گرفته شده که این طرح به صورت ۹ ماهه برای دانش‌آموزان  و یک ساله برای معلمان در نظر گرفته خواهد شد.

حدود ۷۱ درصد از استفاده‌کنندگان از برنامه شاد از این برنامه رضایت دارند و ۳۰ درصد دیگر از نرم‌افزارهای دیگر نیز استفاده می‌کنند، همچنین سال جدید را با شاد به‌روزشده شروع خواهیم کرد.

مریم ژاله رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان، بیان کرد: سال گذشته با توجه به وضعیت غیرحضوری مدارس و عدم دسترسی به دانش‌آموزان بسته ارتقای خدمات مشاوره و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را داشته‌ایم که ذیل دو برنامه کار انجام می‌گرفت.

طی۶ ماه گذشته وزارت آموزش و پرورش خط چهار رقمی ۱۵۷۰ را افتتاح کرد که از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب همکاران پاسخگو هستند، مخاطبان آن‌ها هم معلمان، دانش‌آموزان و والدین آن‌ها هستند.

علیرضا سلطانی رئیس اداره دوره دوم ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان، نیز در پایان اذعان کرد: امسال هزار و ۲۳ نفر دانش‌آموز بازمانده از تحصیل و تارک تحصیل داشته‌ایم که ۳ هزار و ۴۰۲ نفر شناسایی و جذب شدند و هزار و ۶۲۱ نفر شناسایی نشده‌اند. 

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=7312

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.