• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
4
رئیس جمعیت هلال احمر:

روابط‌ عمومی از مهمترین اجزا و ارکان هر مجموعه‌ای است/ راه‌اندازی مجدد سامانه ۱۴۷ در هلال‌احمر برای دریافت پیشنهادات، انتقادات و شکایات اعضا

  • کد خبر : 3109
  • ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۹:۵۱
روابط‌ عمومی از مهمترین اجزا و ارکان هر مجموعه‌ای است/ راه‌اندازی مجدد سامانه ۱۴۷ در هلال‌احمر برای دریافت پیشنهادات، انتقادات و شکایات اعضا
رئیس جمعیت هلال احمر در جلسه ویدئو کنفرانس با معاونین، رؤسای سازمان ها، مدیران عامل و مسئولان روابط عمومی هلال در سراسر کشور بر اهمیت توجه به شأن و جایگاه روابط عمومی هلال در راستای ارتقای جایگاه اجتماعی هلال احمر در جامعه و اعتماد عمومی به این نهاد مردمی، از طریق به‌کارگیری نیروهای متخصص و تجهیزات لازم تاکید کرد.

به گزارش ریاح، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ دکتر کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر در این جلسه با تاکید بر ضرورت و اهمیت ارتقاء حوزه روابط عمومی، خاطرنشان کرد: روابط عمومی یکی از مهمترین اجزا و ارکان هر سازمان است که هم ارتباطات درون و هم ارتباطات برون سازمانی را می تواند به شکل معقولی برقرار کند. اعتقاد من این است که واحد روابط عمومی باید نزدیکترین ارتباط را با مدیران داشته باشد.

لزوم بهره‌گیری از نیروی متخصص در واحد روابط عمومی

انتظار ما این است که روسای سازمان‌ها، معاونین و مدیران عامل در حوزه روابط عمومی از نیروهای متخصص بهره بگیرند، امکانات و تجهیزات کافی در اختیار این حوزه قرار دهند و در هر فعالیت و اقدامی، مسئول روابط عمومی را در کنار خود داشته باشند چراکه روابط عمومی می تواند عملکرد واقعی جمعیت هلال احمر را در جامعه منعکس کند.

سعی و تلاش ما این است که در مسیر درستی حرکت کنیم و هیچ منفعت شخصی را در هلال احمر دنبال نمی کنیم، آنچه مهم است؛ ارتقاء جایگاه اجتماعی بزرگترین سازمان و نهاد مردمی کشور بوده و فعالیت روابط عمومی می تواند به بهترین نحو به ارتقاء این جایگاه کمک کند.

ما به دنبال بزرگنمایی نیستیم اما حتی اگر ۵۰ درصد خدمت جمعیت هلال احمر در جامعه منعکس شود بسیار در ارتقاء جایگاه هلال احمر کمک کننده خواهد بود. در حال حاضر کمتر از ۲۰ درصد خدماتی که هلال احمر در جامعه ارائه می کند، در جامعه دیده می شود. شورای اطلاع رسانی که در جمعیت هلال احمر تشکیل شده نیز می تواند در بهبود این روند به ما کمک کند و با ترسیم یک خط مشی کلی، زمینه انعکاس خدمات هلال در جامعه را فراهم کند. از سوی دیگر، معتقدیم برای تقویت ارتباطات روابط عمومی با صاحبان رسانه ها چه در محیط (استان‌ها) و چه در مرکز، باید تلاش بیشتری انجام شود.

تمرکز هلال بر فعالیت‌های اجتماعی در بحران کرونا

امروز، تمرکز ما بر فعالیت های اجتماعی جمعیت هلال احمر است. در حال حاضر شاخص ترین فعالیت، مقابله با ویروس کروناست که انعکاس نهایی خدمات هلال از نظر تعداد افراد مشارکت کننده در طرح ها و میزان خدمات ارائه شده بسیار مهم است. لازم است آمار طرح های در حال انجام از جمله طرح شهید سلیمانی به سازمان جوانان ارائه شود و این سازمان نیز با وزارت بهداشت و بسیج هماهنگ باشد تا آمار یکسانی از خدمات هلال در سراسر کشور منتشر شود.

همچنین پیشنهاد راه اندازی موزه های هلال در هلال احمر استان ها طرحی جذاب و موفق است. این موزه ها گنجینه ما در جمعیت هلال احمر بوده و لازم است در هر استان جایگاه مشخصی داشته باشد.

ضرورت ارتقا و تقویت باشگاه خبرنگاران داوطلب هلال

با توجه به اهمیت فعالیت باشگاه خبرنگاران داوطلب جمعیت هلال احمر، بررسی امکان ارتقا و تقویت این حوزه و در نظر گرفتن دوره های آموزشی و بسته های تشویقی برای اعضای باشگاه نیز تلاش ما برای کمک به واحد روابط عمومی، افزایش تعداد نیروهای این واحد در استان ها خواهد بود و در اولین بازنگری ساختار سازمانی جمعیت و اصلاح چارت، حوزه روابط عمومی به شکل ویژه دیده می شود. همچنین برای کمک به ارتقاء این حوزه، یک یا دو وسیله ضروری برای تمام استان ها به شکل هماهنگ و سراسری خریداری می شود تا شاهد یک حرکت جمعی برای تقویت روابط عمومی هلال احمر در سراسر کشور باشیم.

امدادگران با درجه ایثار جذب هلال احمر می شوند

با توجه به انتخاب دبیرکل هلال احمر به عنوان سخنگوی جمعیت، بر ضرورت ارتباط مداوم با رسانه ها از طریق منبع رسمی انتشار اخبار هلال احمر به منظور پیشگیری از زمینه بروز شایعات در حین بحران تاکید کرد.

دکتر همتی در ادامه از جذب امدادگران با درجه ایثار در روزهای آینده و همچنین راه اندازی مجدد سامانه ۱۴۷ هلال احمر با ۳۰ خط در دسترس برای شنیدن پیشنهادات، انتقادات، شکایات و … تمام اعضای هلال احمر در سراسر کشور ظرف دو سه روز آینده خبر داد.

توجه به شان و جایگاه واحد روابط عمومی از سوی مدیران، سرعت انتشار خبر با دقت و درستی، توجه به پیوست رسانه ای طرح های انجام شده در جمعیت، اهمیت یکسان سازی زیرپورتال‌ها، ارتباط پورتال اصلی و اداره کل روابط عمومی با زیرمجموعه‌ها، راه اندازی استودیو هلال، ارتباط با رسانه ها برای انعکاس محتواهای تولید شده هلال، تشویق فعالان حوزه روابط عمومی، رسیدن به چهارچوب و خط مشی یکسان در این زمینه از دیگر موضوعات مهم و مورد تاکید رئیس جمعیت در این جلسه بود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=3109
  • ارسال توسط :
  • منبع : روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان اصفهان
  • 199 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.