• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور: :

رصدخانه کاشان جزو ۱۰ رصدخانه اول دنیا است/ به زودی رصد خانه ملی کاشان توسط رئیس جمهور افتتاح می شود

  • کد خبر : 6652
  • ۰۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲
رصدخانه کاشان جزو ۱۰ رصدخانه اول دنیا است/ به زودی رصد خانه ملی کاشان توسط رئیس جمهور افتتاح می شود
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: از نظر اندازه رصدخانه کاشان جزو 10 رصد خانه اول دنیا است، عملیلات ساخت رصدخانه به اتمام رسیده است و به زودی توسط رئیس جمهور افتتاح می‌شود.

به گزارش ریاح، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در سفر به کاشان، با بیان اینکه اتفاقات خوبی در شهرستان کاشان رخ داده است، اظهار کرد: از نظر اندازه رصدخانه کاشان جزو ۱۰ رصد خانه اول دنیا است، عملیلات ساخت رصدخانه به اتمام رسیده است و به زودی توسط رئیس جمهور افتتاح می‌شود.

بیش از ۷ هزار شرکت دانش بنیان داریم، نمونه‌ای از آن در کاشان است که قطعات خودرو را تولید می‌کند، هرکدام از این شرکت‌ها افتخاری برای ایران هستند.

سعی کردیم کسب و کار جدید را در شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور ایجاد کنیم، امیدواریم با سرعت زیاد اتفاقات خوب ادامه پیدا کند تا باعث سربلندی کشورمان شویم.

هر زمان وارد کاشان می‌شویم شرکت‌های جدید با تکنولوژی‌های زیادی در حال توسعه است، یکی از کارهایی که امروز شروع کردیم بحث خانه‌های خلاق است که به خاطر سبقه کاشان در این حوزه، می‌تواند مثمر ثمر و موفق باشد، امیدواریم خانه‌های قدیمی را به شرکت‌های دانش بنیان و خلاق جوان‌های شهرستان کاشان تبدیل کنیم.

اولین سامانه بازچرخانی و انتقال پساب دستگاه‌های نمک‌زدایی افتتاح شد؛ این سامانه پیشرفته توسط کنسرسیومی از شرکت‌های مختلف و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری تولیدشده و ازجمله نیازمندی‌های فناورانه اعلام‌شده از سوی صنایع مختلف است.

سامانه بازچرخانی می‌تواند پساب ایجادشده از دستگاه‌های تصفیه فاضلاب صنعتی را با روش‌های نوین، تصفیه کند و دوباره به چرخه صنعتی بازگرداند. شتاب‌دهنده استوک آفرینان فناوری که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایجادشده، مجری تولید این سامانه است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=6652

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.