• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
6
رهبر انقلاب:

تخصیص بودجه سنگین برای «جهاد تبیین» غلط است

  • کد خبر : 9227
  • ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰
تخصیص بودجه سنگین برای «جهاد تبیین» غلط است
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با بیان اینکه باید در جهاد تبیین راه پیشرفت و تعالی مادی ملت از بیراهه‌ها و کج‌راهه‌ها جدا شود، تاکید کردند: طبیعت این کار یک طبیعت غلطی است که یک بودجه‌ سنگینی را به‌عنوان جهاد تبیین بگذارند.

به گزارش ریاح، نمایندگان مجلس خبرگان رهبری با حضور در حسینیه‌ امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

رهبر انقلاب در این دیدار اظهار داشتند در جنگ‌های سخت با سلاح‌های قدیمی دیگر نمی شود جنگید. امروز با شمشیر و با نیزه و این چیزها نمیشود به جنگ توپ و موشک و اینها رفت. درجهاد تبیین هم همین جور است. به نظر من امروز آن چیزی که می تواند به بهترین وجهی به صورت یک سلاح مؤثری عمل کند، تبیین مفاهیم عالی اسلامی است در زمینه‌های مختلف.

به گفته رهبر انقلاب حکمرانی در منطق اسلام از بن و بنیاد با حکمرانی های رایج جهان متفاوت است. نه شبیه سلطنت است، نه شبیه ریاست جمهوری های امروز دنیاست، نه شبیه فرماندهی‌هاست، نه شبیه رؤسای کودتاگر است، شبیه هیچ کدام از اینها نیست. یک چیز خاصی است متکی به مبانی معنوی.

آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند بایستی در جهاد تبیین راه پیشرفت و تعالی مادی ملت از بیراهه‌ها و کج‌راهه‌ها جدا بشود. بدانیم که اگرجهاد تبیین به درستی صورت نگیرد، دنیامداران حتی دین را هم وسیله‌ی هوسرانی و شهوترانی خودشان قرار خواهند داد. طبیعت این کار یک طبیعت غلطی است که یک بودجه‌ی سنگینی را به‌عنوان جهاد تبیین بگذارند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه بررسی لایحه بودجه ۱۵ اسفند، مبلغ یکصد میلیارد تومان را برای مقابله با جنگ نرم و جهاد تبیین به معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اختصاص داده بودند.

پیش از این دیدار هیأت رئیسه و اعضای مجلس خبرگان رهبری با حضور در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، با آرمان‌های امام راحل (ره) تجدید میثاق کرده بودند.

نهمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری در روزهای ١٧ و ١٨ اسفند در تهران برگزار شد و عصر روز گذشته به کار خود پایان داد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=9227

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.