• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
6
مدیر عامل آبفای استان اصفهان:

روستاهای دارای تنش آبی در اولویت طرح های تامین آب قرار می گیرند

  • کد خبر : 6380
  • ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹
روستاهای دارای تنش آبی در اولویت طرح های تامین آب قرار می گیرند
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: تامین پایدار آب روستاها از اولویت های این شرکت است و تا پایان سال جاری، حداقل 65 روستای دیگر از چرخه آبرسانی سیار حذف خواهند شد.

به گزارش ریاح، هاشم امینی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در جلسه مجمع صورت های مالی طرح های تملک دارایی های سرمایه ای آبفای استان اصفهان با اعلام این خبرکه طرح های تامین آب استان اصفهان با اولویت روستاهای دارای تنش آبی، بازنگری شده و از اعتبارات ملی بهره مند می شوند، افزود: تامین پایدار آب روستاها از اولویت های این شرکت است و تا پایان سال جاری، حداقل ۶۵ روستای دیگر از چرخه آبرسانی سیار حذف خواهند شد.


با توجه به حدود ۳۰۰ کیلومتر اجرا و اصلاح شبکه های آب روستایی در قالب طرح ۱۰۰-۳۰۰ ، در سال گذشته، از مهم ترین نتایج این طرح کاهش قابل توجه آب بدون درآمد در روستاها و مدیریت مصرف آنها بود که به کاهش سرانه مصرف آب در روستاها منجر خواهد شد.


پراکندگی روستاهای استان به خصوص در اردستان و نایین از مشکلات اصلی آبرسانی پایدار به آنها است و از حدود ۴۶۰ هزار نفر جمعیت روستایی تحت پوشش، ۴۲۰ هزار نفر از روستاییان در قالب مجتمع های روستایی به صورت پایدار آبرسانی می شوند.


در خصوص وضعیت تصفیه خانه های فاضلاب در حال ساخت، تصفیه خانه فاضلاب فولادشهر تا دهه فجر امسال تکمیل و وارد مدار بهره برداری می شود و تصفیه خانه های فاضلاب نطنز و چادگان در حال حاضر حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که به شرط تامین اعتبارات عمرانی، مراحل تکمیل آن سرعت می یابد.

پکیج تصفیه خانه فاضلاب شهر تودشک نیز به شرط تامین اعتبارات عمرانی، امسال وارد مدار بهره برداری خواهد شد.
با توجه به قدمت و فرسودگی شبکه فاضلاب در شهرهای اصفهان، خمینی شهر و شاهین شهر، بخش عمده ای از کلکتورهای فرسوده شهر اصفهان با روش های نوین و معمول اصلاح شده و با دریافت ۵۰ میلیون یورو از قسمت دوم اعتبارات فاینانس و برگزاری مناقصه بین المللی، ادامه اصلاحات انجام می شود.

در خصوص توسعه خدمات الکترونیکی آبفای استان اصفهان، هم اکنون ۹۵ درصد از خدمات ۲۳ گانه شرکت در شهرها و روستاها به صورت غیر حضوری ارائه می شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=6380

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.