• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
7

رونق گردشگری شهری تیران‌وکرون با مشارکت بخش خصوصی/ در حوزه میراث فرهنگی و تاریخی شهر جهت مباحث گردشگری استفاده کنیم

  • کد خبر : 1964
  • ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹
رونق گردشگری شهری تیران‌وکرون با مشارکت بخش خصوصی/ در حوزه میراث فرهنگی و تاریخی شهر جهت مباحث گردشگری استفاده کنیم
شهردار تیران و کرون گفت:اجازه ورود صنایع آلاینده را به شهر تیران نخواهیم داد، در سال های قبل به قابلیت های گردشگری و میراث فرهنگی تیران توجه نشده بود، در حالی که رویکرد اصلی این دوره شورای شهر و شهرداری تیران استفاده از این ظرفیت ها و رونق گردشگری است.

به گزارش ریاح نیوز،  حسن شفیعی شهردار تیران و کرون در نشست خبری اظهار کرد : شهر تیران یکی از شهرهای شاخص در استان و یکی از شهرهای قدیمی، با فرهنگ و پیشینه تاریخی است و همین موضوع وظیفه ما را دشوارتر کرده است.

طی چند سال اخیر اتفاقات خوبی در حوزه عمرانی و خدماتی در شهر تیران رقم خورده است، یکی از خواسته های اصلی شهروندان اصلاح ورودی شهر تیران است که علاوه بر نمای ورودی شهر، مشکلاتی از نظر ایمنی داشت، براین اساس اصلاح هندسی و تغییرات اساسی در ورودی شهر در دستور کار قرار گرفت که ۵۰ درصد هزینه اجرای این طرح به عهده شهرداری و ۵۰ درصد به عهده اداره راهداری و حمل و نقل استان گذاشته شده است.

اضافه شدن ۲ هکتار فضای سبز شهری به تیران که سرانه فضای سبز شهر را از ۱۱ به ۱۲ و نیم متر مربع افزایش می دهد و تاکید شورای شهر و شهرداری تیران بر توجه به مباحث میراثی است، به طوری که مرمت و بازسازی آسیاب آبی شهر، توجه به خانه های تاریخی، مرمت و بازسازی حمام تاریخی شهر از جمله برنامه ها در این زمینه است.

امسال ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای لکه گیری و ترمیم معابر اصلی و فرعی شهر هزینه شد، همچنین اصلاح هندسی میادین شهر در دستور کار است که به زودی انجام می شود.

اتفاق خوبی که در شهر تیران افتاده ورود بخش خصوصی به پروژه فاضلاب شهر تیران است که پیشرفت فیزیکی نسبتا خوبی داشته و پیش بینی می شود ظرف امسال حداقل ۵۰ درصد شهر شبکه فاضلاب داشته باشد.

با شروع بیماری کووید ١٩، شهرداری تیران تمامی اقدامات خود را بر اساس پروتکل‌های بهداشتی را اجرا کرده است.

توزیع بسته‌های بهداشتی در سطح شهر یکی از اقدامات اولیه شهرداری در این زمینه بوده است؛ ضد عفونی تمامی معابر و اماکن عمومی و مدارس نیز در چندین نوبت انجام شد.

با توجه به توزیع مواد شوینده و ضد عفونی در سطح شهر و اماکن عمومی، تمامی مراکزی که امکان تجمع شهروندان را داشته از جمله سالن‌های اجتماعات، مراکز گردشگری، تعطیل شده است و اجازه تجمع بیش از حد در این اماکن داده نمی‌شود.

از مشارکت‌های مردمی در امورات شهری قدردانی می کنیم، در دوران کرونا تعامل خوبی بین ادارات و شهرداری تیران وجود داشته است.

یکی از مهم‌ترین اقدامات شهرداری، جذب سرمایه‌گذار بوده است، شهرداری تیران قصد دارد تا با دعوت از سرمایه‌گذاران و ایجاد بسته‌های تشویقی زمینه جذب گردشگر را فراهم کند.

اصغر صالحی، عضو شورای اسلامی شهر تیران نیز در این نشست گفت: شهر تیران در محور مواصلاتی دو استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری است که پتانسیل های قابل توجهی در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دارد.

در سال ۹۸ بودجه شهرداری حدود ۱۲ میلیارد بود که با تفریغ بودجه به ۱۹ میلیارد رسید و پروژه های عمرانی و خدماتی خوبی در این شهر اجرا شد.

علی دادخواه، عضو دیگر شورای شهر تیران، با بیان اینکه قوانین و مصوبات باید به صورتی تدوین شود که پاسخگوی نیازهای اساسی شهر باشد، گفت: در شهر تیران به این نتیجه رسیدیم که در حوزه میراث فرهنگی و تاریخی شهر ورود کرده و از آن برای مباحث گردشگری استفاده کنیم و توزیع عادلانه خدمات در سطح شهر داشته باشیم.

با توجه به اصلاح ورودی های شهر، خوشبختانه همه مردم و مسئولان شهر به این نتیجه رسیده اند که صنایع آلاینده در شهر نمی خواهیم، درحالی که امروز اصفهان و برخی شهرها با مشکل آلایندگی مواجه اند، ولی جلوی این اتفاق در شهر تیران گرفته شده است.

تیران یکی از قطب های تعمیرگاهی خودروهای سنگین است که در این زمینه زیرساخت های خوبی از سوی شهرداری تیران فراهم شده، تیران پارکینگ عمومی نداشت که پیش بینی لازم در این زمینه انجام شد تا چندین پارکینگ در شهر داشته باشیم.

انتهای پیام /

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=1964

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.